Zwanger worden bij gebruik Cymbalta

Discussion in 'Zwanger worden' started by roos14, Oct 3, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. roos14

roos14 Actief lid

Aug 23, 2014
    103
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben benieuwd of er hier ook dames zijn die bekend zijn met het gebruik van cymbalta. En zijn er ook mensen bij die dit niet hebben gestopt tijdens een zwangerschap? Zelf ben ik gestopt met cymbalta ivm onze kinderwens. Ik merk echter dat ik hier erg slecht op reageer. Ik heb ineens heel veel angsten en zorgen en beleef dagelijks flinke paniekaanvallen. Dit heb ik voor het starten van de medicijnen echter nooit gehad. Het sloopt me alleen om elke dag zo de dag door te komen..

Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!

2. MnnW

MnnW Fanatiek lid

Jun 10, 2013
    3,244
    2,361
    113
    Female
    Wat goed dat je er al vantevoren mee bezig bent! ik wil je aanraden om eerst een stabiele situatie te zoeken waarin je veilig zwanger zou kunnen worden voor je actief bezig gaat met het zwanger raken..

Er is weinig bekend over het effect van Cymbalta op zwangerschap en het kindje. Het advies is dat ook om het niet te gebruiken.
    Je zou met je eigen behandelaar/arts kunnen overleggen of er een alternatief is, want er zijn wel antidepressiva die (redelijk) veilig tijdens de zwangerschap gebruikt kunnen worden. Ook zijn er in steeds meer ziekenhuizen POP-poli's (combinatiepoli's van psychiaters, kinderartsen en gynaecologen) waar je advies kunt vragen over psychische problemen of medicatie voor psychische stoornissen tijdens de zwangerschap. Dit kan een optie zijn als je eigen behandelaar je niet goed verder kan helpen.

3. Hondagirl25

Hondagirl25 Fanatiek lid

Jul 23, 2014
    3,018
    64
    48
    Female
    Hilversum
    je moet dat spul langzaam afbouwen niet ineens mee stoppen dan krijg je dus paniek en angstaanvallen...

4. roos14

roos14 Actief lid

Aug 23, 2014
    103
    0
    16
    NULL
    NULL
    hondagirl ik heb er 19,5 maand over gedaan om af te bouwen

5. Hondagirl25

Hondagirl25 Fanatiek lid

Jul 23, 2014
    3,018
    64
    48
    Female
    Hilversum
    19,5 o das wel erg lang anders iets vragen waar je wel zwanger mee mag worden...

6. roos14

roos14 Actief lid

Aug 23, 2014
    103
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja ik had geen haast dus heb het heel voorzichtig gedaan. Zodra ik klachten kreeg deed ik weer een stapje terug en weer even wachten. 5 jaar geleden ben ik ook gestopt, toen moest ik van de huisarts in 3 weken stoppen, maar dat was helemaal geen succes! Misschien moet ik inderdaad overleggen over andere opties

7. summer22

summer22 Fanatiek lid

May 24, 2014
    1,007
    130
    63
    Ik ben echt in 1x moeten stoppen. Was duizelig niet meer normaal. Gelukkig maar 3 dagen last van gehad en verder niks meer. Komt miss ook door hoe lang je het al gebruikt. En de dosering. Miss toch vragen voor een antidepressiva wat je wel met een zwangerschap kunt slikken. Heel veel suc6. En hopelijk voel je je snel beter. Dit is ook niks natuurlijk.

Share This Page