wat vinden jullie? mening gevraagd..

Discussie in 'De lounge' gestart door kvptje, 18 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kvptje

    kvptje Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Hoi dames,

    Zit met een persoonlijk dilemma

    Woensdag 03-06-09 gaan me vriend en ik trouwen en zal ik dezelfde naam als onze meisjes gaan dragen :D

    Maar nu het volgende....
    Ik wil alleen me vader, oma en me schoonouders qua familie uitnodigen.
    Reden: Ooms en tante's (van beide kanten) zien, spreken of horen we nooit! Ja toen op de 1e verjaardag van onze oudste dochter maar dat was ook omdat 1 week daarvoor onze jongste dochter is geboren. Maar verder echt helemaal niets... Dus misschien heel egoïstisch van mij, maar ik denk dan: waarom zou ik ze uitnodigen?

    We willen het sowieso klein en intiem houden met onze ouders, onze buren en onze beste vrienden (15-30 man incl kids)

    Ik ben paar jaar terug al eens getrouwd geweest (ex) en heb toen echt het feest gehad zoals je deze "behoort" te hebben. Ik voelde me er erg ongelukkig bij. Het was toen een dag waarin alles was verzorgd voor de familie (ontbijt, plechtigheid, receptie, lunch, diner en feestavond) en nog waren er sommige famileileden niet op komen dagen en was er commentaar!

    Daarbij speelt het bij mij ook een rol dat wanneer mijn familie bij elkaar komt het 9 van de 10 keer een groot vreetfestijn wordt en na de nodige wijntjes wordt iedereen luidruchtig en gaat op elkaar zitten vitten.

    Nu wil ik trouwen zoals IK het wil! Gewoon klein en intiem en met mensen om ons heen waar we echt wat mee hebben (die dus echt voor ons komen en niet voor het feestje)

    En ja ik weet (inmiddels uit ervaring) dat het toch nooit goed is en je altijd wel commentaar of scheve gezichten krijgt!

    Maar zou het zo raar/fout om het nu te doen hoe IK/WIJ het echt wil(len)?

    jullie meningen graag voor wat innerlijke rust
     
  2. limmeke

    limmeke VIP lid

    28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik deel je mening volkomen :)

    1e huwelijk waren er meer dan 100 man, en ik vond er geen barst aan...

    trouw binnenkort voor 2de keer.. dan zijn we met ouders, en broers/zussen met aanhang en hun kids..
    lekker klein, lekker intiem en precies wat wij willen.
     
  3. lieniej

    lieniej Actief lid

    24 mei 2007
    497
    0
    0
    Meid, doe gewoon lekker wat jullie zelf willen!
    Ze vreten en drinken je arm en daarna zie je ze nooit meer dus waarom zou je je kostbare centjes daar aan uitgeven als je t niet wilt? Doe t lekker klein en knus en ga dan nog lekker een weekje weg ofzo! Succes!
     
  4. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    deze discussie hebben wij ook, en ik vind dat je moet trouwen zoals jij het wilt. je doet het niet voor je familie, en al zeker niet voor een familie die je nauwelijks ziet.

    bovendien stel je altijd mensen teleur, of beter gezegd, er zijn altijd mensen die zich achtergesteld voelen. hoe groot/klein je het ook aanpakt.

    wij gaan ook klein trouwen, en we nodigen alleen de mensen uit die ons dierbaar zijn, een man of 50. de rest kan klagen wat ze willen, maar dat is pech gehad.
     
  5. pareltje2212

    pareltje2212 Fanatiek lid

    17 mei 2007
    1.263
    233
    63
    huismoeder
    Leusden
    Gewoon datgene doen wat JULLIE willen en niet datgene wat al die andere mensen willen die je verder niet of nauwelijks spreekt. Jullie moeten er met een goed gevoel op terug kunnen kijken en vinden dat je je tijd en geld goed hebt besteed. Het is jullie dag en niet van iemand anders.

    Veel succes bij het maken van de juiste beslissing.
     
  6. Rosado

    Rosado Niet meer actief

    Gewoon de bruiloft organiseren zoals jij m wilt. Ik ben vorig jaar september getrouwd en wij hadden een dag met alles erop en eraan, omdat wij dat graag wilde. Ons motto was: "wie betaald, bepaald". En aangezien wij alles zelf betaalde hebben we ook precies gedaan wat wij graag wilde.
     
  7. LieseLeentje

    LieseLeentje VIP lid

    18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Allereerst natuurlijk GEFELICITEERD!

    En wat betreft trouwen zoals jullie het willen? Ik zou doen wat je zelf wilt, want om wie draait het nou die dag? Natuurlijk om het bruidspaar!

    Dus als jullie je er happy bij voelen om het klein en intiem te houden, zou ik zeggen Go Girl. De dag draait tenslotte om jou en je as man en niet om die oom of tante, neef of nicht die niet uitgenodigd is.

    Dus maak er de mooiste dag van samen met je prachtige meiden en je lieve man (en overige genodigden), want tenslotte is dat wat telt!
     
