Hallo iedereen, Wij verwachten op 1 maart ons 2de zoontje. Voor ons 1ste zoontje hadden we een lange zoektocht tot het ineens bij ons beide klikte. We willen, zoals elke ouder denk ik wel nu opnieuw een naam waar we beide spontaan van zeggen jaaa dat is hem! Ons eerste zoontje heet Timon, we hebben ons al helaas rot gezocht in Disney en tekenfilms gerelateerde namen maar daar lijkt zo niet meteen nog iets tussen te zitten voor ons. En dat hoeft ook niet, maar we zouden wel graag opnieuw terug een naam vinden zoals Timon, dus opgemaakt uit 2 bestaande namen die zijn samengevoegd met een gedeelde midden-letter. Tim en Mon = Timon Helaas vind ik nergens de term van hoe dit soort namen genoemd word, ik kom enkel uit op dubbele voornamen wat niet de bedoeling is. Kan er iemand helpen? Kent er iemand de term van dit soort samengevoegde namen of misschien zelfs zo een naam? Alvast bedankt Kris
Oh lastig, ik ken Mon niet als naam dus herkende het ook niet als een samengevoegde naam. Ik ken Timon wel als Bijbelse naam.
Ik heb ook nooit de link gelegd als samengestelde naam, nog nooit gehoord van Mon. Ik dacht dat het Simon met een T was . Dus meer wat losse ideetjes die ik er wel bij vind passen, Morris, Levon, Camiel, Vigo, Casper/Caspar?
Namen die niet bestaan (denk ik) Levic = Lev en Vic Silias = Sil en Lias Danian = Dani en Ian Yourian = Youri en Ian
@TS Welke namen vinden jullie trouwens mooi, los van of het een samengevoegde naam is? Misschien kunnen we een beetje in die richting zoeken
Ik ken mon niet als een naam dus had niet door dat het een samengestelde naam was. Ken de naam timon wel als een bekende naam Lucas Yannick Henkjan Mathijs Thijssen Robert Wilbert Wilco
Lennox (Lenn en Nox) Mattheo (Matt en Theo) Larsen (Lars en Sen) Lennard (Lenn en Nard) Matthies (Matt en Thies) Huibert (Huib en Bert) Reinoud (Rein en Noud)
Klopt, ik ken een jongentje met een Zweedse vader die Per heet. Alleen mist bij Casper die gedeelde letter, waar de ene naam mee eindigt en de andere naam mee begint.
Matthieu (Matt en Thieu) Leonard (Leon en Nard) William (Will en Liam) Bernard (Bern en Nard) Alfons (Alf en Fons) Alfred (Alf en Fred) Vikas (Vik en Kas) Vico (Vic en Co) Arnoud (Arn en Noud) Fernand (Fern en Nand) Benjamin (Benja en Amin) Alexander (Alex en Xander) Jordan (Jord en Dan) Daniel (Dan en Niel) Jonathan (Jon en Nathan) Christian (Chris en Stian) Sebastian (Sebas en Stian) Danilo (Dan en Nilo) Marco (Marc en Co) Joseph (Jos en Seph) Brendan (Brend en Dan) Emilio (Emil en Lio)
Clinton (Clint en Ton) Benton (Bent en Ton) Quinton (Quint en Ton) Mattheo (Matt en Theo) Justijn (Just en Tijn) Josef (Jos en Sef) Camiel (Cam en Miel)