Groeiachterstand

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Belly34, 1 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belly34

Belly34 Actief lid

29 jan 2010
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden,
    vanmorgen weer naar het ZK geweest voor een controle en de kleine is in twee weken tijd niet veel tot weinig gegroeit. Vruchtwater heb ik ook niet hel veel maar dat wisselt nog al. De blaas en de maag van onze kleine zaten wel lekker vol en de kleine beweegt ook goed. Navelstreng werkt ook prima. Ook hebben ze mijn urine nagekeken of er eiwitten in zaten en dat is ook niet het geval. Wel was mijn bloeddruk hoger dan twee weken terug. Maar de gyn zei dat het allemaal nog niet zorgwekend is.
    Nu moet ik volgende week weer komen en dan gaan ze weer alles meten.
    Wie van jullie heeft dit ook of ook meegemaakt? En is jullie kindje eerder gehaald of gewoon de zwangerschap uitgelopen?

Liefs Sun

2. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Mijn meid liep bijna 3 weken achter.
    Heb de laatste weken div. echo's gehad, screening, doppler etc.
    Niks bijzonders.
    Uiteindelijk is ze geboren met 41+1 met een gewicht van 3140gr.

Mijn zoon liep netjes zeiden ze, toch kwam hij met 40+4 met 2600gr ter wereld.

Opzicht zeggen echo's ook niet altijd alles hoor.

Neem veel rust, probeer te rusten wanneer dat kan, drink veel en meer kun je niet doen.
    Met rusten, krijgt je placenta wat meer mogelijkheid om te werken.

3. Herah

Herah Lid

1 sep 2010
    48
    0
    0
    Herkenbaar, onze dochter is uiteindelijk ook met een groeiachterstand geboren. Bij de bevalling was ik 39+3 geloof ik en ze woog 2445 gram toen ze werd geboren. Ze heeft uiteindelijk vijf dagen in de couveuse gelegen, maar alles is prima gegaan met haar. Ze is nu een peuter van 2,5 en prima netjes in haar eigen curve...

Maak je niet teveel zorgen zou ik willen zeggen, vantevoren is het altijd moeilijk voorspellen en met 4 pond en goede zorg komen ook kleine kindjes er wel!

4. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hier ook een groeiachterstand: mij is verplichte rust opgelegd en dat heeft ervoor gezorgd dat hij in 2 weken toch 450 gram is aangekomen, dus wij zijn erg blij, bij mij werkt de navelstreng niet altijd optimaal. Ok hij is nog erg licht, maar ik moet ook nog een paar weekjes, hij wordt zolang de doplers een ctg's ok blijven niet eerder gehaald. Als je kindje niet meer wil groeien wordt hij vaak wel eerder gehaald, maar dat kunnen ze na de 36 weken niet meer weten. nu is het dus voor ons afwachten hoeveel hij gegroeid zal zijn als hij is geboren. Véél rusten dus! Hopelijk wil jullie kleine nog een klein spurtje trekken: waar wordt de baby nu op geschat? Die van ons op 1719 gr bij 33w6d en 2280 gr bij 35w6d.

groetjes

5. MG2009

MG2009 Niet meer actief

MIjn zoontje zou volgens een pretecho met 27 weken ook een groeiachterstand hebben. Ben minder gaan werken. Uiteindelijk is ie geboren met 39+5 met een gewocht van 8 pond.
    Ik geloof echo's dus niet perse wat dat betreft.

Deel Deze Pagina