Wat? Als dit echt zo is zou ik er zeker een probleem mee hebben! De juf voelt zich te goed om een kind te verschonen, dus laat ze het de kinderen maar doen?! Ik zou zeker met haar in gesprek gaan en duidelijk aangeven dat ze mijn kind daar niet voor hoeft te gebruiken.
Ik heb vanmiddag een gesprek met de juf en morgenochtend met de directrice erover. Ben er nog steeds heel boos over dus ga het zeker aankaarten vanmiddag. Mijn dochter kwam zelf spontaan met het verhaal dus naar aanleiding van de sticker die ze had gekregen als beloning omdat ze hem geholpen had dus ik geloof haar zeker daarin. Verder nog van 4 andere ouders de bevestiging gekregen dat hun kind hetzelfde verhaal hebben dus ik ben heel benieuwd naar de reactie van de juf vanmiddag...
Succes, dit kan echt niet. Ik ben er al op tegen om schoolkinderen de straten schoon te laten maken (die opruim-projecten zegmaar), maar dit slaat alles.
Heel benieuwd naar de afloop vandaag! Eens met alles wat gezegd is, je overdrijft niet. Dit kan niet.
Nou komt ie.... De reactie van de juf dat ze had gevraagd wie het jongetje wilde helpen en dat diegene dan zou moeten zeggen wat hij doen moest. Bijv. broek uittrekken ofzo. In dit geval heeft onze dochter hem helemaal geholpen omdat zij haar vinger had opgestoken toen de juf het had gevraagd maar dat ze wel haar handen had gewassen daarna... Ik heb aangegeven dat ik er echt heel boos om was/ ben en het echt niet vind kunnen dat dit door de kinderen wordt gedaan en tegen onze dochter heb gezegd dat ik niet wilde dat zij nog zou helpen. De juf zou erop letten dat onze dochter niet meer daarbij zou laten helpen als ik dat vervelend vond.. Kortom, volgens mij snapte ze er niks van. Morgenochtend heb ik nog een gesprek met de directrice.
Wat???? Snapt ze nou serieus niet dat dit gewoon écht niet kan??? Weet je wat je zou moeten doen: je GSM meenemen naar het gesprek met de directie en die dit topic laten lezen. Echt ongelooflijk.....bizar dit...
Bizar. Zoals ik het zo lees gaat de juf dus door met die rare hulpvraag maar dan bij andere kinderen. Mag hopen dat die andere ouders ook een klacht indienen. Ik vind het niet kunnen dat een kind een ander kind helpt verschonen. Ben benieuwd wat de directrice ervan vindt.
Nou dat haal ik er dus ook uit, de juf vindt het zelf helemaal niet raar, ze gaat het nu aan een ander kind vragen
Zo kwam het bij mij ook over hoor, ze keek me echt aan van wat is nu het punt?? Ben benieuwd morgen naar de reactie van de directrice inderdaad. Heb de jongste nogmaals benadrukt dat we niet meer willen dat ze gaat helpen met verschonen.
Op de school van mijn kinderen verschonen de juffen als het eens een keer een ongelukje is maar als een kind echt nog niet zindelijk is dan moeten toch echt de ouders komen. Ik zou het ook absoluut niet willen dat mijn kinderen hun klasgenootjes gaan verschonen.
Ik besprak dit verhaal met mijn man, hij zei dat hij regelrecht de inspectie zou inschakelen, zo schokkend vond hij het. Ik ben erg benieuwd naar de reactie van de directie. Mocht de directie soortgelijk reageren, is er dan een overkoepelende organisatie van Verenigde scholen waar je terecht kunt?
Wat naar zo'n reactie van de juf, ze vindt het blijkbaar maar normaal. Goed dat je met de directie gaat praten. Succes morgen!
Wat bizar dat de juf niet eens beseft dat dit heel raar is. Gewoon een ander kind vragen.. Ik ben heel benieuwd wat de directrice ervan vindt.
Zo gaat dat bij ons ook. Ik zou trouwens ook absoluut niet willen dat mijn kind door een ander kind verschoond zou worden. Mis een beetje de ouders van dat jongetje in dit verhaal. Ik mag toch aannemen dat die hier ook van op de hoogte zijn?
Ik kon nooit begrijpen, waarom er zo moeilijk werd gedaan over nog niet zindelijk zijn en school...maar ondertussen snap ik het wel beter...een juf heeft natuurlijk niet maar één kind, maar afhankelijk van de school soms wel 30 in groep 1 en ze kan niet de andere kinderen aan hun lot overlaten, om steeds weer dat ene kind te verschonen. En ook de ouders zijn niet altijd direct beschikbaar onder schooltijd. Nu zit er zeker verschil in of er geplast of gepoept is en of ze tegen het meisje heeft gezegd om er even bij te blijven en "te helpen" of dat ze van het meisje echt verwacht dat het de kleren van het jongetje uit zou trekken en hem schoon moest maken... hoe zouden jullie als juf in zo een situatie handelen? Bij in broek plassen zou ik er eerlijk gezegd niet zo veel moeite hebben dat mijn zoontje er even bij blijft voor het gezelschap en misschien een beetje meehelpt, bij poepen is het wat anders, dan zitten ze achteraf waarschijnlijk allebij helemaal onder, dus dat zou de juf zeker ook niet vragen. Ik ben sinds enkele weken overblijfmoeder en ik heb nog niet echt een ongelukje gehad, maar wel kinderen die moesten poepen en nog niet zo goed zelf kunnen vegen...en als je even je rug keert lopen ze ook zo bij elkaar het toilet binnen om even bij te kletsen of even te kijken...kinderen vinden het allemaal niet zo vies...en trouwens met handenwassen na het toiletbezoek nemen de meesten het ook niet zo nauw....
Als dl ooit toevallig uit zichzelf iemand helpt op de wc vind ik dat prima, maar niet geinitieerd door de juf , en niet gestimuleerd door beloningen met stickers.. ..