wat vinden jullie? mag je zomaar alles zeggen wat je denkt

Discussie in 'De lounge' gestart door henkie24, 6 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Toevallig reageerde ik vandeweek nog in een topic over een lastige eter aan tafel. Ik gaf de manier door hoe wij het hebben aangepakt met onze dochter en er was iemand die dat heel erg zielig vond. Mooie was, dat haar reactie juist heel netjes onderbouwd was en we gewoon in een gezonde discussie konden blijven.. Ze had ook kunnen zeggen dat het zielig was en ik een rotmoeder ben. Tsjaaa, dat komt meteen heel anders over hè;)

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Precies als iemand gewoon op een normale manier zegt het er niet mee eens te zijn is dat al heel anders als dat het gezegd word op een manier van dat hoort niet want...

Maar voor sommige is dat erg lastig want hun mening is de waarheid..;)

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.747
    1.073
    113
    Je kan en mag veel zeggen maar wel op een normale en menselijke manier.
    Opmerkingen zoals ts in haar voorbeeld noemt vind ik dus niet kunnen..

Maar goed het blijft een forum en het blijft altijd platte tekst die je leest, je kunt dus als lezer en schrijver tekst ook anders interpreteren. Ik ben dus ook blij dat ik mijn sociale contacten in real live heb ;)

4. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Ik ben wel heel direct, recht door zee, soms te scherp! Maar ook ik heb mijn grenzen. Sommige kunnen echt TE ver gaan!
    Via een forum is het voor sommige heeel makkelijk om een grote smoel op te zetten, want ze zijn zwaar incognito! Lijkt wel of sommige juist er alleen maar opzitten om andere continu in de zeik te zetten. Ik heb zelf ook al een paar keer gehad dat ik met een klote gevoel zp afsloot en dacht morgen pleur ik alles eraf ben der klaar mee. Maar ja, rotte eieren blijf je houwen!

Ik vind het heel fijn als mensen eerlijk en recht door zee zijn, maar sommige willen je alleen tot op de grond toe afbreken en trappen je zwaar op je ziel en da vin ik dus echt niet kunnen!
    Die verschuilen dr eigen achter dr schuil nickname, terwijl t bv je buurvrouw kan zijn die jou finaal de grond instampt.

Henkie, ge wit hoe ik ben he;) douw niks onder stoelen of banken, maar je kunt het op verschillende manieren brengen:)

5. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Nee,
    Sommige mensen verschuilen zich waarschijnlijk achter hun PC omdat ze in RL nergens wat op ''durven'' te zeggen.
    Het is wel heel erg makkelijk om iemand op internet, anoniem aan te vallen.
    Iemand vanachter een scherm de grond instampen om je eigen frustraties kwijt te kunnen vind ik zwak en zielig. Wees dan ook zo'n grote meid om er een PB achteraan te sturen met wie je bent toch?

Om eerlijk te zijn dacht ik dat het op de basisschool erg aan toe ging, maar ben erachter gekomen dat volwassen vrouwen het naar een compleet ander niveau kunnen tillen.

Eerlijk zijn ja, je mening ergens over geven ja, maar het valt me op dat zelfs de aanvallende of beledigende berichten ALTIJD verantwoord word met het zelfde zinnetje. Namelijk;
    Dan moet je maar niet op een forum meeschrijven als je er niet tegen kan.

Dat komt op me over alsof er een klein kleutertje roept;
    Ik pest jou, want je heb zelf stom haaaaár.

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Oh, ik kan ook zeker erg scherp reageren. Hetzij soms netjes verpakt, met een duidelijke boodschap. Maar naar mijn weten, wel altijd netjes tussen de grenzen. Als dat niet zo is, hoop ik ook echt dat me dat gezegd wordt..

Soms kan het ook andersom zijn hè. Dan geef je een reactie die misschien wat hard overkomt, maar enkel en alleen met de reden dat topicstarter die niet wìl horen als tè hard wordt beschouwd. Enig kritiek moet je toch wel kunnen incasseren op een forum. Kun je dat niet, dan kun je misschien beter een ander tijdverdrijf zoeken.. Alleen maar koediekoedie met elkaar omgaan, maar het er ook niet leuker op..

7. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Ik vind wel dat je je mening mag geven, ookal heb je een sterke mening. Maar mensen persoonlijk aanvallen en beledigen gaat te ver. Hetzelfde met een hele groep mensen beledigen.

Heb zelf ook wel de neiging om af en toe mijn mening iets te sterk uit te drukken. Vind dat wel een irritante eigenschap.

8. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Wat ik weer wel heel tof vind en doe ik zelf ook, als ik te scherp gereageerd heb stuur ik diegen waar mijn bericht naar uitging een pbtje! Dat ik me ff mee liet slepen in het hele gebeuren en ik het niet zo bedoelde. Word ook gewaardeerd, ook door mezelf als ik van een ander krijg.

9. henkie24

henkie24 Niet meer actief

ja dat heb ik ook welles gedaan idd.;)

10. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Nee je mag niet zomaar zeggen wat je denkt. Blijf respectvol naar elkaar en respecteer elkaars keuzes. Wij kennen elkaar immers niet en je kan geen enkele situatie goed beoordelen van achter je beeldscherm. Ik heb het begin gelezen van het topic en niet meer de echte nare reacties. Ik weet niet wat er gezegd is, maar TS kwam in het begin al heel duidelijk over. Ze wilde graag voor haar zieke kindje zorgen maar door omstandigheden op het werk lukte dat nu niet. Dat kan iedereen overkomen en dat maakt haar absoluut geen slechte moeder!

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Mee eens.
    Ik ben soms ook echt lomp, en dat is wel het vervelende van internet. Soms wordt het anders gelezen als dat de bedoeling is.
    Dingen als ' je hebt dan geen moeder gevoelens' of ' je hebt blijkbaar niet het beste met je kind voor' vind ik not done.
    Hou dan gewoon je waffel, want op een moedergevoel spelen is heel sneaky. Heb het topic niet gelezen, maar ik kan wel raden welke supermom zoiets zegt ;)

Wel vind ik het irritant, als iemand een mening wordt gevraagd ( stel ik me aan? ) en er wordt eerlijk ( en misschien hard ) gereageerd, dat diegene dan direct op haar k*t is getrapt.

12. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Ik vind ook dat je op je woorden moet letten. Soms lees ik wat topics door, waar ik niet eens in meeschrijf, en dan lees ik opeens zo'n botte of kortzichtige opmerking. Hij wordt vrijwel altijd door dezelfde mensen gemaakt.
    Het is allemaal anoniem hier, je kunt een vraag wel beantwoorden en beoordelen, maar je weet nooit alle ins en outs van iemand zijn situatie. Dat wordt soms door mensen vergeten.

13. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    + 1 En je mening geven, is iets anders dan je mening opdringen. Dus niet: It's my way or the higway... Niet iedereen heeft dezelfde mening, prima, maar respecteer elkaars mening. :)

14. henkie24

dit dus. precies wat ik bedoel

15. knap

knap Niet meer actief

Ben het met jou eens.

Ben redelijk recht voor zijn raap ook in het dagelijks leven. wel zal ik te lang probleren het andere naar de zin te maken en dan kan het er in eens via een explosie er uit komen ook niet goed.

Maar zo als ik hier ben ben ik volgens mij in het dagelijks leven ook.
    Doe wel hier me best om het netter te brengen haha.:)

16. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Respect voor jou meid! Ik vind het ook harstikke sneu voor TS dat ze zo werd aangevallen door een paar van die types hier...het zou ze sieren als ze hun excuses zouden aanbieden maar daar zullen dan wel weer niet het lef voor hebben. ;) Ik hoop in elk geval dat TS er boven staat en beseft dat diegenen die haar zo hebben aangevallen zelf waarschijnlijk zwaar gefrustreerd zijn of in elk geval niet lekker in hun vel zitten.

Maar nee, mensen bewust en willens en wetens zo op de ziel trappen is not done vind ik...niet op een forum en niet irl. :(

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Maar ik zet toch niks lulligs of op de persoon neer :(

Het zou sommige mensen sieren om excuus aan te bieden, maar de meesten zullen dat nooit doen.
    Zo werd ik eens ergens van beticht door een persoon, wat gewoon echt niet waar was en ik niks mee te maken wilde hebben. Dan stuur ik diegene een PB waarin ik vertel dat ik het absoluut niet leuk vond wat te zei, en dan krijg je niks terug ;) Zo laf.

18. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Heb het desbetreffende topic niet gelezen hoor, maar waarom zou je je überhaupt druk maken om wat een WILDVREEMDE van je denkt?
    Ik heb toen we nog met die eiceldonatie bezig waren hier ook opmerkingen naar mijn hoofd gekregen die erg pijnlijk waren.
    Lekker gemakkelijk oordelen zo vanachter je computer, terwijl je zelf in een heel andere situatie verkeert.
    Dat soort mensen neem ik gewoon niet serieus, 't zijn geen vriendinnen van me en ik ken ze niet.
    Lekker laten gaan dat soort mensen.
    Het is internet en je houdt het nu eenmaal toch niet tegen.

19. Janna

Janna Fanatiek lid

Ja, dat mag.

Nee, dat is niet altijd fatsoenlijk.

Nee, het is nog minder vaak verstandig.

Het is aan ieder persoonlijk om in te schatten of zijn / haar bericht nog fatsoenlijk en verstandig is, en of hij / zij daar belang aan hecht. Als je daar vaak geen belang aan hecht, word je echter al snel niet meer serieus genomen / aardig gevonden, dus je gooit vooral je eigen glazen in.

Het helpt inderdaad niet mee dat het forum niet irl is. Ik heb ooit eens een keer te hard gereageerd, waardoor de ts zich beledigd voelde. Ik vind nog steeds dat ik daar gelijk had en ik had het zo opgeschreven dat ik m.i. feitelijk ook gelijk had, maar tussen de regels door droop het er van af dat ik het niet schreef met de intentie om de ts te helpen, maar om mijn eigen ego neer te zetten. Dat was fout en ik baalde er achteraf van. Ik realiseerde me daardoor dat ik hier eigenlijk niet anoniem ben, al ben ik hier niet onder mijn eigen naam. Want ts en andere lezers zullen de volgende keer dat ze een bericht van mij lezen misschien denken "daar heb je dat stomme mens weer".

Hier ben ik het wel mee eens. Dit was toen ook het geval in die situatie die ik hier boven beschreef.

20. henkie24

bedoel dat ik het met je eens ben:p

Deel Deze Pagina