Hallo dames, Eerder plaatste ik al eens een topic over de naam voor ons kindje. We zijn er echter toch nog niet helemaal uit (oftewel, ik twijfel teveel ). Wat vinden jullie, lijkt Nika teveel op Aniek? Qua schrijfwijze niet, maar misschien wel qua uitspraak.. Ik loop daar best wel tegenaan. Een goede vriendin haar dochter heet namelijk Aniek. Mijn vriend vindt het allemaal meevallen en wil graag voor Nika gaan. Ik hoor graag wat jullie ervan vinden! En of jullie evt. nog andere opties hebben. Wat we ook mooi vinden: Nila Nora Nieke Alvast bedankt!!
Voor zusjes zou ik de combi niet mooi vinden. Maar voor de dochter van een vriendin. .....Kan heel makkelijk!
Ik vind het wel op elkaar lijken, maar niet zo storend dat ik denk; neeee niet doen! Het kan best! Vooral omdat het geen zusjes zijn. Ik vind Nike (met een streepje op de e) ook een mooie naam. Je spreekt het uit als Nie-kee.
Precies dit!! Ik dacht in eerste instantie ook dat het om zusjes ging, dan is het net het verlengde van aniek. Maar als kindje van je vriendin kan makkelijk
Grote zus heet niraM (even omdraaien). Misschien ben ik er wat 'bang' voor omdat deze vriendin erg fel is op de namen van haar kinderen. Ze heeft wel eens gezegd dat ze absoluut niet wil dat iemand de namen van haar kinderen ook kiest (binnen familie of vriendengroep). Alhoewel ze natuurlijk niet het alleenrecht op die namen heeft, blijft het toch wel wat in mijn hoofd rondspoken...
Tja, het zijn echt twee verschillende namen dus ik zou het gewoon doen. Als je vriendin een originele naam, dan had ze die moeten kiezen. Anniek is vrij doorsnee en er zijn zat namen met een a,n,i erin
Haha dan ben ik misschien echt heel bot van mezelf, maar als een vriendin heel boos zou worden omdat ik een verbastering van haar naam heb gekozen en niet eens dezelfde, dan zou ik die vriendschap verbreken. Zon vriendin wil ik niet eens. Daar komt bij dat haar naam echt een van de meest voorkomende namen is. Dat alleenrecht krijgt ze niet zo makkelijk. Grappig dat ze daar zo fel op is.
Ik vind het te veel op elkaar lijken, maar ik ben altijd wel kritisch met dat soort dingen. Denk dat veel anderen het geen probleem zouden vinden
Ja, het is nogal een dingetje voor haar. Zij vindt dat je origineel moet zijn. En dat er zat andere namen zijn. Een andere vriendin gaf eens de naam die weer een andere vriendin al had gegeven aan haar kind. Daar had ze toen een uitgesproken mening over. Zelf hebben ze voor een andere naam gekozen toen bleek dat de naam die ze graag wilden al naar een ander kindje ging van bekenden.
Gewoon nika doen! Ik zou het ook niet zo leuk vinden als vrienden "onze" namen zouden kiezen, maar dit is dus echt totaal een verschillende naam.
Maar Nika en Aniek zijn echt 2 verschillende namen vind ik! Voor zusjes vind ik het minder maar dat is meer omdat ik Aniek ouderwets vind en Nika juist erg hip. Dan valt alleen op dat ze dezelfde letters hebben. Maar voor een vriendin vind ik het echt prima kunnen hoor en ik zou ook echt niet blij zijn als mijn vriendin dezelfde naam zou kiezen. Maar dat is meer omdat het niet praktisch is en omdat we elkaar vaak zien. Maar een variatie of alleen dezelfde letters, dat zou mij echt niets doen.
Dus dit! Die vriendin is over een paar misschien je vriendin niet meer, dat weet je toch niet.. Vind Nila wel véél mooier dan Nika @TO. Maar ieder zn ding
Aangezien het om een kind van een vriendin gaat vind ik het goed kunnen. Het "alleenrecht" heb je nooit, zelfs bij een scrabblenaam niet. Wij hadden voor onze 3e een jongensnaam die ik al heel lang leuk vind, eigenlijk nooit hoorde, in het dorp niet voor kwam... En toen werden er tijdens die zwangerschap 2 jongens geboren met die naam. "Gelukkig" werd het bij ons een meisje dus probleem opgelost en het bleef bij die 2 jongentjes dus onze 4e kreeg wel die naam Wat ik dus wil zeggen: je weet nooit hoe het gaat en kans op kindjes met dezelfde naam is altijd aanwezig
Vindt het verschillend. En vooral voor kindje van vriendin. Ik zou lekker voor jullie gekozen naam gaan! Past ook bij je dochters naam. En je vriendin heeft voor haar dochter een best standaard naam gekozen. Waar meer namen op lijken.