Wat vinden jullie hiervan?

Discussie in 'De lounge' gestart door AngelaV, 3 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Eigenlijk begrijp ik precies wat je bedoelt, maar ik ben enorm verbitterd over de bijstand.:(
    Ik ga er maar niet meer op in want het grijpt me teveel aan.
    Ik kon ook bijstand krijgen (wij werken allebei!)maar moesten dan dus allebei dezelfde procedure in als ts..
    Ik snap ts en jou echt wel, maar ben zo verbitterd over het beleid...wij werken nu dag en nacht, allerlei baantjes hebben we erbij...veel te weinig zie ik mijn lieve kinderen..om maar niet in de bijstand te moeten komen.

2. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Je schrijft dat je 3,5 dagen werkt maar dit klinkt misleidend omdat dit geen hele dagen zijn. Je werkt 'maar' 20 uur in de week. Ik begrijp het wel waarom ze jou dit willen verplichten. Je hebt geen keus, je zult fulltime moeten gaan werken. Geen excuses over kinderen, opvang of ziekte. Daar hebben zoveel mensen mee te maken en die werken ook gewoon 40 uur in de week. Ik vind het wel goed dat ze jullie beide willen begeleiden hierin.

3. Aloe

Aloe Niet meer actief

#143 Aloe, 3 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jan 2014
    Ik begrijp jouw gevoel heel erg goed.
    Je bent hierdoor van te voren bevooroordeeld.
    Ik werkte vroeger in de schuldhulpverlening en het was heel erg moeilijk om niet iedereen over 1 kam te scheren. Dat is wat hier ook gebeurt.
    Er heerst een enorme frustratie over uitkeringstrekkers ( dan bedoel ik dus wel de lapswansen) en de te softe overheid. Die frustratie kennen we denk ik allemaal. Zeker als je dan zelf een persoon bent die wel alles doet om niet in die bijstand terecht te komen.

4. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Super!

Ik duim met je mee, hopelijk kunnen jullie dit dan snel allemaal achter jullie laten.

5. Aloe

Aloe Niet meer actief

Nou super meid!
    Dat moet toch gaan lukken, denk ik zo.

6. Mnon

Mnon Niet meer actief

Als ik misschien een tip mag geven voor je vriend (al hoop ik dat hij aangenomen wordt voor het productiewerk) het is misschien verstandiger om langs te gaan bij de uitzendbureaus ze zien dan iemand die binnen komt en moeite doet! (Kennis van mij heeft een uitzendbureau en mijn buurvrouwtje werkt bij een uitzendbureau) ik heb van hen wel eens gehoord dat ze meer doen voor mensen die langskomen dan voor de bellers. De mensen die langskomen laten zich zien en dat komt gemotiveerder over. Hopelijk heeft je vriend snel een baan!

7. Aloe

Aloe Niet meer actief

Tja, ik denk dan altijd verder door.
    Vooral wat kinderen betreft. Kinderen zijn onze toekomst.
    Die hebben liefde, aandacht en een goed voorbeeld nodig.
    In mijn hoofd is dat een ouder die werk en prive goed kan combineren.
    3 dagen werken( een van de ouders) en 4 dagen er voor je kids kunnen zijn om ze die liefde, aandacht en tijd te kunnen geven.

Je kunt je afvragen wat ontspoorde sleutelkinderen ( nee, niet elk kind ontspoort), de staat kost. Niet alleen wanneer ze jong zijn maar ook wanneer ze ouder zijn. Denk aan crimineel gedrag, geestelijke ongezondheid enz.

Lekker 40 uur doorwerken met een ziekte en je dan kapotwerken en daarna voor lange tijd in de WIA terechtkomen, ja nee.......ook slim.

Dan kun je toch beter gebruik maken van de capaciteit die ze nu wel heeft?

8. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak

Geld verspilling is ts meer uitbetalen terwijl ze er nog 20 bij kan werken. En ww is heel anders dan bijstand.

9. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Zo was het idd vroeger toen mijn ma nog in de bijstand zat, maar zo is het nu eenmaal niet meer.

