Wat vinden jullie nog verantwoord om te doen?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Waxinelichtjes, 30 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Probleem zit hem in de mensen die een bezoekje aan de bouwmarkt zien als een uitje. Snap dat je er even uit wil alleen ga dan een stuk wandelen. Nu is niet het moment om deze winkels op te zoeken wanneer het geen noodzaak is.

Collega van mij heeft net een huis gekocht en krijgt over 2 weken de sleutel. Zij MOETEN klussen want hun eigen huis is ook verkocht en ze moeten er straks toch echt uit.

Waxinelichtjes en Champetter vinden dit leuk.
  2. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Wij hebben de afgelopen weken veel in huis gedaan, maar alles online besteld en laten bezorgen of alleen opgehaald. Verder gaan we alleen naar de supermarkt of kruidvat etc als het nodig is, verder zijn we gewoon thuis. Ook wandelen doen we niet.

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Ik was gisteren even in het grote overdekte winkelcentrum. Er zit daar een kleine AH die altijd alles nog heeft, en ik moest iets retourneren bij de Zeeman, morgen verliep de bon.
    Het was er uitgestorven. Voelde me daar veiliger dan in de Jumbo bij mij om de hoek, waar het toch altijd druk is. Voortaan ga ik daar mijn boodschappen doen.

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.218
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Jij let daar op maar zat mensen die dat niet doen. Gisteren stond ik in de supermarkt en stond en iemand volop in een smal pad met zijn kar de tandpasta’s te bestuderen, denk maar niet dat ze even opzij gaat, ik ben maar weer helemaal omgelopen.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Gisteren vroeg een man, terwijl ik al de helft van de boodschappen op de band had gezet, of hij even eerst mocht omdat hij maar 2 dingen had. Zo langs het smalle gedeelte.
    Echt....nee! Nu gewoon even niet. Waar zit je dan met je gedachten?

Waxinelichtjes, GossipGirlxoxo en Anouk2005 vinden dit leuk.
  6. Loesje1988

Loesje1988 Fanatiek lid

24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    #46 Loesje1988, 31 mrt 2020
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2020
    Ik ga ook nog gewoon naar alle winkels toe die noodzakelijk zijn, hier ga ik alleen naar toe. En wij gaan ook gewoon naar de baby winkels, houd gewoon voldoende afstand, en pakken een ander gangpad als we iemand zien staan. online bestellen doe ik veel maar lang niet alles.
    Afgelopen week wilden wij wat bestellen bij de BCC, het kon helaas niet verzonden worden dus moest ik het wel ophalen. De BCC ligt in een groot winkelcentrum maar het was gelukkig heel rustig,veel winkels waren dicht. Ben zelfs nog even in de hema en Xenos geweest, ik was de enige in beide winkels. Bij de hema met zelfscan afgerekend. Helaas kwam er later bij de Xenos wel een voltallig gezin binnen, 2 kinderen en beide ouders, kinderen zaten wel in de winkelwagen, toen ik ze zag ben ik snel naar de kassa gelopen en weggegaan. Hoorde de moeder ook nog zeggen dat als ze lief waren dat ze bij de action eruit mochten en iets mochten uitzoekeno_O

7. Onje

Onje Niet meer actief

Ik vind het vooral eigen verantwoordelijkheid in combi met een beetje logisch nadenken zoals iemand hierboven al zei staan er 3 auto’s bij de bouwmarkt voor de deur dan prima staat er een rij van 30 man dan door naar een andere bouwmarkt of een ander tijdstip.

wij krijgen binnenkort de sleutel van ons huis en ik ben blij dat bouwmarkten nog open zijn. Ik maak er geen dagje uit van. Maar ik weet wel dat het mij geestelijk ook wel op de been houdt om lekker in en om het huis bezig te zijn zometeen. Even een andere mind set even iets leuks en niet continue Corona. Net als een tuincentra denkt dat veel mensen baat hebben bij het feit dat ze hun tuin/balkon nu toch nog kunnen opfleuren. Voor mij werkt dat positief in ieder geval, ik denk dat veel mensen aan deze crisis nog wel een flinke geestelijke klap overhouden namelijk, en misschien valt het op deze manier nog een beetje te overzien.

8. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.659
    27.306
    113
    Vrouw
    Wij zijn met het hele gezin naar een tuincentrum geweest, maar....het is bij een lokale kweker (dus wel heel veel oppervlakte en steun die kweker graag in deze tijd) en er waren 3 auto's half uur voor sluitingstijd. Waren er veel auto's, had ik gewacht in de auto met de kinderen. Uitje kan ik het niet noemen, was snel planten kiezen en betalen. Zoon bleef bij man en ik duwde de baby. We hadden alle ruimte om die 7 mensen die er waren + 5 man personeel te ontwijken.

En verder wandelen we dagelijkse en gaan we naar de paarden, daar hebben we als enige mensen daar alle ruimte haha

Kan zoon vrij rondrennen op 1 hectare :p heerlijk, hoef daar niet te zeggen: houd afstand he lief? Nee hoor daar is schrikdraad voor

9. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Oh fijn zulke mensen. Die snappen het nog niet helemaal.

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.218
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja echt rete irritant gewoon en dan ook nog met zo’n arrogante smoel erbij

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  11. Loesje1988

Loesje1988 Fanatiek lid

24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Gisteren ben ik nog uitgescholden in de kruidvat door een oude man in een scootmobiel.
    Stond in de rij bij de kassa en hij wilde langs om naar buiten te gaan. Maar ik kon niet opzij gaan door alles wat er in de gangpaden stond én de afstand bewaren, wat ik ook op een vriendelijke toon zei tegen de man, en dat ik bijna aan de buurt was, dus dat ie niet lang hoefde te wachten. Nee ik was een egoïstisch kutwijf dat niet aan andere dacht en de jeugd van tegenwoordig had geen fatsoen meer. En alle andere mensen in de rij en de medewerkers, stonden erbij en keken erna..

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.073
    113
    Supermarkt en een wandeling met gepaste afstand. Voor de rest dus niks.

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.218
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Walgelijk zulke figuren

Vero0504 en Loesje1988 vinden dit leuk.
  14. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik wandel met de hond en ga naar mijn paard en naar mijn werk.
    De Kids gaan mee met de hond uitlaten (we lopen meestal door een rustig park).
    De kinderen spelen in de achtertuin en op het plein achter ons huis als het Rustig is.
    Naar winkels ga ik niet (behalve de supermarkt dan) ondanks dat ik wel het een en ander nodig heb, dus bestel ik alles online.

15. Novi

Novi Niet meer actief

Ik vind het prima als alle winkels open blijven. Mits iedereen voldoende afstand houdt en de winkel een maximum aantal bezoekers hanteert. Ik kom zelf niet verder dan de supermarkt en een drogist. En natuurlijk stukjes wandelen en fietsen op rustige plaatsen.

16. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.566
    601
    113
    Wat voor kaartjes?

17. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

31 jul 2013
    1.225
    1.262
    113
    kaartjes die kinderen geknutseld hebben met een groet van een berenvriend oid

9A1597E0-8156-4686-AE88-42FAC36A9332.png

Zoals deze kaartjes. Die worden hier overal in de bus gegooid waar kinderen een beer voor het raam zien staan. Opzich een heel leuk idee maar ik twijfel of dit verstandig is.

18. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.566
    601
    113
    Ok heb ik hier nog niet gezien. Maar ik woon in een klein dorp dus zie ook geen mensen er echt speciaal voor langskomen.

19. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Waarom zou dat niet verstandig zijn?

20. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Ik zou eens vragen of die kledingwinkel lokaal niet iets van een nieuwsbrief heeft. Dat is vaak makkelijker voor ze om snel te realiseren dan een webshop.

Al hoeft een basis webshop ook nog geen hogere wiskunde te wezen met een stratopakketje, kan je al een heel eind komen zonder een letter te programmeren. Die zijn daarvoor juist bedoeld en vallen echt mee qua kosten.

Strato heb ik destijds ook gebruikt met mijn bedrijfje, vond t echt een fantastische hosting. Heb hun nu voor prive externe backup optie van bijv. foto's van pc's en mobiel. Mocht er brand uitbreken, altijd de foto's nog.

Deel Deze Pagina