Wat vinden jullie hiervan?

Discussie in 'De lounge' gestart door AngelaV, 3 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Dokter wil me een verklaring geven. Ben afgelopen paar jaar zon 6x geopereerd. Maar de gemeente gaf al aan dat ze er toch alles aan moeten doen om ons uit de bijstand te krijgen. Snap ik ook. Niets liever! Maar ik wil er niet aan onderdoor gaan.

2. tuc

tuc Niet meer actief

Ik denk dat ze het niet meer van je vragen wanneer jij 32 of 36 uur aan het werk gaat. Dus zou je misschien zelf naar een baan met meer uren kunnen zoeken en dan hoef je aan hun voorwaarden niet meer te voldoen. Mocht dat medisch niet gaan, dan zou ik dat zwart op wit krijgen.

3. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    En waarom kijk je niet of je die verplichte avonden in kan plannen op de avonden dat je man thuis is en dus niet die verplichte groepen heeft? Dan pas jij op op de avonden dat hij die verplichte groepen langs moet en hij pas op als jij naar die verplichte groepen moet.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Nou dan met die verklaring in gesprek gaan.

5. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Die groepen bedoel je? Die zijn er alleen overdags.

6. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Ik denk niet dat jou dokter hier iets mee te maken heeft. Arbeidsongeschikt wordt je niet zomaar. Je wordt door een UWV arts beoordeeld en ze gaan altijd kijken of er vervangend werk is dat je wel kan. De kans dat je deels wordt afgekeurd is echt nihiel, dan moet je wel echte hele ernstige ziektes als MS hebben.

7. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    En altijd op zelfde dagen? Zo niet dan zou ik ze zo in laten plannen op de dagen dat jou man '' vrij '' is.

8. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Ik hoef ook niet deels afgekeurd te worden. Het gaat mij meer om die groepen. Dat ik daar zo voor moet haasten en doen, terwijl ik daarbij werk. Ik snap niet waarom alleen sollicitatieplicht niet genoeg is. Mijn rooster wisselt ook.. dan zou ik straks clienten moeten afzeggen voor zon groep.

9. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Mijn vriend is al 4 dagen bezig voor hun dus houden we maar 1 dag over.

10. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Hun doel is jou zo te "stimuleren" ( lees pushen) om extra werk te zoeken! Dus in die zin proberen ze je het een beetje lastig te maken, in de hoop dat jij daardoor toch besluit om extra te gaan werken.

11. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dan zou ik het sowieso al 1 groep dag van jou op die dag plannen en dan toch te gaan kijken voor meer oppas. Misschien een gastouder bijvoorbeeld. Als ze bij de gemeente zien dat je moeite doet worden ze misschien wat flexibeler? Je weet het niet met die gemeentes ;)

Goede tip nog trouwens, op Indeed.nl kun je vaak heel veel vacatures vinden in je regio, erg handige site.

12. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    ja maar hun plannen ons gewoon in waar plek is. Mijn vriend vroeg ook of het op vrijdag kon want dat is mijn vrije dag. Maar er werd alleen gekeken waar plek is.

Een gastouder kunnen we niet betalen.

13. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Mijn moeder en schoonmoeder passen nu op. Gelukkig! En vanaf maart gaat mn zoontje naar psz

14. moi79

moi79 Actief lid

13 jul 2013
    313
    0
    16
    NULL
    NULL
    En familie? Kan je niet tijdelijk hulp vragen aan familie/buren/vrienden? Dat je je kindje tijdelijk een dagdeel naar hun kan brengen? Die groep was toch maar een ochtend/middag?

Heel eerlijk gezegd zou ik dan nog even wachten met een broertje of zusje. Eerst dit verhaal op de rit krijgen en dan gezinsuitbreiding. Natuurlijk is dat heel vervelend als de wens er is maar je krijgt er met een kind natuurlijk ook een kostenpost bij.

15. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    snap ik, maar daar gaat mijn vraag niet over. Dat we voor een tweede gaan is omdat het nu nog maar de vraag is of het lukt. Maar over een aantal jaar is de kans zeer klein. Maargoed daar gaat het dus niet over..

buren is geen optie. We zijn hier net komen wonen.. nouja ik wacht dinsdag wel af. Hoop dat ze het in ieder geval terug willen brengen naar 1 groep.

16. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113

17. tuc

tuc Niet meer actief

Jep tis misschien lullig om te zeggen, maat dat vind ik ook. Je vriend werkeloos en zoals je zelf aangeeft moeite met een baan vinden mede om zn "verleden" en jij die niet full time kan werken door medische klachten...in de bijstand en dan een kindje erbij..dat snap ik eerlijk gezegd niet zo goed..zorg dat je eerst alles op de rit hebt..uit die bijstand, hij een full time baan en geen zorgen meer.

18. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Nou vind ik wel....jij wil niet extra werken omdat het te zwaar is voor je. Omdat je bent gaan samenwonen met je vriend, krijgen jullie gezinsbijstand en worden jullie verplicht om werk te zoeken wat financieel er voor zorgt dat je uit de bijstand komt.

En dan wel gaan voor een 2de kindje? In verhouding tot jullie situatie vind ik dit er wel toe doen. Jullie kunnen het nu al niet redden....wat verwacht je dan met een 2de kindje erbij? Dan gaat het financieel nog zwaarder worden.

Dus....1 van jullie zal de ogen eens moeten openen, en zelfredzaam worden.

Het is de harde werkelijkheid....:)

19. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Als ik advies zou willen over een tweede qua financiën had ik daar wel een topic over geopend. Ik laat dit topic wek weer sluiten want het ging mij dus om of ze het konden verplichten ja of nee

20. tuc

tuc Niet meer actief

Nee je vraag was wat wij ervan vonden?? Nou die tweede weegt zeker mee in wat ik ervan vind..maar waarom wil je jezelf en je kindjes bewust in zoveel financiele onzekerheid storten??

Deel Deze Pagina