Wat vinden jullie nog verantwoord om te doen?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Waxinelichtjes, 30 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1991Mamavanvier

1991Mamavanvier Fanatiek lid

1 apr 2020
    1.689
    1.293
    113
    Vrouw
    Nou, Wij zijn met de kinderen zeker op berenjacht geweest. Mijn oudste van 5 speelt nog steeds met een vriendje buiten in de speeltuin, de rest speelt in de tuin. Bezoeken gezamenlijk nog steeds een speeltuin als niemand er is, gaan ALLEEN naar de winkel.
    Nu moet ik zeggen dat wij ook wel in t beste deel van NL wonen, en hier het beste ervoor staat, maar houden ons verder netjes aan de regels, zijn voornamelijk gewoon thuis, lopen of fietsen wel elke dag anders wordt ik helemaal gek!

hummeltje5 en Kukido vinden dit leuk.
  2. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Ik heb nergens geschreven dat de maatregelen wat mij betreft versoepeld mogen worden hoor.
    Ik reageer nu puur op de dalende cijfers van het RIVM. Maar ik mag hopen dat er ook nog mensen levend van de IC vandaan komen, er is toch geen sterfte van 100% op de IC?[/QUOTE]

Axia en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  3. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Ik werk/woon in Zuid Holland en heb een collega uit Brabant. Volgens hem is het hier in ZH veel drukker op straat dan in Brabant. Het viel hem echt op.

mamameer vindt dit leuk.
  4. cherrytomaatjes

cherrytomaatjes Fanatiek lid

30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Ik ga 1x pw alleen naar de supermarkt en als het nodig is naar de drogist/apotheek. Bouwmarkt ben ik wel nog 2 x (alleen) geweest, 1,5 m afstand kan daar goed en ik pin contactloos. Naar de stad, parken, vrienden en familie etc gaan wij niet. Wel in de tuin en soms even in de speeltuin voor ons huis als er niemand is.

5. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Is deze reactie serieus?

Want de ontwikkelingen van het verloop op de IC's worden gewoon dagelijks gecommuniceerd via verschillende media. Als je die zelf niet volgt prima, maar ik vind het een bijzonder verontwaardige reactie op iets wat op dit moment algemeen bekende en beschikbare informatie is.

En ze zegt dat veel plekken op de IC gecreëerd worden door overleden patiënten, niet dat de meeste patiënten die aan corona overlijden dat op de IC doen. Dat is andersom redenatie.

Maar voor je informatie:
    - 50% van de patiënten die de IC hebben verlaten zijn overleden patiënten;
    - 17% van alle overleden patiënten (tm paar dagen geleden) zijn op de IC overleden.

Is dat "veel" genoeg?

marb, MMVL, Youtan en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Euh, ik praat gewoon na wat de artsen zelf hebben gezegd hoor. Hier zat natuurlijk een hele uitleg bij van het hoe en waarom, maar die hoef ik jou vast niet te geven.

7. Cjms

Cjms Bekend lid

11 dec 2016
    891
    1.286
    93
    Mijn man gaat alleen boodschappen doen. Is toevallig van de week in de bouwmarkt geweest en daar was het super geregeld.
    Ikzelf ben over het algemeen gewoon thuis. Soms even een wandeling door de straat om even een frisse neus te halen, of ik zit even in de tuin. Soms loop ik met mijn zoon naar mijn zus (die woont 2 straten verder) zodat hij even kan spelen met zijn neef en nicht. Maar alleen mits klachtenvrij natuurlijk. Zus en ik houden gepaste afstand.
    Eens in de week stappen zoon en ik even op de fiets om een tekening bij de opa's en oma's in de brievenbus te doen.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  8. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Wat hebben de artsen dan gezegd?

Dat het niet waar is dat veel corona-patiënten op de IC overlijden?

9. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Nee... dat is zo! Gisteren op de A9 om 15.45uur superdruk! 3 banen helemaal vol! Drukker dan dat het normaal is om die tijd als het leven coronavrij is!

Ik denk zelf dat mensen inderdaad lakser worden door de cijfers en omdat er niet meer 3x in de week een persconferentie of praatje van de Koning is!

mamameer vindt dit leuk.
  10. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Ik ga in mijn eentje naar winkels. In de supermarkt hou ik zoveel mogelijk afstand van anderen, maar dit lukt niet altijd. Ik ga er maar vanuit dat als ik gewoon iemand passeer dat ik en diegene geen corona krijgen tenzij er iemand om zich heen niest of hoest. Verder zijn winkelwagens nog nooit zo schoon geweest als nu.

