Thanx meid, het wordt even goed uitkijken de komende weken.(over dik 2 weken is het al zover. )Krijg ik volgens mij nooit voor mekaar. Niemand kan het echt voorschieten voor me, en als het zou kunnen zou ik het waarschijnlijk toch niet aannemen.Hang je daar weer aan vast enz... Ik zou het niet zeikerig vinden hoor, als je zegt dat je last hebt van je rug en bekken! En 150 zonder stappen vind ik helemaal schandalig!
Jahoor, je mòet natuurlijk helemaal niets hè. En jammer dan, dat ze er over 10 jaar nog over lullen, een ander kan niet in mijn portomonnee kijken... Als anderen zòveel geld over hebben voor een vrijgezellen feest, dan is dat hun keuze. Persoonlijk zou ik dat er ècht niet voor over hebben hoor, zelfs niet voor een heeeeeeeeel goede vriendin. Het is namelijk niet alleen een vrijgezellenfeest wat bekostigd moet worden, maar voor de dag zelf is ook nog een bedrag nodig, nl kleding en een passend kado... Pfffffff, het is met de vrijgezellenfeesten net als met kinderfeestjes tegenwoordig. De 1 moet en zal de ander overtreffen. Waar is de tijd gebleven dat je gewoon een gezellige avond ging stappen met de meiden onder elkaar? Echt belachelijk allemaal Ben blij dat ik niet aan deze onzin heb meegedaan....
echt belachelijk duur! ik zou dus ook echt niet gaan! vorig jaar hebben wij ook een vrijgezellenfeest gehad, van mijn broer en schoonzus. wij gingen: BOERENGOLFEN ('s middags) GOURMETTEN ('s avonds) KARTEN en LASERGAMEN alles inclusief drank! en dat voor 80 euro per persoon! ik ben dus erg benieuwd wat jullie dan gaan doen, maar ik zou 150 euro echt veel te veel vinden!
Er is inmiddels wat mailverkeer rondgegaan. Een vriendin van mij heeft een mail rondgestuurd naar onze groep wat we er nou van vinden. Ik heb gereageerd met het volgende: dat ik het erg veel geld vind en dat een alternatief misschien zou zijn dat wij pas 's middags komen. Ik heb er wel bij gezet dat voor mij persoonlijk geldt dat ik nog niet weet of ik uberhaupt kom omdat ik veel last heb van mijn rug en bekken. Mocht het niet gaan die dag is het helemaal zonde van het geld. Of vinden jullie dit heel zeikerig overkomen? Ik vind het moeilijk om te zeggen dat ik zo'n last heb omdat ik bij mijn dochter nl. een goeie zwangerschap heb. En nu niet maar ik vind het zo 'klagerig' overkomen. Wat vinden jullie?
Wij geven vrijgezellen altijd een opdracht mee die ze moeten vervullen. We hadden bij mijn schoonzusje dus dat ze lolly's moest verkopen in de stad/ bij een voetbalclub oid. 0,50 cent voor een lolly. Ze had 65,- euro bij elkaar gehaald! Dat hebben we gebruikt om haar dag van te betalen. Wij hadden voor haar: - verkleden van haar (bij elkaar gekocht setjes van ongeveer 10,-) - high tea - de stad in voor opdrachten etc. - uiteten Zij vond het heel leuk en had zelf aangegeven niet te willen stappen. We waren voor ongeveer 50 euro klaar. + dus nog die 65 euro die daar weer vanaf ging. Dus ongeveer 40/45 euro. Soms denk ik dat het steeds gekker moet, zodat je tegen anderen kan zeggen wat je allemaal wel niet hebt gedaan op een vrigezellenfeest. Het gaat toch om de dag zelf, de sfeer. Niet om de grote dure activiteiten?!
Mijn vorige zwangerschap was juist veel zwaarder als deze zwangerschap, dat kun je toch niet met elkaar vergelijken. Beetje begrip moeten ze daar toch wel voor hebben. Ik ben ook wel naar een vrijgezellenfeest geweest waar alles gewoon betaald werd, wel zo netjes. Het moet steeds gekker worden en volgens mij kun je voor heeeel veel minder ook een hoop lol hebben, ik zou het trouwens niet eens durven of willen, mensen zo op kosten te jagen. Je kunt bij een ander niet in de portomonnee kijken. En inderdaad, dan komen daar nog meer dingen bij als mooie kleren, een cadeau of een bedrag voor het bruidspaar, reiskosten, mischien moet je een dag vrijnemen voor de bruiloft etc.
Ja dat is ook zo inderdaad. Ik moet een dag vrij nemen, we moeten geld bij elkaar leggen voor een cadeau. Ik voel me gewoon alleen een zeikerd omdat ik dan niet mee ga vanwege de zwangerschap, terwijl andere zwangere wel mee gaan. En ik ga ook niet mee vanwege het geld. Dat vind ik gewoon echt niet kunnen. Hoe langer ik er over na denk hoe gekker ik het vind. Ik zie de vrijgezel ook hooguit 2 x per jaar. Maar bedankt voor jullie reacties en adviezen!
Ik heb een mailtje aan m'n zus (de andere die het organiseert) gestuurd dat ik niet mee ga... Ja jammer, maar ik kan het gewoon niet.Mezelf en m'n gezin een week op water en brood zetten is het gewoon niet waard. En dan heb je ook nog het huwelijkscadeau, kleren voor het hwelijk enz... Ze was wel begripvol!(hoop dat de rest dat ook is...)
