misschien een beetje een rare titel maar ik kon er niks anders op verzinnen ik vraag me af hoe en waar jullie het speelgoed opruimen wij hebben een grote rieten mand en nog een bak er naast met speelgoed, het grote spul staat er naast. aan de box hangt een boxzak, en op zolder staat genoeg, als ze op dit speelgoed uitgekeken is wissel ik het om en heeft ze weer wat "nieuws", zo struikel je er nog net niet overheen. ik ben benieuwd hoe jullie het hebben. Showen!
We hebben op dit moment een 16-vaks Ikea Expedit kast waar het speelgoed in gaat, sommige vakken met manden. Dan hebben we nog een 8-vaks Expedit op z'n kant voor alleen de kinderboeken en daarboven op het grotere spul wat niet in de vakken past. Tenslotte nog de Ikea Trofast 1x voor al het Lego op kleur gesorteerd en nog 1x voor al het Playmobil. Mijn dochter is dol op knutselen dus heeft daar nog een grote Ikea Stuva 4-laden kast voor met al haar spulletjes. Zoon heeft de grote Ikea Stuva bench voor z'n treinen. We hebben nu nog alles in een aparte hoek van de woonkamer, na de verhuizing ga ik een leuke speelkamer inrichten, kan niet wachten!
Wij hebben in de woonkamer al het speelgoed in 2 vakkenkasten en ik wil ook echt dat alles daar ligt. Voordeel van die kasten is dat ik de spullen van de oudste (boekjes, puzzels e.d.) bovenop kan leggen zodat de jongste er niet bij kan - erg handig. Ik vind het een ideaal ding en mooier dan de speelgoedkasten van de Ikea enzo. 1 box met Duplo, 1 box met kleine boekjes, 1 box met de treinbaan... De rest van het speelgoed ligt op zolder in en 1 keer in de zoveel tijd wissel ik een deel om. En bij de meiden op de kamer liggen nog veel voorleesboeken. De oudste begint het nu net leuk te vinden om op haar eigen kamer alleen te spelen dus daar zal wel wat meer speelgoed terecht komen binnenkort. Oh ja foto's; zo ziet het eruit als het opgeruimd is 's avonds, en de volgende ochtend (met de meiden nog in pyama)...Maar het gaat om het idee, haha! Dit was de eerste dag dat ie stond, nu trekken ze niet meer alles eruit.
Bij ons hebben ze het hele dressoire voor hun speelgoed tot hun beschikking, incl de lades De la onder de box ligt vol, en er staat nog een keukentje, een grote autotoren, een brandweerauto (loop) een loopzebra, en zijn loopfietsje staat in huis. Aan de box hangt mijn luiertas die ik bij mijn kinderwagen kreeg en daar zitten voor beneden mijn verzorgingsspullen in (luiers, zinkzalf, slabbers, enz). Probleem is dat wijzelf geen ruimte meer hebben om onze zooi op te bergen
Hoek ?? Uhm, nee..Mareau verklaart de hele beneden verdieping als speelplek.... Het wordt tijd voor een grote jongens kamer haha
Wij hebben een niet helemaal gescheiden woonkamer. Dus als je op de bank zit, net om de hoek. Ideaal omdat niet heel je huis vol staat haha. Ervaring is wel dat meneer het toch wel naar voren brengt Beetje donker naar voor het idee. Staat inmiddels ook keuken bij.
Hier onze speelgoed hoek.. ondertussen een kastje met vier vakken op de plaats van de boxzak.. dit gaat beter omdat Beau er dan maar eentje per keer uit trekt zie tweede foto.. euh met vriendjes/dinnetjes wordt er iets meer uit getrokken Meestal liggen de auto's door de hele kamer maar gaat om het idee
Bekijk bijlage 301843 Hier een hoek ingericht maar na 1 uurtje ligt alles toch verspreid. Nu wel 2 grote bakken gehaald en daar al het losse spul Ingedaan ( scheelt een hoop!)
Wij hebben het speelgoed in 4 grote plastic boxen staan en in de dressoir. We hebben nog 2 slaapkamers over. En gaan van 1 nu een speelkamer maken. Is een vrij grote slaapkamer maar moeten we eerst opknappen. Heb er erg veel zin in om dat in orde te maken
De linker zwarte blokken zijn vervangen voor het ikea keukentje inmiddels en we hebben er nu 2 krukjes bij
Wij hebben 2 8-vaks Expedit kasten van de Ikea. De één ligt in de breedte, de andere staat rechtop. In de lage(re) vakken waar ze bij kunnen ligt het speelgoed wat ze zo mogen pakken, in de hogere vakken liggen voorleesboeken, stiften, e.d. We hebben het geluk dat onze woonkamer een beetje een rare vorm heeft waardoor ze een flinke hoek van de woonkamer waar we niet zoveel mee kunnen helemaal voor zichzelf hebben. Maar goed, na het weekend ligt het speelgoed alsnog door de hele woonkamer verspreid...
Wij hebben een hoekje in de bijkeuken gemaakt, en in de woonkamer de box staan met een lade. ook staan daar nog een tafeltje en twee stoeltjes; Blijf toch wel moeilijk om niet het hele huis vol te hebben liggen
Die tweede foto vind ik fantastisch! Leuk ook je jongste bij het loopkarretje. Schattig dat luierkontje en die korte beentjes nog