Ik zou de vraag omdraaien. Ik zou vragen of hij bijv plannen heeft om een uurtje lunchpauze te houden en vragen hoe laat dat is. Zodat je de kleine iig dat uurtje op bed kan leggen.
Wij hebben de keuken muur eruit gesloopt. vervolgens de oude keuken eruit. gleuven gemaakt in de muren voor de leidingen en noem maar op. Allemaal gigantische herrie. Maar we hebben wel netjes rekening gehouden met onze buren ook tussen 1 en 3, verschrikkelijk vond ik het. het duurde en duurde maar langer. Maar ik geloof ook dat als het andersom was geweest dat het vanuit hun kant ook geaccepteerd zou worden. Dus kan het vanuit beide kanten, ja dan zou ik het zeker doen. Maar het moet dus niet van een kant komen.
Toen wij het huis verbouwd hebben tijdens de zwangerschap van onze vierde, was alles strak gepland. We wilden het uiteraard graag af hebben voor de bevalling en de tijd drong. Dan kun je idd geen rekening houden met buren die even geen herrie willen.
Dit. Het zou eerlijk gezegd ook niet eens in me opkomen om zoiets te vragen, laat staan een paar keer. Met elke dag twee uur oponthoud duurt het klussen ook nog eens veel langer en daar zal niemand blij mee zijn. Gewoon uitzingen en met het middagslaapje eventueel elders gaan zitten, het zij zo...
Overlast mag nooit, maar iemand die aan het verbouwen is en hiervoor een boormachine gebruikt valt niet onder overlast als het binnen de wettelijke normen blijft. Als iemand dag en nacht aan het boren, zagen, beuken of rammen is is het wat anders, dan ga je buiten de wettelijke normen. Echter overdag een boormachine gebruiken kan gewoon, en dat lijkt me vrij logisch. Toen wij een nieuwe keuken kregen stonden de werklui ook om 07.30 voor de deur. Ik kon moeilijk zeggen dat ze pas om 11 uur mochten komen omdat de buren wilden uitslapen op de maandag en ik kon moeilijk zeggen dat ze tussen 2 en 3 niets mochten ophangen omdat de kinderen van de buren sliepen. Je kan het vragen aan je buurman maar hij is niet verplicht zijn werkzaamheden te staken voor twee uur als het om iets simpels gaat als een boormachine.
Lastig. Ligt er vooral aan hoe lang jullie in de herrie moeten zitten. Als het een verbouwing is die langer dan 2-3 weken duurt gaat het redelijkerwijs onder overlast vallen dus dan mag het niet. Onze VVE had vroegah een regeling dat verbouwen binnen 'redelijke tijd' afgerond moest zijn als er sprake was van geluidshinder. Dus dat was voldoende mannen inhuren óf zelf stevig doorpoten om alles op tijd af te krijgen. Maandenlang op je dooie gemakkie verbouwen en daarmee de buren lastig vallen zat er dus niet in, vond ik een prima regeling! 👍🏼👍🏼👍🏼 Kortom TS, vraag hoelang het nog gaat duren en probeer in de tussentijd je zoontje ergens anders te laten slapen.
Tsja. Tussen 1 en 3 slapen jouw kinderen. De buurman aan de andere kant heeft nachtdienst en wil tot 1 uur geen herrie. De bovenbuurvrouw heeft een bedrijf aan huis en heeft van 4 tot 5 een telefonische vergadering. Een oud-collega heeft het ooit gepresteerd om voor de verbouwende buurman een schema op te stellen wanneer hij wel en niet mocht herrie maken. Ze was namelijk Zwanger dus de buurman begreep toch zeker wel dat ze Rust nodig had. Er waren dus rustig halve dagen of meer die zij als stilteperiodes had aangemerkt. Ze snapte niet dat ik vond dat ze te ver ging.
En na 19u ook niet want dan moet de kleine weer op bed Nee sorry bij ons was dat ook niet gelukt. Wij hebben ook veel verbouwd en tussen 19.00-20.00 pauze om de kinderen van ons en de buurvrouw op bed te krijgen, daarna weer verder. IOM buurvrouw tot 21.30 ongeveer.
Helemaal mee eens. Mijn onderbuurman heeft 9 maanden lang geboord en getimmerd. Hij begon dan rond 12 uur tot 15.00 en dan savonds van 19.00 tot 22.00 Kind sliep dus nooit fatsoenlijk,
Alleen stukje van TS gelezen, En nee dat kan je niet verlangen, Vind het raar dat je het steeds blijft vragen, zou ik echt niet doen, en ook niet op prijs stellen als ik druk aan het verbouwen was, daarnaast wennen kinderen er best snel aan, ze moeten ook maar tegen wat lawaai kunnen.
