Ik begrijp het wel om het zo eens te willen. 2 vliegen in 1 klap. Verjaardag vieren en een leuk feestje gezellig onder mekaar met een bbq, kindloos. Net bevallen van de 2de en willen waarschijnlijk even like good old times..... Zou dit zelf niet kiezen hoor
er is pas al een soortgelijke discussie geweest. ik zelf zou wel gaan ( als ik normaal altijd zou gaan ) en er niet moeilijk over doen, ik vind dat je de wens van de genen die het feest geeft moet respecteren. ik vind het zo vergezocht als je gaat zeggen (net als in dat andere topic) als mijn kinderen niet welkom zijn dan kom ik ook niet) mag je als persoon die het feestje geeft asjeblieft nog je eigen wensen hebben of moet je maar naar ieders pijpen dansen , denk ik dan. die ene keer zonder je kind overleef je heus wel.
Dat vind ik ook hoor Blub Maar ik vind een verjaardag wel anders dan een bruiloft. Daar zou ik dan gewoon een oppas voor zoeken, maar voor een verjaardag heb ik dan niet zoveel zin om daar zoveel moeite voor te doen. (nou is oppas hier ook altijd wel een probleem, geen fam in de buurt en weinig kennissen dicht bij) Dus dan zou ik niet gaan omdat ik geen oppas heb, niet zo zeer omdat mijn kind dan niet welkom is.
Het gaat mij niet om het zoeken van oppas maar om het feit dat ons kind een lid van ons gezin is. Ik zou het ook raar vinden als iemand mij uitnodigt voor een verjaardag en dan zegt dat ik en Ratababy wel mogen komen, maar dat Rataman niet welkom is.
Hier zou ik het voor een bruiloft wel mee eens zijn, maar voor een verjaardag vind ik het erg bijzonder. Bovendien vind ik dat degene die het feest geeft best wat te wensen mag hebben, maar dat het voor degene die uitgenodigd zijn dan hun goed recht is om niet te komen. Oppas zoeken voor een verjaardag overdag zou mij te ver gaan, dan kun je wel bezig blijven.
Ach, mijn keuze zou het niet zijn, maar als een ander het wel zo wil, kan ik me daar niet druk om maken. Ik zou wel zien of ik oppas kon regelen, zo ja, dan zou ik gaan, zo niet (zou er niet teveel moeite voor doen), dan niet.
Ligt eraan hoe je het bekijkt wie naar wiens pijpen danst natuurlijk als je zoiets specifiek op de uitnodiging zet! Het feestvarken mag zeker zijn eigen wensen hebben, maar moet dan ook geen punt maken van de consequenties (= mensen komen niet omdat kind niet mee mag). Maar goed; mijn familie zou zoiets nooit zeggen, die zien kinderen graag komen en houdt juist de feestjes overdag en kindvriendelijk zodat ze mee kunnen. En lang niet iedereen heeft kinderen hoor! Ik vindt het een heel ander verhaal als: *het om een sjiek feest gaat *het om een feestje in de late avond/nacht gaat *als mensen klein behuist zijn *als er verder helemaal geen kinderen komen etc. Maar een middagfeestje van een familielid dat zelf ook kinderen heeft waar kinderen niet welkom zijn, dat vind ik belachelijk. En het gaat helemaal niet over niet zonder je kind kunnen, dat is mijn punt niet. Maar ik ga er echt geen oppas voor regelen!
Helemaal mee eens. Ik snap het probleem ook niet zo. Ze zullen ongetwijfeld wel hun redenen hebben waarom ze (deze keer) een feestje willen geven zónder kinderen en dat is hun goed recht want...HUN feest. En ik vind persoonlijk dat je die redenen dan gewoon moet respecteren en zo niet dan ga je gewoon niet. Ik zou bij leuke familie of goede vrienden overigens wèl de moeite doen om ook voor overdag oppas te zoeken, vind ik niet meer dan normaal als ik ergens voor uitgenodigd ben.
dat vind ik zelf ook ja. Wij hebben s avonds al zo vaak een verjaardag dat we al om en om gaan, en als dan overdag er ook nog bij komt wordt het wel een beetje te gek. Ik geloof idd niet dat ze er een punt van maken als wij niet komen, zo zijn ze niet. Maar ik vond het gewoon wel heel bijzonder op de uitnodiging staan.
Wij hebben overigens wel vaker feestjes hoor waar kinderen "niet gewenst" zijn. Terwijl we zelf dan ook allemaal kinderen hebben. Soms vinden we het gewoon wel lekker om ook eens gewoon onder volwassenen te zijn en niet de hele tijd op de kleintjes te hoeven letten. Het is toch relaxter en je krijgt vaak andere gesprekken, lekker "ouwehoeren" zoals in de goede oude tijd. En wat Blup al zegt, één middagje/avond in de zoveel tijd zonder je kids overleef je wel, er blijven dan nog zoveel weekends over om wèl samen door te brengen.
Tis inderdaad apart dat het niet kan, kinderen meenemen, gezien de tijd van het feestje. dan kan ik nog denken ok...hun keuze (terwijl je dit toch meer zou verwachten bij mensen die zelf geen kids zouden hebben...), maar dan kunnen ze ook verwachten dat er een boel mensen niet komen, want ik zou ook niet gaan omdat ik het niet nodig zou vinden hiervoor oppas te regelen!
zogelukkig@ dan zou je dus inderdaad thuis kunnen blijven ja. aan iemand met een hangend gezicht hebben ze ook niks. ps. bij ons in de fam gebeurd het ook niet. maar ik zou er geen halszaak van maken als mensen er wel prijs op stellen dat je zonder kids komt.het is namelijk HUN feestje. en als jij daarmee een probleem hebt dan blijf je lekker thuis. waar ik dan wel weer benieuwd naar ben, ga je straks ook moeilijk doen als je zoon uitgenodigd wordt op een kinderverjaardag en jij niet mee mag? moet hij dan ook thuis blijven van jou. of tijdens de kerstviering die s'avonds ook enkel voor kinderen is.
als mijn meise niet welkom is kom ik ook niet, simpel. Zeker nu ik BV geef en ze niet uit een fles kan/wil drinken. heb er geen problemen mee!
Hoezo moeten onze kinderen dan oppas voor ons zoeken dan, ik zie het vergelijk niet goed, zijn twee hele andere dingen. Ik ga niet onnodig voor mijn kinderen een vreemde oppas zoeken (opa en oma nog maar net) zeker niet voor een verjaardag.
Ik vindt het ook heerlijk om eens ergens heen te gaan zonder mijn meiden hoor heerlijk...maar een feestje overdag van je eigen familie een verjaardag...die snap ik gewoon niet!
Ik ben gewend dat feestjes zonder kids 's avonds zijn. Meestal begint het dan 's middags al, en dan kunnen kids ook mee, en 's avonds is het dan enkel voor volwassenen. Zo vieren wij onze verjaardagen ook: overdag iedereen welkom, 's avonds voor iedereen die lekker even zonder kids verjaardag wil vieren of geen zin heeft om een hele zaterdag op te geven voor een verjaardag/overdag niet kan. Ik zou ook overslaan denk ik hoor, als er 's middags iets gevierd wordt waar kids niet welkom zijn. Ga geen oppas lopen zoeken om op een verjaardag te kunnen komen, dat is voor een zaterdagmiddag volgens mij onbegonnen werk. 's Avonds wil je nog wel redelijk oppas kunnen vinden...