In dat geval zou ik er helemaal geen minuut over hoeven denken En ach dan vinden ze je maar een "zeikerd" tenminste wel een verstandige "zeikerd" die beseft hoe goed ze haar geld kan besteden aan haar aankomende kindje :-D. Je moet doen wat jou het beste lijkt waar jij je goed bij voelt anders krijg je alleen maar spijt en dat is al helemaal zonde! Dus volg je gevoel en heb maling aan wat andere vinden denken zeggen
Ik weet zeker dat de rest dat ook zal zijn (en de gene die het niet zijn dat zijn een stelletje *%&( ). Vind het een goede keus om nu even je gezin op de eerste plaats te zetten en weet zeker dat je zus dat ook begrijpt. Mijn broer is twee weken na de geboorte van Jamila getrouwd nouja toen konden we ons geld ook wel even iets beter gebruiken we hebben dan ook afgesproken dat ze iets leuks krijgen als ze 1 jaar getrouwd zijn. Dat vonden ze super en ze begrepen het maar wat goed, waren allang blij dat we er bij konden zijn. Over 3 maanden zijn ze een jaar getrouwd en krijgen ze een mooie canvas foto met een foto van hun op de trouwerij met Jamila (<-- was ringen meisje, 2 weken oud ). Dus ook geen idioot duur cadeau vind dat het meer om het gebaar gaat dan om het prijsje wat er aan hangt...
ik heb er geen ervaring mee. ik hou niet van zulke feestjes en ga nooit met zoiets mee. ik zou er ook nooit 300 euro voor gaan betalen. het moet tegenwoordig allemaal tegen mekaar omhoog. voor mij hoeft dat niet. ik krijg de indruk dat je helemaal geen zin hebt even los van de financieé. dus ik zou lekker thuis blijven en zeker niet met constructies van mailen rondsturen en al dat soort achter de rug dingen bezig gaan. krijg je alleen maar scheve gezichten van.
Goed van je dat afgezegt heb, bij jou is het nog moeilijker. Ik kan het wel betalen, maar moet het wel van de spaarrekening afhalen. Vind ik ook zonde van het geld. En onze vakantie zouden we misschien moeten laten schieten. We zijn nu aan het kijken om iets goedkopers te regelen, maar ik weet niet of de andere groep dat wil. Ik heb gewoon geen zin om mee te gaan, ook omdat ik zoveel last van mijn rug en bekken heb.
Dan zeg je toch gewoon af? Je moet niet denken wat anderen van je zeggen, lullen doen ze toch wel. Denk liever aan jezelf. En als jou gevoel zegt dat je liever afzegd, dan doe je dat toch gewoon? Zo ontzettend close ben je niet met deze vriendin, dus lijkt me stug dat je scheve gezichten krijgt....
Ga je nou niet telkens lopen te verdedigen hier. Wij snappen heus wel dat niet iedere zwangerschap hetzelfde is hoor. En als jij last van je bekken en rug hebt, lijkt me dat een heel goede reden om niet mee te gaan. Als die andere groep daar moeite mee heeft, pech gehad, je ziet ze toch nooit als ik het goed begrijp.
Het is iets wat je vriendenvrienden onderling regelen voor de bruid/bruidegom en waarbij diegene vrij word gehouden kwa kosten. Ik heb overgens aangegeven dat ik niet van alles wilde gaan doen ofzo,dus wij zijn gewoon een gezellig avondje gaan eten en drinken,was mega gezellig,iedereen kon mee en had het naar zijn zin.
Ik heb ook altijd het idee dat ik me moet verantwoorden, wat misschien inderdaad nergens op slaat. Dat ligt ook gewoon aan mij. Ik wacht de reacties nog even af, misschien wordt er nu iets anders geregeld.
Natuurlijk hoef je je niet te verantwoorden.Als je niet mee kan/wil doe je het gewoon niet,ik vind dat je gewoon kan zeggen waarom je niet mee gaat trouwens,als hun daar problemen mee hebben jammer dan,zo moet je echt denken hoor!
Ik vind 150 euro ook veel! En al helemaal 2x! Je hoeft jezelf niet te verdedigen! Al heb je geen zin om mee te gaan, dat moet je toch lekker zelf weten. Kijken was het nou een close vriendin of misschien familie, a la. Maar je zegt zelf dat je haar 2 keer per jaar ziet, dan zou ik zelf zoiets hebben, de groeten. Praten doen ze inderdaad toch over je, je hoeft ze ook maar 2 keer per jaar te zien, dus daar valt ook wel weer overheen te komen toch Maar zoveel geld! Pfff. Ik zou trouwens niet eens weten wat mijn vrijgezellenfeestje gekost heeft.
Toen ik ging trouwen had ik al ervaring met gedoe over de hoogte van de kosten voor een vrijgezellenfeest (ik werd ook een keer geconfronteerd met een vrijgezellenfeest wat ´even´150 euro ging kosten. Ik kon het wel betalen, maar vond het heel vreemd dat er niet even overlegd was, zeker omat er een paar studentes waren uitgenodigd door de vrijgezel die er echt het geld niet voor hadden, waarbij de reactie van de organisatie was: 'pech voor hen, we gaan het programma niet meer veranderen, dan gaan ze maar niet mee' ) Ik heb tegen mijn ceremoniemeester gezegd dat mijn vrijgezellendag een dag moest zijn met al mijn vriendinnen om me heen, omdat ik daar gelukkig van wordt en niet van dure activiteiten, waardoor er misschien wel mensen af zouden vallen. Al zouden we een picknick in het park houden met broodjes kaas, ik wilde gewoon mijn meiden om me heen hebben en wilde zeker niet dat er gezeur was over geld. Gelukkig heeft ze hier goed naar geluisterd en ik heb een waanzinnige dag gehad en met mij al mijn vriendinnetjes!