Ik heb er nu al zin in, rond 23 december komt naast het reguliere salaris een leuke eindejaarsuitkering binnen! Hoppa! Wat krijgen jullie en wat ga je er mee doen? Ik heb mezelf in ieder geval een dag goed shoppen puur en alleen voor mezelf beloofd. De rest zal wel op de spaar gaan denk ik.
Ik ben overigens 1-1-2012 12,5 jaar in dienst en krijg dan ook extra dat ga ik wel aan mezelf uitgeven!
Ik koop meestal 1 duur ding voor mezelf (heb nu echt een nieuwe laptop nodig), iets voor m'n vriend en de rest gaat op de spaarrekening. Binnenkort hoor ik of ik ontslagen wordt of niet (i.v.m. bezuinigingen) dus als ik m'n baan kwijt raak gaat alles naar de spaarrekening.
Mijn man krijgt ene eindejaarsuitkering bij zijn salaris eind november, ik helaas niet. Mijn man heeft motorrijlaarzen nodig en ik nog wat sportkleding en de rest sparen we eerst en kopen in januari met zijn BHV/EHBO toeslagen (krijgt dit jaar veel omdat 'ie het 5 jaar heeft nu) ene nieuwe computer en de rest blijft op de spaarrekening voor ons en een deel voor op de kinderen hun rekening.
Uitgeven aan een leuke cursus voor mezelf, keertje shoppen en uit eten en de rest verdwijnt in de grote hoop
Wat krijgen mensen met een betaalde baan dan in december? Een cadeau? Of echt helemaal niets behalve salaris? Ik salaris, een kerstpakket en een eindejaarsuitkering. Maar blijkbaar wisselt dit nogal??
Eind van deze maand krijg ik 56 overuren uitbetaald... En volgende maand mijn eindejaars uitkering en mijn man ook... Geen idee ik denk dat we een groot deel op de spaar zetten en nog gaan shoppen.
Niks! Geen bonus, geen eindejaarsuitkering, geen kerstpakket, geen kerstkaart..helemaal noppes!! En ik werk bij een gezond, winstgevend bedrijf dus daar ligt t niet aan Oh en zelfs die overuren krijg ik niet uitbetaald...zucht..
Wij betalen de ziektenkostenverzekering vooruit. Per half jaar betalen levert 2% korting op en die rente krijgen we niet op een spaarrekening. Per jaar betalen is 3% korting. Verder zullen er wat grotere aankopen van gekocht gaan worden. Ik wil altijd meer dan dat er mogelijk is . Maar voorlopig wil ik een extra kledingkast en een smartphone voor mijn vriend. Kerstpakket verwacht ik niet te krijgen en mijn vriend krijgt waarschijnlijk alcoholische dranken, maar die drinken wij niet. Mijn moeder en zwager zullen er waarschijnlijk weer blij mee zijn .
Hier wij ook een dertiende maand.... maar ik krijg niet zoveel omdat ik er nog niet zo heel lang werk.... overuren krijgen we meestal de zelfde maand al betaald....
Helaas, die krijgen we allebei geen van beide. Alleen een kerstpakketje. Ben soms wel een heel klein beetje jaloers hoor!