Wat wil je van je omgeving?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Butters, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Reacties van je omgeving

1. Ik wil eerlijkheid. Als ze de naam stom vinden mogen ze dat rustig zeggen.

2. Ik wil wel eerlijkheid maar stel subtiliteit/gematigdheid daarin op prijs

3. Ik hoop dat mensen die de naam niet mooi vinden dat niet laten weten.

4. Het kan me eigenlijk he-le-maal niks schelen wat andere mensen van de naam vinden!!!

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Butters

Butters Lid

17 apr 2012
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iets heel anders;
    hier op het forum vragen we allemaal naar meningen en willen we graag eerlijkheid.

Maar straks, als de baby er is en/of je vertelt de naam voor het eerst aan familie, vrienden, kennissen, et cetera, wat wil je dan het liefst?

2. Nalani

Nalani Actief lid

6 feb 2012
    255
    51
    28
    NULL
    NULL
    :D:D:D
    nou ja het liefst wil ik dat iedereen onze uitgekozen naam net zo leuk vind als ik. maar dat kan natuurlijk niet.
    ik vind het echter ook niet gepast als je jouw kindje aan de familie en vrienden met zijn naam voorstelt en er komen erg negatieve reacties.

vaak is het toch zo dat de naam juist zo leuk door het kind zelf wordt en niet andersom.
    en dat we kinderen tegen komen die een (volgens ons) erg leljke naam hebben. maar aangezien het kind zo leuk en schattig is vind je in één keer de naam ook wel mooi en bij het kind passen.

dus ja.. eigenlijk is het onze keuze en wat de rest vind kan mij niet schelen. ik vraag hier in het forum gewoon graag naar meningen omdat ik het interessant vind wat anderen ervan vinden.
    maar het zou (hoogstwaarschijnlijk) niet mijn keuze beinvloeden.

3. IrisO

IrisO Niet meer actief

Ik zou mij wel iets aantrekken van (negatieve) reacties van anderen, denk ik. Dus als ze iets willen zeggen, dat ze het dan subtiel doen zoals: "Ik vind het niet mis, maar zou hem zelf niet kiezen." Ook al vinden ze de naam oerlelijk ;)

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    het intresseert me geen reet wat andere mensen vinden. Alleen bijv mijn ouders/schoonouders zou ik de mening wel willen weten maar verder intresseert het me weinig.

5. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Ik heb ook voor dat laatste gekozen.. Belangrijk vind ik gewoon dat ik en m'n vriend het een mooie naam vinden en daar dus honderd procent achterstaan samen, en wat de rest er van vindt, tsja, I don't care ;) haha er zullen toch altijd wel mensen zijn wiens smaak het niet is of die er wat over te zeggen zullen hebben...

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Kan me echt helemaal niets schelen. Als wij de naam maar mooi vinden.
    Zo zal toch iedereen zijn eigen mening qua namen houden. Mijn zusje vind Levi bijvoorbeeld wel leuk ( moest er eerst heel erg aan wennen ) maar alleen voor een klein jongetje, en niet voor een volwassenen. Dat heb ik weer bij namen als Madelief, pip etc.

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.146
    8.876
    113
    Eenmaal gekozen kan het me weinig schelen wat ze er van vinden en juist daarom heb ik graag dat mensen eerlijk zijn. Als ze dan toch hun mening willen geven, wees dan ook maar gewoon eerlijk.

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Als nu iemand me zou melden dat hij/zij de naam van mijn zoon/dochter niet mooi vindt zou ik het prima vinden en zou het me niets kunnen schelen. Er zijn ook heel veel namen die ik niet mooi vind. Maar toen ik net bevallen was zou ik het minder hebben kunnen waarderen als iemand het me zou hebben verteld. Dus ik ga voor optie 3. Overigens zou ik het niet zeggen zo van gefeliciteerd met de geboorte van dochter Truus, maar wat een afgrijselijke naam, zou er een leugentje van maken en zeggen dat de naam erg goed past bij de kleine meid zoiets.

9. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik zou eerlijk zeggen dat het mijn smaak niet is, zoasll ik hier ook weleens zeg. Het is mss best een aardige naam, maar niet mijn smaak.

10. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    ik kreeg onderstaand berichtje van een collega

"gefeliciteerd met Josephine, prachtige naam! alleen jammer dat jullie haar Fiene noemen..."

ik pleurde bijna van mijn stoel af..

11. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Als ik eerlijk maakt het me vrij weinig uit. Als ik de naam maar mooi vind.....

Ik zeg zelf ook altijd dat ik de naam mooi vind terwijl dat misschien niet zo is. Waarom zeggen dat ik de naam niet mooi vind? Nee joh. Heb ik helemaal geen zin in. Dat doe je niet. Ouders vertellen je vol trots de naam van hun kindje en dan ga ik niet zeggen dat ik het niet mooi vind. Ik denk het dan wel maar hou het voornezelf.

12. Isabel Olivia

Isabel Olivia Niet meer actief

Nou, dat interesseert me geen moer :D Ik zou het raar vinden als iemand zou moeten zeggen dat de naam lelijk is? Ik bedoel, we kiezen een naam niet voor niks hé.. Blijkbaar vinden wij 'm wel mooi. Lekker belangrijk wat een ander er dan van vind.

13. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik wil graag dat mensen eerlijk zijn als ik ze naar hun mening vraag maar wel een beetje tact in hun mening aanbrengen. Zo ken ik iemand die zij dat ze erg moest wennen aan de naam Tygo, ze vond hem niet echt mooi. Maar tegen een vriendin die haar zoontje ook Tycho heeft genoemd zei ze dat het een prachtige naam is! Dan denk ik eehmm... ok, tegen wie lieg je nu?

14. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik heb liever dat ze het niet zeggen als ze het niet mooi vinden.

Mn moeder vindt de naam van onze oudste niet mooi, en dat heeft ze ook regelmatig laten weten, nog steeds af en toe. En dat is erg pijnlijk, dat had ik liever niet geweten!!

15. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Als ik het hun vraag, mogen ze eerlijk antwoord geven!

Termen als afgrijselijk, lelijk, en Spuuglelijk mogen ze voor zich houden.
    Als ze zeggen, "Mwah, ik zou t niet kiezen, maar t is niet heel verkeerd' zou ik zeggen: Dat is nog eens eerlijk, en subtiel gebracht.

16. Bri

Bri Niet meer actief

Ik stel eerlijkheid niet op prijs als dit lompheid betekent. Niemand hoeft mij te zeggen dat ze de naam van een van mijn kinderen stom vinden, dat ze mijn schoenen lelijk vinden of dat ze mijn moeder onaardig vinden.
    Waarom zou je dat soort dingen tegen iemand zeggen? Wat heb ik daaraan?
    Dat is ook de reden waarom ik nooit mensen om hun mening over dat soort dingen vraag, ik wil geen negatief antwoord daarop krijgen.

17. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Ik moet zeggen dat ik me er weinig van aantrek

Toen we namen aan het verzinnen waren, zei ik tegen mijn moeder dat de 2e naam misschien Bentley word.
    Toen reageerde ze he bah het is toch geen auto?!

We hebben de naam toch gekozen maar ze heeft er nooit iets naars meer over gezegd :D

18. Onje

Onje Niet meer actief

Interesseert mij/ons echt niets!
    Wij hebben een naam die je eigenlIjk nooit hoort dankan je
    verwachten dat mensen er iets over gaan zeggen.
    Maar eigenlijk alleen maar positieve reacties, al de reacties negatief waren ja jammer dan!

19. Anias

Anias Bekend lid

25 mei 2011
    855
    0
    0
    Zuid-Holland
    Kijk dit is eerlijk, maar dit zou ik toch niet willen. Op een forum als deze vraag je feedback. Voor mij is dat anders. Eerlijkheid blijft belangrijk, maar een beetje subtiel graag. Zeker als je met al je hormonen in het kraambed ligt. :)

20. enjoyce

enjoyce Bekend lid

15 dec 2011
    712
    0
    16
    Vrouw
    Ik heb ingevuld dat ik er helemaal niets om geef maar, sluit me toch wel aan bij Anias. Het is niet leuk als ze zoiets zeggen maar zelf vind je de naam super en daar gaat het om!!

Deel Deze Pagina