Inderdaad is je vraag enkel: is het niet raar dat jij ook naar groepen moet en moet solliciteren. Niet zo raar dus, aangezien idealiter zo weinig mogelijk mensen in de bijstand zitten. Dat geld moet ook ergens vandaan komen. Dus is het alle zeilen bijzetten om uit die bijstand te komen. Maar als tip wilde ik je dat gewoon meegeven. Dat ik zelf rust in de tent zou willen voor je nog een grote verandering in je leven plaatst.
Ik ben het met mijn voorgangers eens. Ook al wil je het niet horen, ook ik ben van mening dat je beter even kunt wachten met een tweede kindje. Of zou je straks met nog een kleintje erbij in deze situatie willen blijven zitten? Er worden heel veel tips gegeven maar krijg een beetje het gevoel dat je overal wel een weer woord op hebt. Kan er naast zitten hoor.
TS heeft endometriose lees ik in haar onderschrift en als dit heel ernstig is dan is het nog maar de vraag of ze over een aantal jaren nog wel kinderen kan krijgen, ik denk dat ze daarom nu voor een 2e gaan.
Maar niet alleen lichamelijk moet het mogelijk zijn om een kindje te krijgen maar ook financieel...dus tja dan is het even hard gezegd pech.
Tja....als je geen antwoorden krijgt die je wilt. Maar goed, deze regelingen zijn er dus om er voor te zorgen dat mensen niet gaan profiteren van de bijstand. EN er dus alles aan doen om zelfredzaam te worden.
Dat hoef je toch niet zwart te doen? Je kunt die inkomsten gewoon opgeven voor de belastingdienst als extra inkomsten. De sociale dienst kan je daar zo bij helpen.
Kan je niet zwart gaan schoonmaken en de bijstand opzeggen. Dan zullen hun je niks meer verplichten want je vraagt geen geld van hun en heb je toch een extra baan erbij. Zal even moeilijk worden maar zodra je vriend een baan heeft, kan jij er weer mee stoppen
Ik vind het begrijpelijk en terecht dat de gemeente dit van jou/jullie eist. Het is lastig, en dat kan ik me ook voorstellen. Maar je kunt niet verwachten dat jullie zo maar van de staat kunnen leven. Mensen in Nederland, moeten hard werken om mensen zoals jullie te onderhouden. Dan vind ik het terecht dat jullie daar ook iets voor moeten doen. Mijn man zou ook wel graag een hele week thuis willen zitten maar er moet geld verdiend worden. En of dat nu is door middel van de baan die hij nu heeft, of iedere dag de bus te moeten pakken om naar de Mac te gaan.. tsja dat is het leven.
Sorry te snel gelezen, heb het weg gehaald . Mijn oren spietsen al als ik zwart werk hoor in combinatie met bijstand hihi.
he bah, ga het nou niet hebben over "mensen als jullie", dat klinkt zo enorm denigrerend.....(zal misschien niet je bedoeling zijn?). TS; ik krijg uit je berichten het vermoeden dat je vriend om een specifieke reden wat met zijn verleden te maken heeft nog niet zijn rijbewijs mag halen en ook moeilijk werk vind. Ik vul dit dan even voor mijzelf in en denk dan dat er misschien iets is met een strafblad? In dat geval moet je wel realistisch zijn en zal het, zeker in deze tijd, heeeel moeilijk worden voor hem om een baan te vinden. Dit betekent dan ook dat jij dus nog heel lang hoofdkostwinner zal zijn en in een fulltime baan of 2 banen gedwongen zult gaan worden, ook met 2 kinderen!! Denk hier alsjeblieft goed over na, ondanks dat het heel sneu is dat je de tijdsdruk voelt door de endomtriose. Ik vind het heel vervelend voor je, maar probeer wel de realiteit van de komende tijd voor je te schetsen!! Aangezien je nu al aangeeft dat je het zwaar vindt, dit zal met 2 kinderen en een fulltime baan nog zwaarder worden!! Wat betreft je vriend: mocht ik er naast zitten met mijn vermoeden, geef hem dan een flinke schop onder zijn kont om nu werk te vinden! Dan maar 20 kilometer op de fiets of per bus naar het werk, of productiewerk of wat dan ook!!
Ja de gemeente kan dit jou verplichten. Omdat jij en je vriend afhankelijk van de gemeemte zijn moet je je aan bepaalde plichten houden waaronder helaas al die afspraakjes naast je werk. Voor de gemeente maakt het niets uit of je het dan druk hebt en of oppas moeilijk te regelen is. Het beste kun je gewoon zelf extra gaan werken en zorgen dat je boven het minimum zit en geen bijstand nodig hebt. ( Eventueel die zwarte adresjes erbij als jullie je zo kunnen redden. Als je geen bijstand meer nodig hebt dan heb je ook geen toestemming nodig voor dat zwart werk) Je vriend kan dan oppassen en jullie hebben dan geen verplichtingen meer aan de gemeente. Ondertussen kan je vriend solliciteren en als hij werk vindt, kan jij weer die 20 uur gaan werken.
Netjes verwoord en helemaal mee eens...ook met het bovenste stukje..ts is gewoon een mens net als ieder ander.
TS, succes met je gesprek dinsdag. Ik kan mij niet voorstellen dat ze jullie verder in de problemen willen helpen en niet kunnen kijken naar jou werk rooster en de groepen. Ga met ze in gesprek en heb niet overal een weerwoord op zoals je hier hebt. Laat weten/merken dat je ook uit deze situatie wil komen dan zullen er vast wel manieren zijn om de groepen met jou werk én de bezig heden van jou vriend. Probeer het positief te bekijken, jullie krijgen alle hulp om meer alles op de rit te krijgen.
Heb niet alles gelezen, dus misschien is het al gezegd.. Maar ik begrijp het wel. Jullie ontvangen nu bijstand wat misschien niet nodig is als jij meer werkt. Dat je dat niet leuk vind kan ik me wel voorstellen maar ik neem aan dat je het ook niet leuk vind om afhankelijk te moeten zijn van de gemeente mbt jullie inkomsten. En heel eerlijk? Ik snap ook niet zo goed waarom je niet fulltime kunt gaan werken.. Ik denk dat er een grote last van je schouders valt als je niet die constante druk van de gemeente hebt. Je vriend is thuis, die kan voor jullie kindje zorgen en daarnaast solliciteren. Als hij een baan vind kun je altijd weer minder gaan werken. Daarnaast zou ik me in het gesprek bij de gemeente gewoon een beetje rustig opstellen, dus niet de hele tijd "ja maar".. Zij verlenen jullie een gunst, daar mag best wel wat tegenover staan.
Ik begrijp wel dat TS niet fulltime kan werken met endometriose. Het is een chronische ziekte waardoor je heel erg beperkt kunt worden betreft werken.
Belachelijke opmerking, ts heeft een vaste baan en werkt dus. Werk jij wel,of teer je op je man? Dan heb jij blijkbaar mazzel dat hij meer verdiend dan de bijstand, anders was JIJ ook 1 van die mensen waar je nu zo dom over oordeelt. @ts, wat een vervelende situatie, ik vind in deze dat je vriend wellicht toch wat harder zijn best moet doen om een baan te vinden.