Dit hebben we besproken toen we het huis kochten en het mag wel.. Geloof me,als je weet hoe dit huis + voor- en achtertuin er uit zagen toen we het kochten.. De hele straat is blij met ons omdat het nu al zo enorm opgefrist is!
Ik zou alles wit verven behalve dat grote gedeelde vak bovenaan niet.. Dus kozijnen, deur, balkon wel Zeker niet bruin laten... Jullie zijn een jong gezin en wonen niet meer in 1983...
ik heb een beetje met de losse pols ingekleurd. grijs zou ik niet doen, dit wij hebben dit ook op ons houtwerk (niet zelf voor gekozen, dat was al zo) en het maakt het heel erg flets maar idd creme zou heel mooi staan, al zou ik als de buren echt niet mee kunnen/willen werken een lat in het driehoekige gedeelte timmeren (net zo breed als de stenen afscheiding) om een duidelijke afscheiding te maken. De dakrand zou ik wel zo laten voor wat hij nu is.
Dank je,wat lief van je! Het is idd met de losse pols maar ik krijg toch een beetje een beeld zo We willen wel een lichtere tint dan wat jij gebruikt hebt. Dat van die lat in het midden leek ons al een goed idee!
Dat bruin is inderdaad wel erg oudbollig. Denk dat het wit erg opfrist. Zelf zou ik beneden beginnen. En dan kijken of je het bovenste stuk ook voor de helft wit wil maken of dat het genoeg opgefrist is. Vind het trouwens helemaal niet lelijk hoor, om alleen jullie eigen huis wit te maken. Je ziet toch wel duidelijk dat het 2 verschillenden huizen zijn.
Ik zou denk ik eerst alle kozijnen verven enzo. En het bovenste stuk voor het laarst bewaren. Als het zo ook al mooi is zou ik dat bovenste vlak zo laten. En anders idd mee verven voor de helft. Maar welke kleur doe je die lat dan vraag ik me af?
Die lat zou dan in een bruintint moeten zijn,iets wat zowel mooi staat bij onze kleur als bij de buren.. Hmmm,ik weet niet of dat wat wordt
Dat vind ik dus ook,je ziet heel goed dat het twee huizen zijn. Er staan 4 van deze twee-onder-1-kap naast elkaar in de straat en wij zitten op de achterste hoek,dat maakt het nog minder storend.
Ik vind eerlijk gezegd ook dat het bruin helemaal bij het huis past. Kun je t niet mooi opfrissen, er zijn genoeg kleuren bruin en het scheelt je een hoop werk denk ik, alles helemaal licht schilderen mag wat tijd verf en moeite kosten.
Ik zou het echt niet mooi vinden om zo'n huis wit te maken. Zo steriel en koud terwijl het donkere juist een mooie warme uitstraling aan het huis geeft. Als je dan toch iets anders wilt zou ik voor donkerblauw of donkergroen gaan.
Ik vind het bruin mooi stijlvol en subtiel en toch net een ander tintje dan gewoon. Wit lijkt me er niet zo mooi bij, zeker niet als de andere helft van de buren is en dat bruin blijft.
In deze situatie zou ik wat betreft kleur toch echt samen doen met de buren. Om nu tot de helft te schilderen, is in mijn ogen gewoon echt niet mooi. Ik vind dat bruine ook niks hoor. Maar dat vind ik nog 'over smaak valt niet te twisten'. Niet mijn smaak, maar als geheel wel netjes. Zo'n groot vlak + balkon in twee totaal verschillende kleuren, vind ik ronduit lelijk. Ik zou dus juist wachten op eventuele nieuwe buren, als je houtwerk zo lang nog mee kan zonder schilderbeurt. Anders zou ik kiezen voor: de grote vlakken niet schilderen en dan de raamkozijnen wel. Of een donkere kleur kiezen voor de grotere vlakken + draaiende delen. De kozijnen + garagedeur dan wel wit maken. Naast dat bruin denk ik dat donkergroen nog enigszins toonbaar zou zijn, als je dan twee kleuren moet hebben. En donkergroen / roomwit vind ik aan de ene kant fris, maar tegelijk ook klassiek.
Het liefst willen we alles licht hebben,niet spierwit maar gebroken wit.. We vinden dit bruin zo oubollig en 70's achtig terwijl wij het huis en de tuin juist een romantische uitstraling willen geven.. Zo komt er bijvoorbeeld ook een mooi gietijzeren hekje rond het gras,iets klassieks.
Zou gewoon doen wat jij wilt en niet naar de buren luisteren.. Ti's geen huur woning. Je hebt het gekocht.