Mijn zoontje speelt zo nu en dan nog wel eens met een vriendje, iom kinderarts die zei dat dat nog echt wel Kan, zolang dat maar niet met heel veel tegelijk is.

Moeder (zondag) en schoonouders(zaterdag) zijn ook langs geweest 't weekend. Achter het huis, in de tuin, kunnen we ruim afstand houden.

Kan niet wachten om ze ook weer te mogen kussen en knuffelen. En dat mijn schoonouders hun dochter weer kunnen zien. Ze zit in een instelling voor gehandicapten en kunnen daar dus niet heen. Normaal komt zij om het weekend naar huis, het is haar niet uit te leggen waarom dat niet kan. Heel verdrietig

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Hier ook cijfers.
    @Mammielove

Bekijk bijlage 647926

Zoals ik dat nu lees zou iets minder dan de helft van de vrijgekomen plekken door overlijden komen.

Maar als de maatregelen niet zouden helpen zou er toch sowieso nog een stijging zijn lijkt mij.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  12. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Ik ga gewoon naar de winkel, 1x per week supermarkt en ik laat 1x bezorgen. En ik denk 1/2x naar een drogist, Hema oid.
    Ik bezoek mijn moeder nog, we drinken koffie op 1,5m afstand. Idem voor een vriendin, bij voorkeur buiten houden we afstand en kletsen we af en toe eens bij.
    We gaan dagelijks minstens 1x naar buiten met ons gezin. Bezoeken de speeltuin, ook als er een paar andere kindjes zijn. Maar dochter moet dan wel afstand houden.

13. Mammielove

Het ging mij erom dat ze zei; meer doden = meer plekken op de IC. En dat klopt volgens mij niet helemaal in die zin? Aangezien er dus juist heel veel overlijden die niet meer naar een IC gaan. Dus meer doden wil niet perse zeggen; meer plekken op de IC.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Oh zo. Ja dat klopt idd denk ik. Als oudere mensen er voor kiezen om niet op de ic te komen, dan tellen zij dus ook niet mee voor een daling op de ic, maar sterven zij wel aan Corona.

Mammielove en sprits vinden dit leuk.
  15. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Dat begin ik nu echt te ervaren. Ik ben sinds de dag dat de scholen open gingen geen winkel meer in geweest. Ik ben thuis/in de tuin of in de buurt aan het wandelen/fietsen/spelen met de kinderen. Ik word er echt somber en emotioneel van. Ik ben moe en futloos (oftewel lui). De eerste weken was ik nog fanatiek met achterstallige klusjes in huis en hoewel huishouden mijn ontspanning is zelfs dat vind ik niet meer leuk en doe ik zo min mogelijk. Maar meer dan wat ik nu doe durf ik eigenlijk ook weer niet.

Gewooniemand, 1991Mamavanvier en Spectre vinden dit leuk.
  16. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Jawel er zijn ook grafiekjes met overledenen vanaf de ic hoor. Op dit moment is de totale verhouding levend van de ic / dood van de ic 50/50 in aantallen.

17. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Ik krijg bijna een rolberoerte.
    Wekenlang ben ik bezig om mijn kinderen binnen te houden en zo min mogelijk in aanraking te komen met mensen. Sinds gisteren zien we opa en oma weer en wat doen ze? Oma geeft mijn kind een kus op zijn mond.

Ik ben echt zo boos/woest/verbaast/verdrietig/bang/razend/etc etc nu.

18. Mammielove

Voor wie ben je nu precies bang dan? Voor je kinderen of oma? Relaxed.... zeg gewoon dat je dat liever nog niet hebt nu.

19. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Allebei de kanten. Ik vind het gewoon bizar. Wekenlang al moeten we afstand houden en mag je geeneens een hand geven. Daarbij weet ze hoe gestrest ik ben over corona. Daarom kan ik er met mijn kop niet bij.

20. Mammielove

Wat is de reden dat jullie elkaar nu weer zien? En eerlijk; als je echt zo gestresst bent erover zou ik dat contact echt vermijden.

Kolibrie2 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina