Hallo, Ik vraag me af of er wielrenners onder ons zijn, die een fiets hebben en die het hobbymatig beoefenen? Ik ben sinds kort begonnen om mijn bevallingskilo's hopelijk een beetje vaarwel te zeggen en ik vind het super leuk om te doen.
Ik ben geen die-hard of professioneel wielrenster... Maar ik ga graag zo nu en dan een tourritje maken! Vanaf maart tot ergens in oktober ga ik wekelijks een uur a 1,5/2 fietsen ( zo'n 3 keer per week ). Heerlijk!! Omdat ik in de wintermaanden wat minder actief ben, is het ieder fietsseizoen wel weer even inkomen. De eerste paar ritten zijn geen pretje... Maar als je eenmaal bezig bent is het geweldig. Een flink vaartje maken, zon op je huid, lekker bewegen... Ik wissel het af met spinnen in de sportschool als ik even geen puf heb in de renfiets... Ben vorig jaar lelijk te val gekomen en 'durfde' toen even niet de hort op met de fiets. Ik denk dat de overtollige kilootjes er zeker afgefietst worden! Je verbrand er aardig wat calorieen mee! Wel goed stretchen erna! Ik heb geen zwangerschapskilootjes ( nog niet zwanger! ), maar wel wat wintervetjes nog, dus ik moet ook weer opstappen. Wat ook echt aan te raden is... Draag een helm! Ik ben dus hard te val gekomen... Hoewel ik mijn helm wel langs het asfalt heb geschuurd, waren het meer mijn benen en armen die het het zwaarst te verduren hadden.... maar toch... het zal je schedel maar zijn die je even langs de grond haalt! Brrr... Veel plezier! Het is echt een heerlijke bezigheid!
Och alleen het woord wielrenners al.. Moet ik weer denken aan een actie van 2 jaar terug.. We reden netjes op een weg waar je 30 mocht fietspad naast ons.. We hadden al door dat er een wielrenner achter ons zat dus hielden afstand zodat hij eventueel langs ons kon maar meneer vond dat hij niet genoeg ruimte had dus gaf een klap tegen het zijraam wtf Dus verderop gingen we voor hem rijden al langzamer en toen remde we zo af dat hij in 1 keer moest stoppen hij kreeg zijn voeten niet snel genoeg uit zijn trappertje dus meneer keukelde om boontje komt om zijn loontje
Hier ook 1. Ook net begonnen. "Gelukkig" krijg ik "les" van een wat meer "ervaren" wielrenner Vind het heerlijk om te doen
En betreft die helm... DOEN DOEN DOEN! In omgeving al paar keer meegemaakt dat diegene viel... Helm was helemaal kapot.. Moet je nagaan wat er gebeurd was als ze geen helm op hadden...
Leuk om te zien dat er een paar ook fietsen. Ik ben ook van plan om gewoon recreatief te gaan fietsen, want een ritje echt fietsen met een licentie heb ik niet genoeg tijd voor. Ik had het een paar jaar eerder moeten ontdekken haha. Ik draag zeer zeker een helm, heb die van mijn vriend nu op maar die zit mij toch niet helemaal lekker dus moet een eigen helm gaan kopen, echter vind ik ze echt prijzig maar ja. De rest van de fietsspullen heb ik wel. Ik ga nu 2 keer per week maar moet eerlijk zeggen dat ik er nu een week niet meer op heb gezeten vanwege het weer Erg he. Ik vind het ook een magisch gevoel, zoveel snelheid de wind wat langs je door gaat, zo dicht op de weg. Ik hoop niet dat ik ten val kom want dan kan je je idd lelijk bezeren. Gister de ronde in Belgie gezien, poeh daar waren er toch ten val gekomen daar wordt je niet vrolijk van.
Overigens heb ik nu wel meer respect gekregen voor de wielrenners. Zo'n actie zou ik dus niet doen nu, want je kan je aardig bezeren. Wel ben ik van mening dat zeker 60 % ook asociaal is en daar kan ik ook niet tegen. Maar ik ben er wel achter gekomen dat als ik ergens oversteek ik liever gauw tussendoor oversteek dan ik stop omdat ik als ik zo'n vaart heb en dan opeens moet stoppen, dat is niet goed voor het lichaam en dan wordt ik duizelig.
