Ik ben ook benieuwd waarom je een jaar later dit hier vraagt? Ik zou het iig niet pikken. Ik heb (gelukkig!) geen vriendinnen die dat zouden doen.
Ik dacht ook al, wat komt dit verhaal me bekend voor! Zie vorige topic: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/309254-leuk-joh-vriendinnen.html
was dat topic alweer vergeten haha! maargoed een jaar later hebben we het uitgepraat, naja uitgepraat erover gepraat ook met de andere vriendin omdat het laatste contact alleen via mail en sms gegaan is, en ik daar een erg rot gevoel over had. tijdens het gesprek ook hierover gehad dat ik er gewoon erg boos over was, dit begreep ze niet en vond dat ik toen erg fel gereageerd had. nu reageerde ik ook weer best fel maar wel rustiger omdat mijn zoontje er niet bij was (die inmiddels 2,5 is). ik heb toen besloten het er niet meer over te hebben en kon alleen maar denken je komt er wel achter als jou kleine geboren is.
Dat zij je zoontje verteld dat hij van de telefoon af moet blijven vind ik haar goed recht, haar huis, haar spullen Maar een tik geven vind ik niet oké.
Ze had ook gewoon de telefoon af kunnen pakken en zeggen dat dat ze dat liever niet heeft. Het is dan aan jou om je zoontje aan te spreken en te voorkomen dat hij het weer doet. Als hier iemand is met kleine kinderen en ze doen iets wat ik liever niet heb dan zeg ik dat, zo van: oeh, doe dat maar niet of oh dat heb ik liever niet! En dan kijk ik de moeder een beetje aan zodat die dan ingrijpt, doe het liever zelf niet. Gelukkig komen de moeders in kwestie dan altijd zelf in actie. Mocht dat een keer niet gebeuren dan zou ik wel zelf in grijpen. Maar slaan? Nee...
ik ben zo groot gebracht denk dat het er gewoon zo in zit... Iedereen doet het bij ons in de fam en kennisjes maar moet wel eerlijk zeggen ze vragen het wel eerst ff of de ouders zeggen het van doe maar...dus het is wel afgesproken werk en niet zo onverwachts...om zo maar ff te zeggen,.. Want toen ik 16 was hadden wij ook een meisje en die was zo vervelend en die moeder had ook tegen mij gezeg als ze iets doet geef der maar een tik op de vingers en straf der maar gewoon en zo doe ik het ook eerst afspreken en of vragen en dan pas doen...
Ik zou het niet geaccepteerd hebben zeker niet. Niemand die mijn kind slaat. Wel als ze ergens aankomen mag er gezegd worden dat het niet mag. Verder niets.
Ik ben tegen het geven van tikken op vingers (of waar dan ook) en zou hier niet blij mee zijn. Maar ik vind ook dat jij je kind had moeten zeggen dat hij van die telefoon af moet blijven, en hem desnoods afpakken, omdat een telefoon geen speelgoed is en niet van hem.
ik heb hem gewaarschuwd en aan haar gevraagd of ze de telefoon ergens wilde leggen waar hij er niet bij kon, want anders hadden we geen rustig gesprek, dat vond ze onzin. toen zat ie er nog een keer aan en gaf ze een tik.
Hastalapasta tot in de pruimentijd: Daaaaaaaaaag Niemand heeft het "recht" om mijn kinderen een tik te geven: Niemand!! Als mijn kinderen in andermans huis ergens aanzitten waar ze niet aan mogen zitten, mag iemand anders best mijn kinderen corrigeren als ik het zelf niet zie, maar niemand geeft mijn kinderen een tik.
nou, ik zou me hier echt een jaar later niet meer druk om maken. Zij heeft het gedaan, jij vond het niet leuk, je kind weet het echt niet meer dus ik zie het probleem niet. Communicatie is blijkbaar niet al te goed tussen jullie. Als dit bij mijn kind zou gebeuren, zou ik zeggen dat ze dat niet weer moet doen omdat ik het niet wil hebben. Heeft zij een andere mening.. prima, dat mag maar niet bij jouw kind. klaar!
dit is niet het enige wat er gebeurd is hoor. kort geleden een gesprek gehad en daarom ben ik er nog mee bezig alles moet een plek krijgen.
is je vriendin iemand die thuis zelf als kind heel veel tikken kreeg? als ze als kind geslagen is door ouders of anderen kan ze misschien zo denken alsof dat heel normaal is. aan een 14 maande oud kindje geef je echt geen tik(corrigeren of straffen vind ik ook helemaal niet goed bij een 14 maande oude: afleiden afleiden afleiden). als ik een vriendin had die aan haar eigen 14 maanden oude kindje tikje geeft zou ik ook bozig wat van zeggen eerlijk gezegd.
ze moet zelf weten hoe ze haar eigen kind zal gaan opvoeden natuurlijk. maar aan mijn kind mag ze niet komen!
Ik heb vorig jaar ook al in je topic gereageerd. Ik zou toch even dat topic opzoeeken en opnieuw lezen als je weer ntwoord wil op dezelfde vraag.