Wat vinden jullie nou echt lekker deze zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door rjdn12, 17 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Steluta

Steluta Actief lid

25 jun 2011
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    roomijs vooral! maar wat ik ook bijna altijd wel kon eten in de misselijkheidperiode was crackers, rijstwafels en koeken zoals sultana en evergreen. ik had overal van die koeken mee, in elke tas, in mijn auto, in mijn jaszakken, want als ik misselijk werd en er 1 at ging het meestal weer over.

2. Sanny

Sanny Lid

13 sep 2011
    85
    0
    0
    Dordrecht
    7 up, drink het hele dagen....
    snap niet waar het vandaan komt

3. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Ik heb ook geen trek in avondeten.. Dat gaat er niet in paar hapjes..

Maar ik drink ook Spa rood.. Dronk ik nooit!
    En chocolade, dus hagelslag;pasta;chocomel BEN&JERRY'S chocolate fudge hmmm

Bij m'n zoontje ook rolmops en zoutere dingen.. Hoefde echt geen chocolade!

4. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    Hmmm er zitten zeker wat smakelijke dingen tussen:).
    Maar bahhh melk!! Ik hou er sowieso niet van, dus daar zal het dan wel aan liggen.

O en de Spa rood is in huis hoor;) genieten!

5. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Melk(producten).
    Melk, chocomel, vlaflip, ijs enz. En kaas!

6. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Coca Cola:)
    Heb gisteravond en vannacht 1 fles Coca Cola van 1,5 liter leeggedronken.. ik kreeg er gewoon geen genoeg van:)
    En milkshakes.. Vind die van MacDonald's t lekkerst.. Aardbei jammie.. of Mango-passievrucht:cool:

7. Leliana

Leliana Niet meer actief

Toen ik erg misselijk was at ik alleen crackers met smeerkaas..

Nu de misselijkheid weg is het ik 3 dingen die eruit springen...

- Cheetos Chipito chips (Rustig een zak per dag :$ Probeer het daarom dus ook niet in huis te halen)

- Milka & Daim Chocolade

- en multivit drink (dronk ik nooit) .. rustig zo'n 3 liter per dag!

Van mij mogen die cravings weer gauw verdwijnen! :) :x

8. Janna

Janna Fanatiek lid

Moeilijk te zeggen, want bij mij wisselt het per periode. Ik kan soms ineens een paar weken iets veel willen eten, en dan is het ineens weer voorbij.

Waar ik vrij constant gedurende de hele zwangerschap veel 'behoefte' aan heb:
    - evergreen / liga milk break / liga continue / enz.
    - brinta
    - fruit (maar had ik voor zwangerschap ook wel)
    - eierkoek met boter en suiker (en dan wel van die lekkere verse eierkoeken met vier in een pak van de ah; niet die kleine die je met 10 in een pakje bij de koekjes vindt)
    - pizza (niet echt een behoefte, maar wel iets wat ik vaak weg kan krijgen, ook als ik misselijk ben :(:))
    - oja, en liters lipton ice tea citroen (zonder prik) Hmmmm.... heerlijk fris!

Bij vlagen:
    - rijstewafel met kaas
    - Mona vanille kwark
    - boterham met sandwich spread
    - cup a soup
    - smeerkaas op m'n brood
    - ontbijtkoek
    - appelmoes
    - broodjes gezond (vooral met avocado, wat ik pas tijdens mijn zwangerschap helemaal ontdekt heb!)
    - leverworst op brood, maar dan de vegetarische van ah (omdat ik vegetariër ben en omdat je niet te veel lever mag)

Misschien was er nog wel meer, maar ik kan het me zo een-twee-drie niet herinneren.

Succes met het vinden van producten die je wél goed weg kunt krijgen. (Tip: loop eens rustig door de supermarkt, kijk goed naar alle producten en kijk waar bij welke producten je zin krijgt om het te eten. Dat werkte voor mij.)

