Jax kan prima voor een jongen, al is het mijn smaak niet. De uitspraak lijkt mij ook duidelijk. Jaxi vind ik niks, Jacky, Roxy oid leuker.
Vind het allebei niet echt mooi.. Jax voor een jongen kan op zich nog wel, maar dan zou ik er eerder Dex van maken. Voor een meisje vind ik het echt niks.
Wij vonden de meisjesvariant zelf ook een beetje vreemd klinken. Daarom ook een beetje de vraag. Maar die gaat het sowieso niet worden. Jax is niet verzonnen maar een gewone amerikaanse/engelse naam. Maar we zijn er natuurlijk nog lang niet uit en we hebben ook nog tijd genoeg. Bedankt voor jullie reacties.
Ik zou eerder gaan voor Jack en Jacky. Klinkt iets bekender als naam, en dan wordt er alsnog als koosnaampje soms wel Jax van gemaakt, zeker als je dat zelf zou gebruiken. Maar ik vind het geen hele vreemde namen. Misschien in de schrijfwijze nog wel meer dan in de uitspraak, want daar zie ik geen problemen in.
Ik vind de variant voor zowel een jongen als meisje niet mooi. Ik ken een Jacky, 10 jaar inmiddels maar ik vind t echt een vreselijke naam en voor een volwassen vrouw erg verkleinend klinken. Ook ken ik 2 meisjes met de naam Lexie maar ook dat is niet mijn smaak.. Maar je moet doen waar jullie je goed bij voelen!
Jax, het is niet mijn smaak, maar is te doen. Jaxi zou ik niet doen. Zou eerder voor Jackie of Lexi kiezen.
Jax, zou ik zelf niet voor kiezen maar zou ik ook geen hele gekke naam vinden. Jaxi, vind ik helemaal niks. Lexie werd een paar keer genoemd, die vind ik wel leuk.