wat vinden jullie? mag je zomaar alles zeggen wat je denkt

Discussie in 'De lounge' gestart door henkie24, 6 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh, sorry :p

2. henkie24

henkie24 Niet meer actief

dat was ook eigenlijk mijn hoop dat die mensen hun excuus zouden aanbieden ja:)

3. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Vind ik niet echt nodig.. Je hoeft niet alles te zeggen wat je denkt toch en ik heb ook niet altijd de energie om met mensen in discussie te gaan, helemaal niet als het negatief is..

4. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Dat gaat toch niet gebeuren helaas, zou zeker tegenover deze ts terecht zijn geweest. En heel vreemd, maar nu zie je ze ook ineens hier niet reageren... ;)

5. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ik vind ook dat je niet alles zomaar kan zeggen. Hou het beleefd en respectvol. En zorg dat de ander er ook iets mee kan! Daarvoor plaatst iemand tenslotte zijn of haar bericht.
    Ik kies er bewust voor om op sommige discussies niet te reageren omdat ik weet dat ik het niet op een respectvolle beschaafde manier kan zeggen of omdat het voor anderen weer olie op het vuur kan zijn.

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Inderdaad....;)

7. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Ligt er aan op welke manier je iets zegt denk ik.
    Als iemand een topic opent met de naam bv pietje en vraagt aan ons wat vinden jullie er van? Kan je zeggen nee niet mijn smaak. Maar je kan ook zeggen afschuwelijk.

Je bent in alle twee de antwoorden eerlijk, maar bij het eerste antwoord kwets je niemand en bij het tweede eel

8. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik heb het topic niet gezien maar ik ben er 100% zeker van dat op dit hele forum geen enkele slechte moeder zit of zal worden!
    iedereen die op dit forum zit is hier met 1 bepaald doel : kinderen en toekomstige kinderen!
    iedereen is hier om bij te leren, om kinderen te leren begrijpen, om anderen te helpen, om te leren,...
    daardoor ben ik op dit forum terechtgekomen en ik denk iedereen wel
    het probleem is, sommigen zijn dat misschien vergeten ?

iedereen heeft bepaalde meningen en maar goed ook, als iedereen hetzelfde denkt is de wereld maar saai maar iedereen heeft wel het beste met haar kind/kinderen of hopelijk toekomstige kinderen voor en dat mogen we niet vergeten

9. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Iedereen mag gewoon zijn/haar mening geven.
    Maar wat ik hier soms merk is dat sommigen bewust een rotopmerking neerzetten of in ieder geval iets keihard zeggen en er niet bij nadenken dat het heel akelig over kan komen bij de ander.
    Dan bedoel ik bijvoorbeeld iemand een slechte moeder noemen omdat iemand een andere mening heeft over de verzorging en opvoeding van hun kind.

Ook zou het fijn zijn als mensen wat meer respect hebben voor iemand die bijv. christen is. Ja natuurlijk mag je zeggen dat jij er niet in geloofd, maar waarom moet er keihard gezegd worden "het is onzin" of soms erger.
    Dat kan ook heel hard overkomen en iemand pijn doen.
    Maar ik heb het niet alleen over christenen maar ook over andere geloven.
    Het kan ook op een andere manier gezegd worden en dan heb ik er totaal geen problemen mee.

Zolang mensen elkaar niet (bewust) kwetsen vind ik dat je alles mag zeggen. Denk gewoon eerst na voordat je een reactie geeft.

10. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Hier ben ik het helemaal mee eens!

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.309
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Je mag best een mening geven maar wel op een fatsoenlijke manier en niet iemand de grond in boren en afbranden.Ik heb het bewuste topic overigens niet gezien of gelezen(gelukkig).
    Ik ben dan ook van mening dat de mensen op een forum met de grootste mond een bijzonder laag zelfbeeld hebben en het nodig vinden om die te botvieren op een ander.

12. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Ik vind dat je wel alles moet kunnen zeggen ja. En vervolgens heeft iedereen ook het recht om daar iets van te vinden. Als iemand iets ongelofelijk doms, onbeschofts of kwetsends op het forum kwijt wil, dan is dat wat mij persoonlijk betreft prima. Ik mag die persoon daarop vervolgens ook dom of onbeschoft vinden.

Zelf vind ik het altijd zo raar als er wordt gezegd dat je niet kwetsend mag zijn. Je moet wel van goede huize komen om mij via internet te kwetsen hoor. Ik bedoel, no offence, maar niemand hier kent mij toch persoonlijk? Ik lig er echt niet wakker van als iemand hier iets lelijks zou zeggen.

