wat vinden jullie? (naambordje)

Discussie in 'De lounge' gestart door honeyy, 3 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Ik lees nu pas de overige reacties. Wat een onzin zeg over buitenechtelijke kinderen.

2. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik zal maar niet zeggen wat ik dom vind overkomen

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Applaus.

Wij hebben als naambordje "familie NaamMan - NaamVrouw" de naam van ons kind staat er niet op. Ik vond een naambordje wel mooi omdat het de 'entree' van je woning toch een meer persoonlijke uitstraling geeft. Maar verder hoeft ook niet iedere voorbijganger exact te weten hoe onze gezinssituatie is en hoeveel personen er in ons huis wonen. Ik denk dat kwaadwillenden dit soort informatie toch kunnen gebruiken voor bijvoorbeeld een babbeltruc. Of om een inschatting te maken wanneer ze wel of geen mensen thuis hoeven te verwachten.

4. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Voor de post/pakketjes is het handiger als je achternaam erop staat,

5. Triskele

Triskele Niet meer actief

Artikel 9 Burgerlijk Wetboek Boek 1

Boek 1. Personen- en familierecht

Titel 2. Het recht op de naam

Als je dus zegt Familie Jansen (naam man) maak je gebruik van zijn achternaam en dat mag dus wettelijk niet, het woord Familie mag je op zich gebruiken maar niet de achternaam van je man want daarvoor dien je getrouwd te zijn of een gereg. partnerschap te hebben aangegaan (of getrouwd zijn geweest)

Als je graag Familie (achternaam man wilt heten) dan had je kunnen trouwen of registeren maar als je dat teveel moeite vind mag je ook die naam niet voeren, dat is een consequentie van niet getrouwd zijn, waarom zou je anders nog trouwen ? Ik vind het nep en zo een heleboel met mij waaronder de wet want het is je doen voorkomen als iemand die niet bent (namelijk een getrouwde vrouw) er zal geen boete op staan want geen instantie die dat checkt maar als je naar de wet kijkt mag je niet iemand anders zijn naam zomaar gebruiken.

6. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Ik ben ook niet getrouwd, maar wij hebben aan de rechterkant onze voornamen, en aan de linkerkant op z'n kant de achternaam van mijn vriend en de kinderen. Ik hoopte in die periode al getrouwd te zijn maar helaas nog niet. Nu moet ie toch nog opnieuw gelaserd worden omdat onze jongste er nog niet op staat. Maar dan zetten we gewoon weer hetzelfde erop. Post komt toch wel aan, ook al staat mijn achternaam er niet op.

7. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Wat een onzin dat post niet aan zou komen als er een andere familienaam op zou staan zeg.
    Ik gebruik nog steeds mijn meisjesnaam bij al mijn post (geen zin gehad om mijn naam om te zetten naar mijn mans naam) maar post komt gewoon aan ondanks het naambordje met Fam. En mijn dochter met mijn achternaam staat er gewoon tussen met alleen haar voornaam.

Doe lekker waar je zelf zin in hebt en waar jij je goed bij voelt. Appart dat er een hele discussie over komt zeg...

8. Bri

Bri Niet meer actief

Ik wil de naam van mijn vriend niet gebruiken, maar ik wil wel de omschrijving Familie Janssen-Pietersen (dus zijnnaam-mijnnaam) kunnen zetten. Ik zie in dat artikel niet staan dat dat niet mag. Een familie is een construct wat je zelf maakt, en daar mag je de naam aan hangen die je wilt.
    Je hebt gelijk als ik mij mevrouw Janssen (dus zijn naam) zou noemen (wat ik niet doe), en misschien ook nog als ik ons familie Janssen zou noemen, al vind ik dat al zéér discutabel. 3 van de 4 gezinsleden hebben die achternaam, dus de familie Janssen woont hier.
    Maar ik kies er soms voor om ons de familie Janssen-Pietersen te noemen, en ik zie in dit artikel echt geen enkele aanwijzing dat dit niet zou mogen.

Verder zijn jouw insinuaties dat ik trouwen of partnerschap registreren 'te veel moeite' zou vinden ongegrond. Ik vind dat bijna beledigend, dat je zo over mijn beweegredenen schrijft, zonder die ook maar in de verte te kennen.

9. Troelaa

Troelaa Niet meer actief

Wij hebben alleen onze voornamen erop staan. Geen achternaam. Zijn wel getrouwd.

10. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Helemaal mee eens! Wat een onzin zeg dat je jezelf geen familie zou mogen noemen. Ik ben ook getrouwd, maar ik blijf toch echt diegene die ik altijd al was en neem daarom dus ook niet de naam aan van mijn man. Maar ik had ons net zoveel familie gevoeld als wanneer we niet getrouwd zouden zijn. Wij zijn getrouwd omdat we dat makkelijker vonden bij het krijgen van ons kind, niet door de naam :(

11. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Wij hebben alleen onze voornamen.. zijn wel getrouwd maar het bordje kregen we voordat we getrouwd waren.

Naam van onze kleine man komt er nog bij.

12. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Wij hebben Lotte, naam vriend & naam kind.

Mijn ouders hadden (nog steeds trouwens) hun eigen namen op een bordje en dan voor ieder van ons een apart klein bordje in dezelfde stijl. Vind ik eigenlijk wel heel erg leuk. Ik denk dat wij als we straks gaan verhuizen en een ander naambordje nemen dat ook gaan doen.

13. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben als naam bordje gewoon eerst mijn vriend zijn naam met achternaam en dan mijn naam met achternaam met een & teken ertussen.. en daar beneden de kids zonder achternaam

Deel Deze Pagina