Ik ben het juist wel met je eens, ik weet niet of je het complete verhaal hebt gelezen, vanaf het begin. Maar ik was ook van mening dat een tik (wat van mij niet mag) met excuses en straf op de bso afgedaan was. Echter maken de vader er een groot probleem van. Niet van de tik waarmee het begon (wat dus het oorspronkelijke probleem was) maar van het feit dat ze gechat zou hebben. Weet je ik vind, het zijn kids en de mogelijkheid is er daar maken ze dan gebruik van. Niet leuk en zou dat liever niet hebben maargoed dat zijn de regels van school prima. Feit is alleen dat wij nu in iets betrokken worden waarin we niet betrokken willen zijn. Vader hier aan de deur met "bedreigingen" waardoor wij wel naar de bso moesten om te vragen wat er nu daadwerkelijk was gebeurd. Ik wilde nl weten of mijn zoon wel echt de waarheid sprak, want ook hij had kunnen liegen. Omdat dit in de vakantie best hoog is opgelopen en vader aangegeven had dat hij de directrice zou mailen is mijn man direct na de vak. Naar haar toe gegaan om uit te leggen wat er gebeurd was. Hiermee was het voor ons helemaal afgedaan. Totdat ze dus vandaag bij haar werden geroepen en ik vind dat veel te ver gaan. Uit de chatgeschiedenis (die overigens haar vader opgevraagd had) bleek dat zij direct begonnen is met nare berichten sturen. Hier werd ze dus op aangesproken. Ik vind dit een vervelende manier, mijn zoon is nu betrokken in iets wat niet zou moeten. Hij heeft een tik gegeven, heeft sorry gezegd en straf gehad op bso klaar.... Mijn zoon wordt door die Vader heel naar aangesproken terwijl zij zelf de hele tijd aan het pesten was en de klap daar een gevolg van was, geloof me, die berichten waren niet mis. Hier ben ik nu ik weet wat ze geschreven heeft heel boos over en snap ik die klap wel. Vader is heel naar en dominant, moeder van mijn vriendin kent ze van vroeger, het meisje heeft daar op het Kdv gezeten en was toen al een aparte. Vader zorgde daar ook voor problemen. Het gezin lijkt onder druk te staan van vader. Voor het meisje heel sneu eigenlijk. Maar hoorde overigens van mijn zoontje dat het overplaatsen van klas kwam doordat ze daar gepest werd maar alle vriendinnen van haar daar nog zitten. In de pauze speelt ze ook alleen met die klas. Nu ik dit schrijf komt me nog een verhaal te boven toen onze kindjes naar groep 3 gingen. 2 moeders van meisjes uit de klas van mijn zoontje hebben toen aangevraagd of ze in de andere klas konden dan dat ene meisje. Omdat ze nogal heftig dominant was en die meisjes flink onder druk zette. Ze was toen dus absoluut niet het gepeste meisje maar de pester.
In heb er nog een stuk bij mijn oude berichtje gezet. Het is idd wel zo dat vader de boel opzweept en waarom??
Tjonge, zit dit vol verwondering te lezen! Werk zelf in de kinderopvang, weet hoe dingen gaan, maar dit is werkelijk extreem uit verband getrokken door die vader! Ik vind dat jij erg goed gehandeld hebt en hopelijk wordt dit goed afgesloten. Ben erg benieuwd naar de afloop van dit verhaal! Succes ermee!
Dat je zoon heeft geslagen kan echt niet idd.....maar waarom is het nu zo belangrijk of zij wel of niet heeft gechat. Laat die vader het toch lekker denken.....jullie maken het zelf veel ergr dan dat het is op deze manier... Hier kom je niet meer uit......alleen weet je wel dat jouw'n zoon verkeerd was...wel of geen gechat. Daar zou ik me dan mee bezig houden. De rest doe je toch niks meer aan...
ben ik met je eens, voor ons was het ook klaar. Maar die vader stond bij ons aan de deur, heeft bedreigingen geuit en is naar de BSO en directice gegaan. Vader wilde perse dat het uitgezocht zou worden dat zijn dochter wel of niet gechat had. Dit omdat hij in eerste instantie aangaf dat mijn zoon zomaar geslagen zou hebben maar dat was dus niet het geval, er was heel wat aan vooraf gegaan en toen moest de onderste steen boven komen vond hij. Nu onze zoon bij haar moest komen moesten we daar wel op reageren. Dat onze zoon verkeerd was...in eerste instantie was dat het geval. Na de chatberichten die uitgedraait zijn blijkt echter dat er heel wat aan vooraf gegaan was. De berichten die zij schreef vanaf het eerste bericht overigens waren echt vreselijk. Toen ze door bleef gaan is hij naar haar toe gelopen en vroeg waarom ze dat deed en toen kreeg hij een duw van haar waarop hij haar geslagen heeft. (nogmaals slaan mag van mij absoluut niet) maar ik denk dat ik als 10 jarige vis de chat gepest, het vriendelijk op willen lossens maar een flinke zet krijgen ook beantwoord zou hebben met een flinke tik. Het blijven kindjes toch?!