Vragen kan altijd, maar hij is niet verplicht er rekening mee te houden. Persoonlijk zou ik al blij zijn dat hij het overdag doet en niet 's avonds al snap ik jou ook.
Nou volgens mij zijn die er genoeg, meneer is blijkbaar al een tijd bezig dan zijn er genoeg dingen te doen, opruimen of materiaal halen, even Koffi drinken, die 2 uurtje zijn zo voorbij! Wij hebben hier heel veel verbouwd en zijn nog steeds bezig maar echt niet dat mijn 3 buurmeiden ook maar 1x wakker zijn geworden van ons! Ik vind het verschrikkelijk aso als je niet even rekening houd met je buurkinderen
Leuk zulke buren. Denk dat je weinig kan doen en hopen dat je kinderen er aan wennen en toch gaan slapen s'middags Wij zitten ook een klein beetje in hetzelfde schuitje. Huis naast ons is verkocht komt een jong stel in. Regelmatig dat ze pas rond 13.00 uur beginnen en ook 1 a 2 keer in de week op avond door gaan tot een uur of 22.30 met af en toe herrie. Gelukkig hebben wij het geluk dat de meiden er door heen slapen.
Wij kluste tot 8 uur en daarna alleen dingen die niet extreem lawaai maken. Maar wat maakt er nou zo'n herrie? Misschien dat ik het fout heb omdat ik met een timmerman getrouwd ben die weet wat hij doet en snel klaar is.
Ik vind normaal gesproken niet dat je daar overdag rekening mee moet houden. Toen wij dit huis net gekocht hadden waren we hier gewoon om 8:00 tot 16:00 om te klussen. Nou hielden we er in het weekend rekening mee om niet s ochtends meteen al te gaan boren ofzo, maar overdag ja dat moet kunnen. Hoe meer je doet, hoe sneller het af is en je buren van de herrie af zijn. Alleen s avonds klusten wij nooit, want in een leegstaand huis hoor je sowieso alles. Ik heb in een flat gewoond en toen mijn zoontje nog in de middag sliep is hij ook vaak wakker geworden van boren e.d omdat er altijd wel iemand aan het klussen was. Heel vervelend, maar je doet er weinig aan. Wat ik wel raar vind is dat hij nu geen rekening met jullie houdt terwijl hij wel om elk wisse wasje bij jullie aan de deur stond toen zijn kinderen nog sliepen s middags. Ik zou zeggen ga eens langs s morgens en probeer er rustig over te praten.
Vragen mag natuurlijk altijd maar je kan niet verwachten dat hij er elke dag rekening mee gaat houden. Ik zou het eerlijk gezegd ook niet doen als ik aan het verbouwen was, je plant toch bepaalde dingen in en als je dan iedere dag 2 uur niet mag klussen van de buurvrouw dan loop je al gauw achter op schema.
Volgens mij heb je er al wat van gezegd, maar luistert hij niet. Jammer maar helaas dus, meer kan je niet verwachten.
Bedankt voor jullie reacties. Kan me in elk antwoord wel vinden. Idee om hem elders te laten slapen is niet haalbaar voor elke dag.. M'n man is even bij de buurman geweest, is nu weer bezig met opbouwen dus het einde is hopelijk in zicht.. Gelukkig is mijn zoontje anders dan zijn broer, wonder boven wonder sliep hij er vanmiddag idd doorheen. Er zal ook wel wat oude irritatie bij zittendoor het verleden tijdens onze verbouwingen. Bovendien weet hij niet van ophouden. Eerder al eens om kwart voor elf 's avonds nog aan het timmeren. Gelukkig waren wij het nu eens niet die kwamen zeuren maar nu de buurman aan de andere kant
Wij hebben hier 8 maanden verbouwd voor we onze woning in gingen en onze buurman bleek wissel diensten te hebben. Vaak kwam de buurvrouw van te voren even langs om te vragen of we in de ochtend misschien de klussen konden doen die zo min mogelijk lawaai maakte omdat hij dan net uit zijn nacht kwam. Hier hielden we rekening mee zoveel als kon maar dit was niet altijd zo helaas voor de buren. Als we net een dag bouwvakkers in hadden gehuurd voor bepaalde klussen was het niet haalbaar hun te vragen die maar te laten Niets doen. Dan had het een dure grap geworden. Ik snap dat als je in verbouwing zit je zsm klaar wilt zijn en het dus van elk uurtje overdag wilt nemen want in de avond klussen met lawaai vind ik weer niet kunnen.