Overigens vind ik het wel raar om lompe of onbeschofte Posts te plaatsen, wat mij betreft hou je het gewoon beschaafd. Maar doe je dat niet, nou ja, ook niet mijn probleem.

13. henkie24

nee dat denk ik ook niet. ik zou denken als je dan zon grote meid bent moet je nu ook je woord wel klaar hebben

14. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

ik vind dat je idd moet kunnen zeggen wat je denkt. Als ik vind dat iemand een trut is dan zeg ik dat maar ik zeg het ook als ik vind dat iemand zich bijvoorbeeld aanstelt. Dit is mijn mening en dit kan iemand kwetsten ja maar heel grof gezegd is dat niet mijn probleem. die persoon zou mij dan misschien niet mogen, dat kan maar daar lig ik dan niet wakker van.

15. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Over welk topic gaat het dan?

Ik vind dat je niet altijd alles kan zeggen.
    Althans, wel mag zeggen maar op zo'n manier dat je iemand anders niet kwetst. Sommigen zijn nou eenmaal gevoeliger dan de ander en daar mag best rekening mee gehouden worden.
    Ik zit er niet op te wachten om gekwetst te worden door een bijdehante ka die denkt alle wijsheid in pacht te hebben. Vind het ook niet nodig om dat te doen. En ja ik ben vrij snel te kwetsten, ben heel gevoelig en trek dingen snel aan.

16. henkie24

kort gezegd ging het over een topic van een moeder die 1-2-3 even niet snel vrij geregeld kreeg en haar kindje zat op het kdv en was ziek. ts kreeg commentaar als dat ze geen moedergevoelens had, haar werk belangrijker zou zijn en meer van dat soort gein. ik vond dat heel erg. maar alsjeblief verder geen meningen hierover want daar heb ik dit topic niet voor geopend :)

17. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Ja ik vind dat je veel mag en moet kunnen zeggen. ..
    Maar ik denk dat voor iedereen hier geldt 'don't touch my baby' en dan gaat het ook over moeder zijn. .
    Wst trouwens niet betekent dat er geen slechte moeders zijn ( ook vast wel hier op het forum ) alleen ken je nooit de hele situatie. .. zelfs niet als je iemand persoonlijk kent...

Je kunt naar mijn idee wel zeker gedrag afkeuren maar dan hoef je niet ook direct de persoon af te keuren. ..

18. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik lees regelmatig op nu.nl en de bijbehorende reacties onder de artikelen. Dat zijn reacties waar de honden geen brood van lusten zo erg!:$
    Tussen iets denken en het ook daadwerkelijk zeggen/uiten zit nog wel een hemelsbreed verschil.
    Het denken moet iedereen voor zich weten,daar kwets je zo 123 niemand mee, maar ik vind dat je niet zomaar alles kunt zeggen wat je denkt.
    Ook al leven we in een tijd van (a)sociale media en hebben we gelukkig het recht op vrijheid van meningsuiting, maar ik krijg steeds meer het idee dat deze 2 dingen door velen niet meer van elkaar losgekoppeld kunnen worden en dus bij alles wat ze roepen het excuus van vrijheid van mening gebruiken.

19. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik vind dat je dingen altijd wel wat kunt nuanceren of dingen voor je kunt houden als je weet dat het ruzie gaat veroorzaken.

Maar als zij mij uitdagen heb ik wel de grootste moeite om ze niet terug te beledigen in overtreffende trap, op dat gebied ben ik echt licht ontvlambaar en ook kan ik er dagen over piekeren als iemand me echt probeert te kwetsen, via internet of in het echt.

20. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik heb dat topic gisteravond met verbazing zitten lezen, waren echt hele harde reacties inderdaad..

Over de vraag: Nee, ik vind niet dat je alles mag zeggen. Er zijn grenzen. En zelfs onder die grens vind ik dat je op twee manieren kunt reageren, netjes en gewoon keihard. En dat keiharde vind ik dus alsnog niet kunnen..

Ik heb hier op het forum ook een keer een reactie geplaatst die bij sommigen hard/denigrerend overkwam. Ik heb toen mijn berichtje nog eens terug gelezen en zag inderdaad dat ik dat ook wel wat netter had kunnen plaatsen.. Heb daar toen ook m'n excuses voor aangeboden. :)

Deel Deze Pagina