Ik vind dit een rare vraag. Mogen? De wet staat het vast toe om onbehoorlijk te doen maar iedereen hier heeft toch enige opvoeding genoten en dan weet je het antwoord op deze vraag: nee. Op een forum kan je mening worden gevraagd en die kun je geven zonder te kwetsen, te schofferen etc. Soms blijkbaar heel moeilijk maar wel onderdeel vam fatsoen. Naar mijn mening hoor je je op fora net zo te gedragen als je op straat of in op een verjaardag (of andere sociale context) maar als ik zie hoe sommige mensen dat doen, weet ik zeker dat normvervaging helaas aan de orde is.
ik denk dat je best snapt hoe de vraag bedoelt wordt cygnet beetje moeilijk doen om niks vind ik, sorry. en om op je vraag te antwoorden: nee ik geloof dat er mensen zijn die geen fatsoenlijke opvoeding hebben gekregen.. dus nee ben het niet met je eens dat deze vraag simpel is.
Ik denk dat het niet zo zeer met normvervaging te maken heeft maar gewoon met een andere instelling of overtuiging. Zoveel mensen zoveel verschillende normen. Ik vind bijvoorbeeld iets heel anders "niet kunnen" dan mijn buurvrouw. We verschillen niet eens zoveel van elkaar...dezelfde leeftijd, aantal kinderen, opleidingsniveau... Wel 1 groot verschil: zij zijn Christelijk en wij niet. En dat geeft toch alweer een hele andere kijk op sommige dingen. En dat houdt het ook wel leuk denk ik.
Dat denk ik ook ja. Zo zijn er ook mensen die een hele andere kijk op het leven hebben en daar hun meningen op gebaseerd hebben. Maar om die mening dan op een grove manier te geven dat is gewoon niet nodig. Dat je wat zegt prima maar je hoeft er geen mensen mee te kwetsen.
Dit bedoel ik ook. Iedereen mag zijn mening geven maar als je eigenlijk al weet dat je iemand gaat kwetsen met een opmerking vind ik je erg egoïstisch als je het dan toch doet. Waarom zou je iemand opzettelijk willen kwetsen?
Hoezo moeilijk doen. Dit is een mening, en netjes geformuleerd. En helaas, er zijn mensen die geen behoorlijke opvoeding hebben genoten maar dan nog is het antwoord op deze vraag simpel. Het is gewoon fatsoen om elkaar niet opzettelijk te kwetsen... heb je dat niet thuis geleerd dan wel in 8 jaar basisschool... en christelijk of niet christelijk heeft daar niets mee te maken,
Tja geen idee ik denk dat sommige dat leuk vinden ofzo.. Ik heb ooit verrrrr voor ik mijn zoontje verwachtte een x een pb van een lid gehad die wenste dat ik nooit kinderen zou krijgen en als ik ze wel zou krijgen dat ze wat zouden mankeren. die opmerking heeft mij enorm gekwetst en echt pijn gedaan. Zoiets wens je je ergste vijand niet eens toe! En als je zulke dingen wilt zeggen houd dan gewoon je mond.
Ik vind dat je je mening moet kunnen geven, dit doe ik zelf namelijk ook. Maar ik probeer het altijd wel respectvol te doen. Op een vriendelijke manier kun je alles zeggen, maar je hoeft hier niemand mee te kwetsen. Al gaat dat wel makkelijk, lekker anoniem achter je computer.
steek onder water ivm hoogeschoold of niet zeker heb nog wel iets meer als 8 jaar basisschool hoor. laat ik het dan ook netjes zeggen: ik vind de manier waarop jij vaak reageert ook erg triest. de manier waarop je uit de hoogte doet. echt vind dat zon nare eigenschap eigenlijk net zon kl*te manier als het voorbeeld wat ik noemde in mn beginpost. ik noem dat stiekem. je doet het dan misschien op een correctere manier maar netjes is het ook zeker niet. maar goed.dit is meer wat tussen jou en mij en verder niet aan de orde in dit onderwerp. ik ga dus verder ook niet op je reageren meer. fijne dag verder
Maar niet om het een of ander, maar volgens mij was henkie24 in het desbetreffende topic ook niet echt vriendelijke. Begon jij niet over het feit dat ze huisarts was en haar patiënten belangrijker vond dan haar kind. Verwar ik je met iemand anders, excuses.
Valt me mee dat het topic nog bestaat of nog niet gesloten is. AARGGGGGG. Eerlijk waar. Ik vind ZP hartstikke leukm aar zo nu en dan vind ik het werkelijk ronduit hartstikke vreselijk ongekend irritant dat op sommige momenten je gewoon de mond gesnoerd word. Ja, je mag zeggen wat je denkt, mits met respect. Ik vind vloeken en schelden eerder een reden om een topic te sluiten/verwijderen, dan wanneer we het hebben over een pittige discussie. En waar ik vooral van baal is dat ik toch telkens weer probeer om hier deel te nemen aan een gesprek en ik uiteindelijk gefrustreerd achter blijf omdat ik de kans niet meer heb om iets te zeggen. Blegh.
Maar een goede discussie kun je toch ook voeren zónder iemand een slechte moeder te noemen? Je kan het dan toch ook gewoon laten bij: Mijn keus zou het niet zijn.
ik heb trouwens wel gerageerd in het topic. maar dan op zogelukkig, dat ik haar manier van doen echt niet vond kunnen. maar op ts heb ik niet gereageerd
En ik vind bovenstaande is dus een uitstekend voorbeeld over een ongevraagde mening geven..... En waarom veel topics op discussies uitlopen... Voorbeeld: tS vraagt een mening over een trui..... En mensen beginnen over wat lelijke schoenen ze aan heeft.....