  8. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    niks raars aan, gewoon doen zoals jullie het willen. Wie betaald immers de rekening ;)
     
  9. Namedf

    Namedf Lid

    3 dec 2008
    80
    0
    0
    Als je het lekker klein intiem wilt houden. Gewoon DOEN! Het is jou/jullie dag! niet die van je fam/whatever
     
  10. Niesje1980

    Niesje1980 VIP lid

    21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Ik ben ook klein getrouwd, en het was supergezellig.
    De dag is precies zo gegaan als ik wilde, door het kleine groepje heb ik met iedereen kunnen praten.
    Het was helemaal top!
     
  11. MariekeV

    MariekeV Fanatiek lid

    28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Ik kan me alleen maar aansluiten bij de dames boven: gewoon lekker doen wat JULLIE willen in dit geval! :D Maak er een fijne dag van met de mensen die je graag om je heent hebt en geniet ervan ;)
     
  12. Slagroomtoetje

    Slagroomtoetje Actief lid

    13 dec 2008
    417
    0
    0
    Nagelstyliste
    Ik ga binnenkort ook trouwen, en ik nodig van mijn kant alleen mijn 'gezin' uit, geen ooms of tantes. Ze komen ook nooit op mijn verjaardag, en dan zal ik ze zeker wel uitnodigen als i kga trouwen, echt niet!
    Dus lekker doen waar je jezelf goed bij voelt!
     
  13. jopie

    jopie VIP lid

    10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Zie hier je antwoord.

    Commentaar krijg je toch, dus lekker doen zoals jullie het willen!
     
  14. Kirby

    Kirby Fanatiek lid

    1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Gewoon lekker doen zoals jullie het willen!
     
  15. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.990
    1.808
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben ook op onze bruiloft niet teveel mensen uitgenodigt, we hebben het klein en intiem gehouden.
    Alleen onze ouders, opa's en oma, broertjes en zusjes en wat ooms en tante's en wat neefjes en nichtjes.
    We zaten op zo'n 28 personen, maar ook wij kregen moppers.
    Mijn nichtje van 17 is niet op onze bruiloft gekomen omdat haar vriendje niet mee mocht, ik wilde er geen aanhang bij hebben. Want dan willen mijn 2 neefjes ook hun vriendin mee hebben en ik ken hun nauwelijks. Met haar vriendje is het inmiddels ook alweer uit, dus anders had ik hem nu van de foto moeten knippen ;)

    Dus meid, doe gewoon zoals jullie het willen. Het moet jullie dag worden!
     
  16. Wij gaan dit jaar trouwen en houden het ook klein.Iedereen in mijn familie die getrouwd is hebben grote feesten met alles erop en eraan gegeven,dat gaan wij dus niet doen.
    Ik nodig familie en vrienden uit waar ik een band mee heb en die er in moeilijke tijden voor ons zullen zijn.

    Volg je gevoel en geniet van JULLIE dag.
    Gezeur krijg je toch altijd,maakt niet uit hoe je het doet.
     
  17. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Je kunt dan in elk geval zeggen....

    Jah, de meiden van het forum waren het met me eens ;)
     
  18. DeeLighT

    DeeLighT VIP lid

    9 jan 2007
    8.646
    555
    113
    Hoi!

    Wij hebben het ook heel klein gehouden, echt alleen directe familie.
    Wat betekende dat we met zijn elven uit eten zijn geweest 's avonds!

    Gemengde reacties gehad, veel mensen vonden dat we helemaal gelijk hadden. En er waren er een paar die het maar raar vonden en zich gepasseerd voelden. Dan denk ik altijd maar, wie zijn die arrogante mensen die denken dat ze leuk genoeg zijn om uitgenodigd te worden!

    Oja en we konden ook nog lekker op zonvakantie die zomer.
    Maak er een mooie dag van!

    DeeLighT
     
  19. Life in Pink

    Life in Pink Niet meer actief

    Als jullie het zullen doen op de manier die voor jullie goed voelt, zul je daar het beste gevoel aan over houden!

    Wij zijn ook klein getrouwd, alleen ouders, broers,zussen en beste vrienden. Mijn schoonmoeder bood nog aan mee te betalen als haar hele familie ook mocht komen,ha! Nou, daar hadden we dus totaal geen zin in, mensen die ik amper ken op onze mooiste dag? Now way, dan maar een aantal teleurgestelde mensen, zolang dit het bruidspaar maar niet is ;)
     
  20. Pris

    Pris Fanatiek lid

    Ik kan me alleen maar aansluiten bij de andere meiden.

    Wij zijn niet getrouwd :( maar mocht het er ooit van komen dat dit wel gaat gebeuren dan wil ik het ook klein houden.
    Alleen de mensen met wie we echt wat hebben en regelmatig zien. Waarom zou ik een oom en tante uitnodigen die zelfs nog nooit bij ons thuis zijn geweest.....geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt :D
    Er zullen zker mensen zijn die zich gepasseerd voelen dan, jammer voor ze :D haha. Het is jouw bruiloft dus jij bent degene die bepaald hoe je het hebben wilt :D

    Gefeliciteerd en ik hoop dat t een mooie dag gaat worden voor jullie!
     

Deel Deze Pagina