Op het geboortekaartje van ons zoontje hadden we de songtekst van Trijntje oosterhuis, nu jij er bent. We vonden het wel leuk op nu weer een stukje uit een songtekst te doen en zelf dacht ik hier aan. Wat vinden jullie? Het komt uit het liedje, dat komt door jou van Guus Meeuwis Als ik naar je kijk naar jou blijf lachen voelt het weer alsof het wonder veel te mooi en veel te groot is dat komt door jou, jouw oogverblindend zijn je hart zit heel dicht bij mij je hart zit heel diep in mij
Heel erg mooi! Persoonlijk vind ik het te lang maar als het jullie keuze is, is het gedicht zeker mooi en toepasselijk!
Erg mooi! Ik vind het ook wat lang, kun je het niet inkorten? Bijvoorbeeld alleen de eerste vier regels? Als ik naar je kijk naar jou blijf lachen voelt het weer alsof het wonder veel te mooi en veel te groot is Of deze twee regels of 1 ervan erachteraan?? je hart zit heel dicht bij mij je hart zit heel diep in mij Succes!!
Heel leuk....wij hebben zelf ook een songtekst op het kaartje vind het idd. ook alleen veel te lang...zou eerder voor 4 zinnen gaan....maar zeker een doener!
Hallo allemaal! Bedankt voor de reacties! Ik ben er op deze manier ook nog niet kapot van en zit ook te denken aan alleen de eerste vier regels. Alleen vind het dan nog wat vreemd eindigen, alsof het nog niet af is. Dat komt denk ik ook omdat het niet rijmt. Als iemand nog een suggestie heeft hoor ik het graag!
Hoi, Lees dat je nog geen oplossing hebt.... Ik vind het liedje erg mooi en vind het heel origineel dat je het wilt gebruiken op een geboortekaartje. Daarom moest ik er steeds aan denken! Heb even de songtekst nagelezen. Is het misschien iets om een regel uit de songtekst erachter te plakken?? Als ik naar je kijk naar jou blijf lachen voelt het weer alsof het wonder veel te mooi en veel te groot is dat komt door jou of: Als ik naar je kijk naar jou blijf lachen voelt het weer alsof het wonder veel te mooi en veel te groot is en dan hou ik je vast De laatste klinkt op zich wel mooi, een soort 'einde' van het gedicht. Klinkt ook wel mooi: eerst hoop en een wonder en dan is hij/ zij er.... Ben benieuwd wat je ervan vindt!
Bedankt voor je reactie, de bovenste had ik inderdaad zelf ook al eens bedacht, de onderste vind ik qua tekst wel heel mooi, maar ik vind het niet echt passen. In mijn hoofd maak ik steeds het liedje 'af' en dan klinkt dit niet echt juist. Zelf zaten we hier nog aan te denken, ook de laatste regel in het liedje (ongeveer) Officieel is het.. veel te mooi voor mij is (ik vorm) Ben er nog steeds niet uit, maar blijf het mooi vinden! Als ik naar je kijk naar jou blijf lachen voelt het weer alsof het wonder veel te mooi en veel te groot is veel te mooi voor ons is
Of Als ik naar je kijk naar jou blijf lachen voelt het weer alsof het wonder veel te mooi en veel te groot is veel te mooi voor mij is
Eerlijk gezegd vind ik jouw laatste twee varianten minder leuk dan de allereerste... Ik vind juist je hart zit heel dicht bij mij je hart zit heel diep in mij heel mooi. Zelf zou ik of alleen deze twee regels gebruiken of deze twee regels in combinatie met iets anders...