Wat ik nu lees: een gezin met een kind waar "maar" 20 uur gewerkt wordt, en de rest aangevuld met bijstand.
    En ja, dat kan niet eeuwig blijven duren.
    Ik ben volgens jou "bevooroordeeld", maar dat heeft te maken dat ik mijn verantwoordelijkheid genomen heb.
    Ook wij konden naast onze banen niet voldoen aan de eisen die de bijstand met zich meebracht. Daar hadden wij geen tijd voor omdat we moesten werken.
    Dan kan je gaan zitten klagen en het stom vinden (ik zeg niet dat ts dit doet), maar wij hebben alles opo alles gezet.
    De oudste kinderen moeten vaak op Tim passen ja, en mijn dochters werken zelf ook naast hun school.
    Ontsporen kan, maar als je er een strakke hand na houdt, hoeft dat helemaal niet.
    Wij hebben er nu allerlei tijdelijke baantjes erbij, en ja ook werk waar een ander zijn neus voor ophaalt.
    Ik denk dat er in ts haar situatie veel meer mogelijk is als nu het geval is.

10. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Dat is niet lastig voor mij hoor:(.
    Ts vertelt hier hun "situatie" en als ik lees dat zij 20 uur werkt en haar man helemaal niet, dan moet of zij meer gaan werken of haar man.
    Als zij dit beide niet doen, dan helpt de gemeente een handje mee door middel van cursussen en vrijwilligers werk.
    En ik vind dat zeer terecht.
    Daar generaliseer ik niets mee.
    Ik heb ook al aangeven (meerdere keren) dat ik heel goed begrijp dat dit lastig is voor ts.
    Jammer dat als je een andere mening hebt dan sommige, je hier dan als denigrerend, dom, en generaliserend wordt beschouwd.

11. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Jullie mogen trots zijn op elkaar!

12. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Deze instelling kan je hebben als je geen bijstand hebt. Dan kan je er voor kiezen om parttime te werken. Nu heeft zij deze keuze niet en dat is volledig terecht. Haar man werkt niet dus moet zij dit doen. Zeg niet dat je 3,5 dagen werkt want dat doet ze niet. 3,5 dagen zijn in mijn ogen 28 uren en geen 20.

13. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Ja, daar kies ik niet voor. Onze werkdagen zijn nou eenmaal van 9 tot 4.. dus dat is 3 en soms 3.5 op mijn werk

14. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Maar als je deze uren draait werk je toch meer? Of 21 uur of 24,5 uur.

15. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    2x 3 op een dag is 6uur..x3 is 18uur.. met soms een ochtendje erbij van soms 2,3 of 4uur.. daarom houd ik het gemiddeld op 20uur..

16. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Maar je zult fulltime moeten gaan werken, 40 uur per week.

17. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Ja hoor, ik zal morgen gelijk beginnen aangezien het werk op het oprapen ligt.. pff

18. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    In 2012 heeft mijn vriend ter overbrugging tussen twee banen, drie weken een WW-uitkering genoten.
    Hij kreeg van het UWV een oproep voor een cursus m.b.t. solliciteren terwijl hij op dat moment al wist dat hij aangenomen was en zou starten op de eerste dag van de volgende maand. Hij heeft toen gebeld met het UWV en moest alsnog naar de cursus.

Is dat logisch? Nee, misschien niet. Maar doet dat ertoe? Hij vroeg om een uitkering en dit was een voorwaarde van het UWV. Jij vraagt om bijstand van de gemeente. Dan mag de gemeente daar dus bepaalde voorwaarden aan verbinden.
    Ik hoop dat je vriend op korte termijn ergens de kans krijgt om te gaan werken want ik denk dat dat in jullie geval de druk behoorlijk van de ketel zou halen.

19. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Moet je niet boos worden. Van mij hoeft dit niet. Het moet van de gemeente en daar hebben ze gelijk in. Je bent gezond, je kunt fulltime werken en je man zit thuis. Hun helpen jou bij het vinden van een baan en daar moet je aan voldoen. Niemand heeft gezegd dat het makkelijk is. Maar dat is het voor niemand tegenwoordig.

20. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Ja oke, maar jouw vriend was nog niet aangenomen. Ik vroeg me alleen af of ze die groepen dus konden verplichten (ja, dat kunnen ze. Weet ik nu) mijn vriend moet ook naar die groepen en dat vind ik normaal. Ik DACHT alleen dat als iemand werk sollicitatieplicht ook wel genoeg zou zijn. Dat ik bv elke week een overzicht zou sturen van mijn sollicitaties. Thats it.

Deel Deze Pagina