Begrijp wel waarom je dat vindt, wordt zelfs door Belgen zo gevonden denk ik. Maar ordinair is wel een beetje overdreven, denk ik... Ben zelf ook van de Antwerpse Kempen dus moet m'n woonplaats toch beetje verdedigen hè!
Ik ben geen marginale Nederlander, en ik vind dit ook heeeeel raar van die mensen hoor! Kijk het kan een keer gebeuren dat je hond ontsnapt en in de tuin van de buren zit, maar als mij dat zou overkomen zou ik die hond wel zelf terug gaan halen en sorry zeggen tegen de buren. En mijn kinderen zouden echt niet zomaar bij de buren naar binnen mogen rennen, als ze niet uitgenodigd zouden zijn! Dus het ligt toch een beetje aan die mensen denk ik
Oei, dat vind ik echt niet netjes... Mijn kids hoeven echt niet zo maar bij onze buurtjes binnen te lopen. De buren vinden het niet erg, want ze zijn gek met ze, maar deze mama is het daar niet mee eens. Dus deze NL'er vind het niet normaal..
ik snap die wegen niet?! waarom zo verrot? en jaa de taal .. sommige zijn wel makkelijk te verstaan maar er zijn andere dat je zegt WAT?? WAT ZEG JEEEEEE?... en ik weet niet huizen beetje lelijk..sommige zijn klein die ik gezien heb tenminste ... voor derest zijn er vast wel positieven dingen daar zoals maybe aardige mensen
Iemand trouwens al eens nagedacht WAAROM de wegen in België zo slecht zijn??? => omdat Nederlandse, Duitse, Engelse, Poolse en Deense wagens en truckers hier massaal doorkomen maar deze regeringen weigeren een 'autovignet' te kopen zoals in Zwitserland of Oostenrijk :S erg jammer vind ik dat!
Goed hier gaan we dan... ik ben van origine een West-Vlaamse, woon al 4.5 jaar in overijssel. De wegen in belgie zijn inderdaad minder goed als in NL. daarintegen vind ik dat je er meer 3 baans wegen hebt als in NL. De wildbouw van huizen in B heeft zijn charme, maar is misschien achteraf minder goed wanneer er grond tekort is om huizen te bouwen. Koop je in NL een huis voor bijv. 200.000, betaal je in B wellicht 50.000 minder. In Belgie vind je nog veel huizen die je voor een appel en een ei kunt kopen, en renoveren. zoals hier al gemeld is, is het oneindig bouwen van hokjes op je eigendom echt verschrikkelijk. Ik ondervind dat men in Belgie minder hartelijk is bij de kassa in de supermarkt. bij zelfstandigen (groentenboer, slagerij, bakkerij) wel vriendelijk. ik werd heel goed opgenomen in de vriendenkring van mijn vriend (NL). Op straat wordt er in NL vaker hallo/goeie dag gezegd. De straten en plantsoenen in NL zijn beter onderhouden. De zorgverzekering in NL is beter geregeld. .... En ik kan zo wel nog een tijdje doorgaan
Ik ben een belgje een echte vlaming eigenlijk. Ik woon in west-vlaanderen, in menen en zou er voor geen goud weg willen. Ik spreek het dialect, en als jullie willen wil ik hier een hele tekst in het dialect typen Ik ben maar 1 x in nederland geweest, in roermond geloof ik, al een jaar of 5 geleden, allesinds. en wat me opviel was hoe proper het is . en mooi. ik voelde me er heel op mijn gemak, alleen.. de mensen waren niet heel erg vriendelijk. vond ik wat jammer.
Dat vind ik toch ook wel! Ik ga ook héél regelmatig naar NL (dagje shoppen, weekendje weg, op bezoek bij mensen) maar ik vind de dingen die jullie klaarmaken/combineren soms echt dégoutant! Net zoals wat mijn Duitse tante doet trouwens, zenne... Had het een tijdje geleden nog gezegd in het topic over pannenkoeken...
Ik kom niet vaak in België. Maar toevallig zijn we er pas nog geweest, net over de grens, en inderdaad, de wegen...
ik woon 8 km van de Belgische grens en we komen dus zeer regelmatig in Belgie. Ik zou er niet graag willen wonen, maar jullie hebben ook veel voordelen, maar ook veel nadelen. De Belgen hebben voor meerlingen goede sociale voorzieningen. Op sommige scholen (weet niet of het overal is, maar in Neerpelt wel ) dragen jullie uniformen op school. Vind ik wel een voordeel, ook vanwege mensen die niet de merkkleding kunnen betalen. De Belgen zijn echte Bourgondiers (weet niet of je 't zo schrijft) en zitten al heel vroeg aan de trappist (of ander sterke biersoort). Het nadeel is hiervan, dat jullie regelmatig met een dronkenkop achter het stuur kruipen. Maar jullie hebben ook een scooterbob... echt een uitvinding . Verder ben ik zeer tevreden over de Belgische Kust... echt een aanrader... Brugge en Gent vind ik zeer mooie steden. Luik daarintegen de vieste stad... hebben altijd ruzie als we rondom Luik rijden richting Luxemburg. Maar ook hier sluit ik me bij aan.... De wegwijzering is echt een drama in belgie... Gelukkig hebben we TomTom...
Ik woon ook aan de grens. Met regelmaat kom ik België. Over de wegen spreek ik maar niet. De taal vind ik heerlijk, ik schaam me als nederlandse mensen met de rollende kak R praten, verschrikkelijk vind ik dat. Het eten is heerlijk en de natuur ook op sommige plaatsen schitterend. De mensen zijn niet zo direkt dat vind ik minder. In je gezicht zijn ze aardig maar achter je rug om onvriendelijk. Wij zijn te direkt en bot. Ik vind het een goed en fijn buurland.
haha ik praat heel erg met een kak R Daar word ik ook wel mee gepest door vriendinnen uit Belgie Echt hilarisch als die mij na gaan doen, kan je me echt wegdragen
O ja, ter aanvulling van mijn post over B-NL, ik vind het zeer irritant dat NL'ers heel vaak namen afkorten.
Ik was een hele tijd terug aan het werk in Belgie (archeologische opgraving). En nu houden de Nederlanders wel een een grapje op z'n tijd tijdens dat werk, maar de Belgen bleven zo professioneel en serieus! En idd, de wegen waren redelijk slecht, maar dat had dan ook wel z'n charme in die situatie Het eten vond ik er erg lekker, frieten en het brood smaakt daar beter dan hier in NL.
De wegen zijn gewoon ruk, dat is duidelijk! Ik vind het qua huizen e.d. erg lelijk, op 1 of andere manier ziet dat er 'vies' uit. De natuur daarentegen vind ik erg mooi! Zo ook het taaltje, zo grappig. Het volkje is voor zover ik Belgen ken ook oké. Beschaafde, nette mensen. Het idd soms wel het idee dat het een lach in je gezicht is, en een mes in je rug. Prima buren ( beter dan Duitsland )
Heerlijk land voor stedentripjes. Vol cultuur, gezellige restaurantjes en fijne winkels. Eten... mjammie! Zoveel bougondischer dan NL. Als we er zijn eten we elke dag buiten de deur. De mensen zijn ook aardiger dan in het noorden. Al met al een geweldig land. Alleen zou ik niet op een man kunnen vallen met een Belgisch accent. Maar dat geldt ook voor veel accenten in NL hoor. Dus dat is geen beklaag. Dat is mijn kieskeurigheid haha.