wat vinden jullie? mag je zomaar alles zeggen wat je denkt

Discussie in 'De lounge' gestart door henkie24, 6 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    #81 Wen1975, 6 apr 2013
    Laatst bewerkt: 6 apr 2013
    Ik denk dat kwetsen ook niet helemaal het juiste woord is, want ik zal me ook niet zo snel gekwetst voelen door iets wat hier gezegd zou worden. Maar je kan ook je mening geven met respect naar de ander toe en daarmee ook diegene zijn/haar mening respecteren. Het is niet nodig om iemand helemaal naar beneden te halen en te beledigen omdat jij een andere mening hebt dan de ander. :) Zoals ook in het dagelijks leven gaat het er vaak niet alleen om WAT je zegt, maar ook om HOE je iets zegt.

Overigens is dit niet aan jou persoonlijk gericht hoor... ;)

2. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    + 1 Henkie24 vraagt expliciet om hier niet inhoudelijk op dat topic in te gaan, omdat het een open vraag was nav dat topic. Dat topic is verwijderd door beheer en niet voor niets, laat het rusten! En je insinuatie klopt niet eens. ;)

3. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Zo hee dat gaat echt veel te ver!:$ Je vraagt je af of die mensen wel weten wat ze zeggen...

4. Onje

Onje Niet meer actief

Ik vind dat je zeker alles mag zeggen, maar je kan de manier waarop wel aanpassen. Je kan iets duidelijk maken op een hele asociale rot toon/manier, maar je kan ook je mening netjes onderbouwen. Daar zit naar mijn mening het grote verschil.

Respect "moet" je altijd hebben, heb je het niet voor de ander maar dan in ieder geval voor jezelf.

5. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    :$:$:$:$

6. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Soms moet je gewoon je mond houden. Misschien is het nog niet eens zo zeer de manier waarop dingen hier weleens worden gezegd, maar meer dat er altijd perse wat moet worden gezegd... Bekken om het bekken. Het zijn altijd dezelfde personen die als vliegen op de stront afkomen, ik verbaas me dan ook niet eens meer om die reacties, je ruikt al van een afstand dat ze er zijn of dat ze er aan zitten te komen. Dan denk ik niet: formuleer dat eens wat anders... Nee dan denk ik: hou gewoon eens je mond. Je hebt een bek als een scheermes en voegt niks toe in dit topic, behalve een aanzet tot rellen.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je leest dingen die niet gezegd zijn.
    Misschien moet je dingen niet persoonlijk lezen want je concludeert een boel dingen die ik niet vind.

8. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik heb het desbetreffende topic gelezen, en vind inderdaad dat er onnodig harde en kwetsende opmerkingen zijn gemaakt naar de TS toe.

Ik heb niks tegen je mening geven, maar het is de toon die de muziek maakt.

9. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Joh ik kan me een keer herinneren dat ik mijn trouwschoentjes wou showen.
    Was hartstikke trots en blij dat ze binnen waren.
    Toen kon ik ook reacties verwachten zoals; Afgrijselijk.

Dat vond ik zo jammer. Was nergens voor nodig, maar als je daar dan gepikeerd van raakt word er geantwoord dat je het dan maar niet moet plaatsen als je niet tegen negatieve reacties kan.

Zoals Lucia zegt; Het is de toon die de muziek maakt.

10. A2CA

A2CA Niet meer actief

Ik heb echt heel erg recht door zee, en ook nog wel eens vaak op de 'tokkie' manier die ik eerder in dit topic las. Naar mate ik ouder word, word het wel wat minder, maar ik blijf toch een echte flapuit en kan erg grof overkomen maar gelukkig kan ik steeds meer dingen op een nette manier zeggen.

Maar wat ts schrijft zoiets zou ik dus weer niet zeggen, ik ga geen mensen wat ik niet ken mijn mening zeggen dat zo grof over komt. Dat zou ik dus alleen doen in zo een gevallen dat het schadelijk was voor het kind en ik dus in mijn gelijk zou staan en niet een meningsverschil in een andere opvoeding.

11. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

Ik vind niet dat je automatisch respect "moet" hebben voor mensen. Respect moet je verdienen vind ik.

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Oja...hoe verdien je zoiets dan?

13. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik denk door Ja nee en Amen te zeggen en vooral hielen likken:p

Nee zonder gekheid.

Mijn moeder zei altijd:

Behandel de mens zoals je zelf behandeld wilt worden.

Of het bekende gezegde:

Wat gij niet wilt dat u geschied, doet u ook een ander niet.

14. moonymuppet

Ik denk dat dat voor ieders eigen is. Ik vind het belangrijk dat ik mijn mening kan uiten en dat een persoon dit niet meteen als een "aanval" ziet. Ik vind sommige keuzes niet goed maardat wil niet zeggen dat ik de persoon niet "goed" vind.
    Ik probeer mensen te begrijpen en probeer dingen ook van zijn/haar punt te bekijken en verwacht dit ook van een ander persoon en dat is ook wel een teken van respect vind ik
    Mocht iemand dit niet kunnen nee dan verdienen ze mijn respect niet

15. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Dat is toch gewoon normale opvoeding? Fatsoensnormen enzo. :p

16. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja geloof het wel:p

Maar sommige zijn die normen in ene vergeten als het hun uit komt.

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Maar doe je dan niet precies hetzelfde als zij doen?

Jij begrijpt hun onbegrip niet en dan geef je het op en verdienen ze geen respect.

Ik denk dat in beginsel iedereen respect verdient. Dus als beginpunt.

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Als mensen hier gewoon moeite mee hebben, dan hebben ze dat toch? Jij wilt perse je mening kunnen uiten op jouw manier, daar kan toch niet iedereen mee door 1 deur en dan hoef je toch niet meteen geen respect voor ze te hebben?

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    haha ja dit dus

20. moonymuppet

Wie zegd dat ik het op geef? Door dit soort vooroordelen verlies "respect" voor iemand. Nu wil dat niet meteen zeggen dat ikdat dan ook voor jouw niet meer heb wand ik "ken" je niet.

Deel Deze Pagina