Ja! Hier een fietser! Hoewel momenteel op non-actief, zodra ik een positieve test in mijn handen had werd er een groot slot op m'n fiets gezet door manlief Ik woon in hét fietsgebied van Spanje, dus kan hier mijn lol wel op . Er zijn hier bijna geen vrouwelijke wielrenners, dus ik fietste met de mannen mee. Volgende week komt een vriendin, omdat we eigenlijke plannen hadden om samen te fietsen, nu moet ze alleen... Bij mij is het trouwens begonnen met spinning, ik ben zelfs al jarenlang instructeur. Uiteindelijk ging het buitenleven kriebelen en heb ik een fiets gekocht, ik ben er zo blij mee! Mijn vader is vroeger ook een fietser geweest en nu roep ik steeds tegen hem "waarom heb je me dat nou nooit eerder geleerd?!"
@ Kallli, zo is het bij mij ook begonnen, ik doe auqa spinnen en dat beviel zo goed dat ik dacht dat wil ik op de weg gaan doen. Gewoon spinnen trekt mij totaal niet, dan liever op de fiets op de weg. En mijn vader is vroeger een fanatiek wedstrijd renner geweest dus daarvan had ik het ook al in mijn achterhoofd zitten, heb heel wat wedstrijden gekeken op tv met hem samen vroeger. En gefeliciteerd met je zwangerschap, goed dat je man zegt dat je er even niet op mag fietsen En cool dat je in spanje woont, lijkt me heerlijk daar te fietsen
Dank je Ja, mocht je ooit een fietsvakantie willen doen kan ik echt het gebied van Alicante aanraden, in het voorjaar, anders is het echt warm! Kun je nog wel fietsen, maar dan is het misschien voor jezelf minder prettig. Je hebt hier wat "vlakkere" wegen langs de kustlijn en je kunt de bergen in zonder dat je er met de auto naartoe moet rijden. Ik zie dat jij in Limburg woont, dan zit je wat dat betreft ook gunstig in Nederland . Fiets je alleen of in een groepje?
Ja! Hier nog een wielrenner. Ik heb vroeger wedstrijden gereden en was nu lekker aan het toeren. Maar helaas mag ook ik nu niet fietsen van mijn man omdat ik zwanger ben. En dan wordt het nog voorjaar ook... Voor hen die de vetjes eraf willen fietsen, niet met een te hoge intensiteit fietsen! Vetverbranding vind plaats wanneer je lekker rustig (niet te rustig) aan het toeren bent.
Ja ik ken dat, super lekker weer, alle groepen met renners die voorbij komen... Ach ja, we moeten er iets voor over hebben hè . Gefeliciteerd trouwens met je zwangerschap! Hoever ben je? Ter aanvulling op de vetverbranding. Klopt, op 60-70% intensiteit verbrandt je vet, maar nog meer dan vetten wil je calorieën verbranden als je af wilt vallen (input vs output) en dat gebeurd rond de 80%. Dus het beste is intervallen, en soorten ritten afwisselen, dan pak je het namelijk allebei aan
18 weken ben ik nu. Ja je moet er wat voor over hebben, maar ik vind het prima hoor. Straks (lees volgend voorjaar) hoop ik weer op mijn fietsje te zitten.
Oh dan ben je ietsje verder dan ik al. Ja ik hoop volgend voorjaar ook weer op de fiets te zitten, een beetje afhankelijk van hoelang ik borstvoeding ga geven, zolang ik dat geef zal ik nog niet op de fiets stappen, hooguit voor een rustig rondje...
Ik wil ook bv geven. Ik wil het ook wel een lange tijd doen, maar ik hoop straks toch ook weer wat tochtjes te kunnen maken. Dan ga ik afkolven. We zijn nu al aan het afspreken wie van ons welke dag/avond weg mag om te gaan fietsen . Gelukkig zitten we bij verschillende clubs, dan kunnen we het wat makkelijker spreiden.
Oh, wat fijn dat iki niet de enige ben. Ik ben nog niet zwanger, maar wil wel graag En heb een paar maanden geleden erg slechte schaatstrainingen gehad, toen ik dacht dat het raak was. Erg benauwd en geen adem kunnen halen. En ook het gevoel hebben dat mijn conditie gekelderd was. Erg vreemd. Blijven jullie doorfietsen in het eerste trimester? Ik wil graag weer de training oppakken met wielrennen, maar ben bang dat ik weer last van mijn conditie krijg en dan weer kan stoppen. :-S