Wat vinden jullie hiervan?

Discussie in 'De lounge' gestart door AngelaV, 3 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Hoeveel uur werk je nu dan ongeveer per week?

*edit: laat maar.. Antwoord is al gegeven :p*

2. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Heb je al gevraagd wat de logica achter de groepen is voor hun?
    Wat het precies is? Is het een hele dag of ben je slechts een uurtje bezig op een dag?

20urige werkweek vind ik persoonlijk niet zo heel veel, hier zou je dan bijvoorbeeld nog een baantje bij kunnen hebben? Wellicht is dat hun denkwijze.

Ga open het gesprek in, schrijf al je vragen op en noteer de antwoorden op deze vragen. Ze doen het niet om jou te pesten maar om jullie weer onafhankelijk te krijgen.

3. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Die 20 uur is verdeeld over 3 dagen en soms kan ik een ochtendje extra erbij pakken.. zo zijn de werkdagen bij ons. Dus kan niet meer op 1 dag werken. Daarom zou ik hooguit 1 dag extra kunnen werken..

En die groepen is een middag of een ochtend. Mn vriend verteld wel eens dat ze van die rollenspellen doen en de rest van de tijd achter een computer zitten. Ik kan wel 2 schoonmaak adresjes krijgen.. maar dat is zwart en dat kan dus niet.

4. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ik heb niet alles gelezen, maar is het niet mogelijk om aan te geven dat jullie geen gezinsuitkering willen, maar puur alleen voor je vriend? Zodat jij daar niet mee belast wordt?

Geen idee of dat mogelijk is hoor.

5. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Als het kon, hadden we dat gedaan. :(

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar kan jij in je eentje dan wel alles bekostigen qua vaste lasten etc?

7. Flubje

Flubje Niet meer actief

Nee, de nieuwe regels zijn juist dat men per definitie een gezinsuitkering krijgt wanneer men in hetzelfde huis woont. Dus ook huisgenoten die elkaar nauwelijks kennen gelden in eerste instantie als zodanig.

Van 20 uur werken kan een gezin niet leven dus moet iemand, kan niet schelen wie, (extra) gaan werken.

Vind ik op zich een vrij logsiche gedachte, maar ik zou manlief toch wel even een schop onder zijn kont geven dat hij desnoods maar gaat schoonmaken..

8. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    Maar ik snap ook niet echt dat als je een aanvulling van de bijstand hebt je er vrijwillig voor kiest om 1 dag minder te gaan werken, zo begrijp ik je beginpost, snap dat de gemeente daar niet blij mee is en nu dus iets strenger wordt, ik zou dan eerder een dag extra hebben geprobeerd dan een dag minder. En tja het maakt niks uit dat je een vast contract hebt je verdient en wekt te weinig om jullie te onderhouden dus er wordt verwacht dat alle volwassen gezinsleden zich er voor inzetten een fulltime baan te vinden om uit de bijstand te komen, dus tja daar val jij ook onder.

9. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Dat ik nu minder werk is vanwege bezuinigingen. Staat er ook bij. Mijn leidinggevende probeert mij soms nog extra in te roosteren

10. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Heel eerlijk? Ik begrijp het volkomen. Bedoel, nu jou man thuis zit zonder werk kan jij toch ook meer werken en je man op jullie kindje passen? Ze willen zo min mogelijk mensen in de bijstand dus ik snap wel dat ze jou mee laten solliciteren, ze hopen dan dat jij ook een betere baan krijgt waardoor je meer kan werken en waardoor er meer inkomsten binnen komen. Ik snap dat je je vaste baan niet wilt opgeven maar je kan naast die baan toch nog een baan nemen? Mijn vriendin heeft zelf ook 3 verschillende baantjes, misschien niet ideaal maar ze kan wel haar gezin onderhouden.

Ik vind het dus niet vreemd als ik eerlijk ben.

11. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Oppassen? Hij is 2 dagen naar vrijwilligerswerk en 1 middag en 1 ochtend naar zon groep. Dus we moeten al elke keer oppas zoeken.. kijk dat werk zoeken snap ik dan misschien nog wel. Ik vind het niet leuk maargoed.. maar die 2 groepen volgen snap ik gewoon niet. Ik vind dat echt onzin. Dan zou ik echt mega moeten haasten na mn werk om daar optijd te zijn om vervolgens achter een computer te zitten.

12. Flubje

Flubje Niet meer actief

Het is mij nog steeds niet duidelijk waarom je man niet bij de mac gaat werken of whatever.. zal de bijstand een worst wezen hoor WIE geld gaat binnen brengen, als de bijstand mar kan stoppen!

13. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Tja het is niet leuk maar het zijn nu eenmaal de regels. Jullie krijgen een gezinsuitkering dus moet je daar inderdaad als gezin voor opdraaien.

Hoe oud is jullie kindje? Ze kunnen tegenwoordig vanaf dat ze twee jaar zijn al naar de PSZ en via de gemeente kan je ook weer uit een potje subsidie krijgen. Misschien iets voor jullie? Dan heb je overdags toch wel weer een soort van '' oppas '' of misschien kijken voor een gastouder die ook in de avonden kan oppassen?

En schoonmaak werk enzo? Daar is vaak wel wat in te vinden, waarom kijkt je man niet of die dat kan doen. Weet ook niet waar je precies woont maar vaak op die vakantie parken zoeken ze wel schoonmakers.

14. A2CA

A2CA Niet meer actief

Ik vind het heel vervelend voor je, maar je komt op mij over alsof je over een excuses voor zoekt waarom iets niet kan. Daar heeft de gemeente echt maling aan, met alle veranderingen wat gaan komen zul je dit wel moeten doen, en terecht ook. Er zijn zoveel gezinnen wat meerdere flut baantjes hebben om hun kinderen eten te geven en die doen het ook zonder te 'klagen'. In Nederland hebben we het altijd veel te goed gehad waardoor er ook werd geprofiteerd, ik vind het alleen maar goed dat er nu strengere regels komen, en als je er echt zo mee zit dan zullen jullie keihard moeten vechten om het zo snel mogelijk achter de rug te moeten hebben waardoor jullie dus uit de bijstand zijn en niet meer naar die groepen hoeven. Iedereen wil fulltime bij zijn kindje zijn ( bijna iedereen ) maar de vaste lasten betalen zich niet vanzelf dus doe gewoon wat je moet doen en ben een voorbeeld voor jullie kindje! Jullie zijn gezond hebben een dak boven jullie hoofd dus hebben niks te klagen.
    Sterkte en heel veel succes .

15. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Omdat mijn vriend geen rijbewijs heeft en niet mag halen voor zn 27e. En de mac ligt hier niet op fiets afstand.

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hoezo mag dat niet?

Schoonmaakwerk ergens?

17. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Als de reden dat jij niet fulltime wil of kan werken een medische achtergrond heeft, dan zul je hier mee aan de slag moeten gaan. Lijkt mij dat je pas niet op fulltime hoeft te solliciteren in een bijstands situatie als je deels arbeidsongeschikt bent verklaard. Alleen door te zeggen dat je niet genoeg energie hebt, zullen ze hier niets mee doen. En anders vind ik het niet meer als normaal dat alle volwassenen in het huishouden er alles aan moeten doen om zelf zoveel mogelijk geld in het laatje te brengen.

18. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Iets uit het verleden..
    Hij reageert verder overal op hoor. Ik help hem zelfs mee. Maarja, zijn verleden helpt ook niet echt.:(
    Zoals ik al zei kan ik wel 2 schoonmaak adresjes krijgen. (Ik heb een auto) maar dat is zwart. Dat wordt nooit goedgekeurd door de gemeente

19. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Dat lijkt me niet want dan kan natuurlijk elke thuisblijfmoeder bijstand aan vragen.....als ik als vrouw niet buiten de deur werk en mijn man verdient genoeg om boven bijstandsnorm uit te komen krijg ik toch ook geen bijstand?

TS: ik vind het eigenlijk wel logisch dat de gemeente van jou verwacht dat je meer gaat werken. Je krijgt nu gemeenschapsgeld om jullie te steunen, tja, dit is niet de bedoeling en een tijdelijke oplossing. Zij zullen er alles aan doen om jou of je vriend "dwingend" weer volledig zelfvoorzienend te krijgen.

Ik vind eigenlijk 20 uur wel heel minimaal. Je vriend is thuis en kan dus voor jullie kindje, het huishouden en het eten zorgen. Dus in mijn beleving zou jij ook meer kunnen werken, eigenlijk omgekeerd van de traditionele thuis blijfmoeders.
    Niemand zegt dat je je vaste baan moet opgeven, is heel onlogisch zelfs, maar je kunt er nog wel een baan bij zoeken voor 20 uur per week. Of je vriend dus. Maar een van jullie twee zal voor meer inkomen moeten gaan zorgen. Of je moet de bijstand op gaan geven en leven van jouw 20 uur per week.

Vervelend, maar wel logisch lijkt mij.

Deel Deze Pagina