Wat een verhaal zeg! Ongelooflijk! Dat meisje heeft hulp nodig. Bij ons op school bestaan daar sova-trainingen (sociale vaardigheden) voor. Hebben jullie op school ook niet zoiets?
Ja ik verwonder me er ook echt heel erg over. De directrice belde gisteravond nog terug, wel netjes. Ze gaf aan waarom ze ze bij elkaar had laten komen en hoe het gesprek gegaan was. Ze gaf ons gelijk in ons gevoel. Voor haar is het wat betreft mijn zoontje klaar. Ze gaf aan dat ze de andere ouders gesproken had die aan gaven dat ze toch echt tot op de bodem moest uitzoeken wie er onder haar naam onder de computer is geweest. Iets wat natuurlijk niet het geval is want er zijn mensen (incl. de BSO "juf') die het gezien hebben en waar ze het tegen gezegd heeft. Ze heeft aangegeven daar niet aan te kunnen en willen beginnen. Weet je, je kan er verder ook niks mee en dat wil ik ook niet maar het geeft zo'n naar gevoel. Dat ondanks alle feiten en bewijzen ouders nog steeds in de onschuld van hun dochter geloven en waar hebben we het over??? Dit had toch helemaal niet zo ver door moeten lopen?! het probleem is nu veel groter geworden dan het had hoeven zijn, sterker nog.... de klap was een reactie op het zware pestgedrag van da meisje dat maakt me dan nog eens extra boos.
ik had net een heel stuk getypt maar weg... Sovatraining ken ik vanuit mijn werk. Voor mijn zoon denk ik wel goed zodat hij niet zelf probeerd opte lossen en zich verlist in zijn boosheid en een tik geeft (al was dit de eerste keer dat hij geslagen heeft, zegt misschien ook wel iets ovder de heftigheid van de berichten en zijn onmacht). ze zijn hier toevallig afgelopen maandag mee gestart op school, een paar weken krijgen ze hierin les dus dat is wel fijn. denk alleen dat dat niet het probleem voor dit meisje kan oplossen, voor zichzelf opkomen kan ze nl heel goed. In dit geval heeft ze zich verloren in haar leugens helaas... Ik vrees na ik alle verhalen zo naast elkaar neer leg dat daar veel meer aan de hand is.
Ja ik begrijp je wel... jammer dat die vader blijkbaar denkt dat zijn dochtertje niks fout kan doen....verschrikkelijk zo'n ouders!
Bij onze sova-trainingen op school leer je hoe je met elkaar moet omgaan enz. Juist echt iets voor dat meisje! Al zal dat meisje hier idd niet genoeg aan hebben. Muts (nou ja, misschien had ik ook wel zo geworden met zo'n vader). Je zoon heeft dit niet nodig; OK, slaan mag niet, maar in dit geval heel begrijpelijk! Sterkte er maar mee! Maar ik begrijp dat het nu hierbij blijft? Je zoon hoeft niet meer bij de directrice/bso op gesprek en de school/bso gaat niet verder uitzoeken of ze wel/niet gechat heeft (wat haar vader graag wil)?
Ja of het hier bij blijft, wat mij, de directrice en de BSO betreft wel. Die ouders....weet ik niet. Maar medewerkig van de school zullen ze hierin niet krijgen heeft de directrice aangegeven. Of die vader nu weer aan de deur komt weet ik niet we gaan het zien...dan verwijs ik hem gewoon naar school.