9. Klessebes31

Klessebes31 Actief lid

18 okt 2009
    175
    0
    0
    Ik ben op het moment niet zwanger maar in de zwangerschap van mijn zoontje had ik in de eerste paar weken zoveel trek in aardbeien en broodjes kroket :D
    Later heb ik liters Coolbest tropical gedronken , gerust 2 weken op een dag :).
    Ik had echt verschrikkelijke dorst de laatste paar weken, soms dronk ik tijdens het douchen gewoon uit de douchestraal:):cool:

10. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Oh ik dacht dat het aan mij lag maar hier ook ijslollies, Spa rood , en rolmops , nou gelukkig geen hele vette dingen , ben dan ook nog maar 12 kilo aangekomen en ik ga toch echt volgende week bevallen jeeeeh . Dan weer lekker aan de biefstuk en filet , yum:p

Liefs edith
    Mama van mees*

11. Mauziej86

Mauziej86 Lid

25 jan 2009
    80
    0
    6
    Kapster
    Kerkrade
    Spa rood ook heel erg terwijl ik het eigenlijk nooit luste:)

Gebakken vis!! Echt verslaafd aan iedere zaterdag loop ik naar de markt voor een stuk en eigenlijk krijg ik er makkelijk 2 op maar dat doe ik niet;)(te duur)!

12. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Op dit moment zou ik elke dag wel frietjes willen eten. Als ik alleen al aan de geur denk, dan krijg ik het al. Van op mijn werkplek kijk ik ook nog eens uit op de Mac.... Ik heb mij tot nu toe heel goed kunnen inhouden.

Ook favoriet hier is elstar appel en melk.

13. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

4 jul 2011
    650
    0
    0
    Bij mijn dochter had ik de hele tijd trek in drop. Hartstikke slecht voor je bloeddruk natuurlijk, maar heb mij heel vaak niet in kunnnen houden. Gelukkig heb ik mijn hele zwangerschap een mooie bloeddruk gehad.

Ik vraag mij af of die speciale trek ergens voor dient? Zou het misschien een reactie van je lichaam zijn, waardoor je bepaalde dingen eet die op dat moment goed voor de groei van het kindje zijn en/of voor de balans in je lichaam?

Misschien was mijn bloeddruk juist wel precies goed omdat ik die drop heb gegegeten en daardoor mijn bloeddruk niet te laag was?

Hmm...was zomaar een gedachte :)

Nu heb ik ineens trek in heel vers bruin brood. Eet er zo 6 sneetjes van op en een paar uur later weer :D

14. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Als ik zwanger ben heb ik heel veel trek in 'frisse', neutrale en zoete dingen, waarschijnlijk vooral als welkome afwisseling tegen de enorme misselijkheid. Sinaasappelsap, appels, snoeptomaatjes, perenijsjes, jam, soepstengels, brinta, karnemelk etc vind ik echt heerlijk. Oh, en salmiak en chocolademelk! Koffie, thee en mediterrane dingen als olijven daar wordt ik nu echt heel naar van...

Ik wordt nu trouwens ook heel benieuwd naar Spa rood! :D

15. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.132
    1.831
    113
    Ik was heel voorzichtig met zoute dingen maar nu hihi..
    Lage bloeddruk dus jammie dubbel zoute drop heerlijk:p.
    Chips en dan van die stikjes smull.

En bij bijde zwangerschappen als ik in de stad ben van de hema hotdog zonder saus jammie
    Of een broodje bal met saté :D

16. PippiMax

PippiMax Actief lid

15 mrt 2011
    153
    0
    16
    Ik eet elke dag stukken komkommer:D

17. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Dit vraag ik mij af, ik heb namelijk ontzettende trek in patat, pizza, hamburgers etc. :D

18. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Hetzelfde als by m'n vorige zwangerschap komkommer en Turkse pizza!:)

19. Sailgirl

Sailgirl Lid

5 mrt 2011
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    De eerste periode vond ik alle soorten soep heerlijk en veel appels gegeten.. Nu heb ik toch meer trek in lekkere dingetjes, chocola vooral, daar moest ik in het begin niks van hebben heel raar... Maar ik kan me aardig inhouden hoor...

20. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Patat.. daar zou je me zelfs 's nachts voor wakker kunnen maken, zou dat de hele dag wel kunnen eten.
    En de Mc kroket bij de grote gele M... oww heerlijk!

Deel Deze Pagina