Buikspieren trainen

Discussie in 'De lounge' gestart door Ecosa, 21 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik heb echt een verschrikkelijke hekel aan sit-ups doen, maar ik moet echt aan mijn buikspieren gaan werken, ze verslappen met de dag lijkt het wel.

Nu doe ik elke dag om de zoveel tijd mijn buikspieren krachtig aanspannen en loslaten, zo'n 10 keer, terwijl ik op de bank of achter mijn buro zit. Ik voel het ook wel branden en dit is eigenlijk perfect te doen.

Denken jullie dat dit een goed alternatief is voor de sit-ups, of kraam ik nou onzin uit? :)

2. Nee volgens mij werkt het hetzelfde.. Alleen bij situps hoe je er niet zo bij na te denken en gebruik je ook andere spieren.

Wat wij met de na-gym hebben geleerd is liggen op je rug, je knieen naar de borst toe brengen en ze steeds opwippen naar je neus. En dit kan je ook schuin doen voor je schuine buikspieren. Wat je ook kan doen is op je rug, je benen in een hoek van 90 graden omhoog en dan opwippen naar het plafond. Het helpt echt goed en is niet heel vermoeiend en zo pijnlijk voor je nek als sit-ups, omdat je je nek kan laten liggen.

3. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Poeh, die benen in de lucht houden.... :(

4. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    het heeft wel hetzelfde efect denk ik. gewoon bij alles wat je doet je buik aanspannen.
    ik ben toevallig weer begonnen op mijn buikspierbankje bah ik heb er zo'n hekel aan.

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Gadver, buikspieroefeningen... bleeeeeeegh!

Moet ook nodig weer beginnen........

6. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    oja, dat wou ik nog zeggen...

Ik heb zo'n fitnessbal, voor een tientje gekocht bij de scapino. Voor ik zwanger raakte deed ik daar oefeningen op. Heb nog nooit zo'n spierpijn in mijn buik gehad :confused: Dat ding werkt super. Je kan veel verschillende oefeningen doen en is lang zo saai en irritant niet als dat sit up-ding. Krijg er bijna weer zin in :)

7. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Er zijn ook speciale krukken te krijgen die hebben hetzelfde effect alsof je op zo'n bal zit.
    Je word verplicht om rechtop te zitten en daardoor span je je buikspieren weer aan en tevens ook je rug Goed voor je houding is het dus ook.
    Zal eens kijken of ik kan vinden hoe ze heten.

Ook met pilates oefeningen krijg je weer een strak buikie zonder sit ups.
    Succes :D

Deel Deze Pagina