Hopelijk plaats ik het hier goed 2 á 3 wkn geleden kreeg mijn dochterje van 15 mnd 3 rare plekjes op haar rug... de plekjes waren allemaal bultjes en zag er naar uit. Even afwachten met naar dokter gaan en sudocréme erop smeren... het droogde uit maar kwam telkens weer tot zaterdag ik stuur jullie een foto mee om te vragen wat jullie ervan vinden ik kom net van de dokter weer en zijn antwoord was: geen idee wat het is, kijk het maar 2 weken aan en als het nog net zo erg is dan maken we er foto's van en krijgt ze een ..jawel HORMOONBEHANDELING ben erg teleurgesteld eigenlijk ik bedoel niet dat ze er giga last van heeft maar hij doet net of het niks is en een hormoonbehandeling nou sorry hoor maar ze is nog niet eens anderhalf jaar oud ...
ja daar zat ik idd ook over na te denken om naar mijn vrouwelijke arts te gaan...zit me niet lekker namelijk
Hormoonbehandelingen? Hij is niet goed wijs!! Beetje raar als hij niet eens weet wat het is, maar het kind wel een hormoonbehandeling geven met de gevolgen van dien... Ik zou eens een bezoekje brengen aan een dermatoloog, die kan je vast veel beter helpen want die zijn ook speciaal voor huidaandoeningen
nee dat is het rare ook... geen andere kleding qua rompers of wasmiddel idd ben een half jaar geleden over gegaan naar wittereus toen de tijd nooit last van gehad dus zou het raar vinden als ze daar nu dan ineens last van zou krijgen toch maar super bedankt voor het meedenken!
Bedoelde de huisarts niet een hormoonzalfje? Dat wordt vaker voorgeschreven bij huidaandoeningen, zoals eczeem en ook bij hele erge luieruitslag.
oh jee, hoop dat je snel weet wat het is, lijkt wel of ze heel lang op een natte handoek heeft gelegen, maar dat zal het wel niet zijn, haha Vraag maar gewoon een seccond opinion, misschien heb je hier nog iets aan? Heb het even gegoogeld voor je: Huiduitslag: rode vlekken huid baby, kind, volwassene & jeuk | Mens en Gezondheid: Aandoeningen maar het jeukt niet he? Vreemd, ik zou me ook zorgen maken hoor, niks overbezorgd!
bedankt voor de link!! we zijn ondertussen zelf ook aan het googlen gegaan en nee het jeukt niet... tenminste we merken niet aan haar dat ze er last van heeft .... wel is ze heel erg moe en huilerig wat ze normaal niet is maar ook niet heel de dag maar op momenten
Ik vind het eruit zien als een allergische reactie. Zo zien de plekken van mijn partner er ook uit als hij ergens mee in aanraking is geweest. Wasmiddel kan het heel goed zijn ondanks dat ze er niet eerder op heeft gereageerd. Een allergie kan plotseling ontstaan. Je kan altijd proberen om tijdelijk van wasmiddel te veranderen. Probeer bv neutral. En omdat het zo op het ruggetje zit, gebruik je shampoo en misschien die veranderd? Kapper geweest? Andere produkten veranderd?
kan het niet mss de 5de ziekte zijn??? is ook een kinderziekte met uitslag tot gevolg hier alvast een linkje De vijfde kinderziekte (erythema infectiosum ) [gezondheid.be]
Dat leek mij ook. 'Hormoonbehandeling' klinkt nogal heftig, omdat we hormonen nogal associeren met volwassenen, (met name vrouwen ws), maar elk mens heeft hormonen, ook baby's. De hormonen in hormoonzalf werken ontstekingsremmend, wat dus de reden is dat eczeem ervan weg gaat: dat is een ontsteking van de huid. Het kan veel meer kwaad om eczeem, (en de ontsteking dus), door te laten woekeren, dan er zalf voor te gebruiken. Maar ik zat me eigenlijk ook af te vragen of het niet 5e of 6e ziekte is?
5 maart idd de prikjes gehad maar deze plekjes had ze al alleen is het nu heel haar rug.. en als het door de prikjes komt is het dan normaal dat het ALLEEN op haar rug is
Ik zou gewoon een doorverwijzing vragen voor een dermatoloog, aangezien je je zorgen maakt en de huisarts niet weet wat het is. Nogmaals: een hormoonzalf is verder niet zo erg hoor! Alleen niet logisch als je geen idee hebt wat het is.
Bij een voedselallergie zie je soms ook uitslag op alleen de romp of alleen de rug, ik heb dat zelf bij (te veel) knoflook bijvoorbeeld. Ik zou toch een doorverwijzing naar een dermatoloog vragen!