Vraag het niet voor mezelf Maar wat vinden jullie van: Emmah en Esmae Het twijfelpuntje is dat waarschijnlijk altijd de namen verkeerd worden geschreven.
Ik denk dat die kans heel groot is Waarom niet gewoon Emma en Esmee? Het zijn gewoon leuke namen gewoon zoals je ze schrijf.
Ik snap niet waarom je het zo ingewikkeld wilt maken voor je kinderen. Vind dat gewoon zielig. Wat is er mis met Emma en Esmee/Esmée.
Hoe wel rekening met later Ze hebben beide dezelfde voorletter, achternaam en geboortedatum.. Dat gaat bij instanties zeker fout.. En medisch ook niet erg handig
Ik zou echt een andere beginletter kiezen voor de 2e naam, zéker bij een tweeling. Dit gaat waarschijnlijk problemen opleveren bij hypotheek aanvragen, ziekenhuis enz (ja, deze voorbeelden gebeuren echt).
Ik snap de toegevoegde waarde ook niet. Zou het gewoon schrijven als Emma en Esmee. Straks stellen ze zich samen voor: "hoi, wij zijn Emmah en Esmae. Emmah met een h erachter en Esmae met ae." Ik vind het een beetje gek... Zeker Emmah komt op mij over als een gevalletje: Esmae is bijzonder, dus er moet ook 'iets' met Emma. Ik vind de namen overigens nog best wel op elkaar lijken... Daarnaast inderdaad de gelijke intialen. Ik weet niet of ze nog een tweede naam krijgen? Zo niet, zou ik echt voor iets anders gaan! Mijn broer en vader heten allebei J.C., dat was al heel ingewikkeld. Mijn moeder moest de post altijd openmaken en hopen dat er een geboortedatum bij stond. En dat is bij een tweeling ook al hetzelfde...
Ik zou het ook niet doen nee. Emma en Esmee is prima, maar dan wel die schrijfwijze én met 2 verschillende beginletters voor de 2e naam.
Ik zou het dan gewoon schrijven als Emma en Esmee. Maar ik zou een andere combi kiezen, met afwijkende beginletters. Bv Emma en Sophie of Lauren en Esmee.
Vind het teveel van hetzelfde en die schrijfwijzes zou ik ook niet doen. Hoewel Esmae nog zou kunnen, gezien dit niet de eerste andere schrijfwijze is (Esmé, Esmay, Esmée, Esmee). Emma zou ik sowieso lekker zonder -h laten.
Dezelfde begin letter zeker niet handig. Ik heb bij een verzekerings maatschappij gewerkt en daar ging het vaak al mis zonder dat het om een tweeling ging.
Bedankt voor de reacties. Het ging om roepnamen. Emmah dacht ze omdat het een mooiere betekenis had dan Emma. En Esmae vond ze altijd al erg mooi. Maar misschien inderdaad wel erg hoog jut en jul gehalte.
Ik zou ze ook " gewoon" schrijven. Emma en esmee. Als ze voor apart wil gaan ( wat ik zelf leuke vind) vind ik dit hele leuke namen: Emme en ismay
Niet handig, ik zou het niet doen, dezelfde voorletters. Daarbij vind ik het ook wel een beetje jut en jul.