Tjonge, eigenlijk ook bizar dat dat meisje zo glashard kan liegen over dat chatten, ik heb een zoon van tien die op zon moment echt wel eieren voor z'n geld zou kiezen door het toe te geven! Ik denk daarom ook niet dat sova training nog zin heeft, kind wordt zo opgevoed en gesterkt in haar gedrag door haar ouders dat ze dat echt niet dmv gesprekjes en spelletjes bij de sova juf gaat veranderen, "haar ouders hebben namelijk gelijk" volgens haar. Pesten is een lastig iets, heb er zelf ook mee te maken gehad en andere ouders riepen altijd: welneeeee dat doet die van mij niet, Janet zal het er zelf wel naar gemaakt hebben! Gelukkig is het later goedgekomen, nadat ik zelf ook ben gaan pesten.... Ik besefte me toen ineens wat ik deed! Heel bizar. Ik ga er nu ook altijd vanuit (bij conflicten tussen kinderen) dat er twee verhalen zijn en mijn eigen kinderen zijn ook niet heilig! Hopelijk loopt het nu met een sisser af en laat dit meisje jouw zoon vanaf nu met rust!
Redelijke kans dat het meisje juist zo goed kan liegen om de verwachtingen van d'r vader te voldoen. Klinkt niet als een makkelijke vader zegmaar. Meisjes zijn sowieso goed in liegen om erbij te horen danwel aam te hoge verwachtingen te voldoen...
Ik denk ook dat dit het is! Eigenlijk heel erg sneu. Ik kom net uit school, moeder stapte op me af en begon er zacht over te praten. "erg hè dat de kinderen uit de klas zijn gehaald, hoe is ..... (mijn zoon) er onder? Ik heb uitgelegd dat ik het vervelend vind dat mijn zoon op het matje moest komen omdat zij de onderste steen boven wilde hebben. Ze schoot meteen in de slachtofferrol. Heb gezegd dat ik het bizar vind dat als minimaal 5 mensen zeggen dat het zo is, ik het heel naar vind dat dan nog geloofd wordt dat het niet zo is. Dat mijn zoon nu eigenlijk het slachtoffer is van pesten ipv dat hij alleen een tik zou hebben gegeven en het een vreselijk naar gevoel geeft dat liegen schijnt te lonen. Ik ben heel netjes gebleven en heb aangegeven dat ik hoop dat het hier nu bij blijft en we het laten rusten. Pfff dat luchtte op. Ik kan het nu ook laten rusten omdat ik toch heb aangegeven wat ik er van vind.
Af gaat lopen....mag hopen dat het hier nu echt bij blijft hahahaha. Maar mocht er wat gebeuren dat zal ik het laten weten. Ik wil jullie allemaal wel bedanken voor het "luisterend" oog. Ben blij dat ik hier even mijn verhaal kon doen. Manlief wordt al vreselijk boos als ik erover begin omdat hij zooooooo boos is over het hele gebeuren. Toen ik dit topic startte twijfelde ik een beetje aan water gebeurd was. Kon gewoon niet zo goed beseffen dat het ook echt zo was. Door het te schrijven en jullie reakties te lezen besef ik er verder niks aan kan doen, dank je wel!
hihihi nou ik vermoed dat de vader het er niet bij laat zitten.... NOu fijn dat we je een beetje konden helpen dan.....is ook moeilijk zoiets he!
Wat een verhaal zeg!! Al snap ik dat jij hoopt dat het verhaal hier stopt, hoop ik echt dat de schoolleiding een stevig gesprek gaat voeren met de vader van het meisje. Niet over haar gedrag, maar over zijn belachelijke, onredelijk en dominante gedrag en het totaal geen respect tonen voor de school en andere ouders. En hiermee een verkeerd voorbeeld geven aan zijn dochter, welke het blijkbaar heel goed overneemt.
Nou met stoppen bedoel ik ook voor ons. Wat jij zegt is een hele goede! Al hoop ik dat de school dit ook zal gebruiken om dit meisje te kunnen helpen want een kind van 10.... Zouden toch gevoelig moeten zijn voor gezag?! Als je zo standvastig kan blijven liegen is er echt iets mis. Als mijn niet meteen de waarheid zegt dan zie ik dat direct aan hem. Bij haar was dat absoluut niet het geval. Mijn zoon kwam vanavond nog zeggen dat hij het zo vervelend vindt dat ze liegt en er gewoon mee weg komt. Ja jongen.... Zo is het leven! Ik heb gezegd dat zij ooit wel een probleem met haar gedrag zal krijgen misschien nu niet... Maar later lacht hij het laatst. Hij zei mam, ik ben zo blij dat jullie mijn papa en mama zijn, ik hou van jullie. Dat was de bevestiging dat hij zich veilig voelt en we het zo goed mogelijk hebben opgelost denk ik.