Hoi Onze dochter is 29 juni 2011 geboren. Ik geef borstvoeding en ben sindskort aan het afbouwen. Half oktober, dochter was dus 3.5 maand, werd ik weer ongesteld. Had zelf gedacht dat het door bv wat langer wegbleef maar helaas haha. Half november, na ongeveer 30 dagen, werd ik weer ongesteld. Hoewel de menstruaties wat anders verliepen in opbouw (2 dagen fors, dan over een dagje, en dan toch nog weer 2 dagen bloed), ga ik er van uit dat mijn menstruatie weer terug is. Ik had half dec dus weer iets verwacht... maar niet... heb een zw test gedaan voor de zekerheid. Niet zwanger. Kan ook niet want we gebruiken condooms. Wat zijn de ervaringen van andere (bv) mama´s wb terugkeer menstruaties? Dames met soortgelijke ervaringen? Groetjes Donja
Ik heb geen BV gegeven en had dus ook 30 dagen na de bevalling weer mijn menstruatie. Gelijk opgeschreven en verwachte rond 30 dagen later weer mijn ongi. Dit waren dus 25 dagen toen ik net lekker in de stad kerst inkopen aan het doen was en ik niks bij me had. Nu is het weer even afwachten maar ik heb aan mijn VK gevraagt met de na controle of dit normaal was en ze zei dat je zeker 9 maanden aan het ontzwangeren bent en dus je ongi anders en onregelmatig kan zijn. Ik heb dus nu altijd standaard maandverband en tampons bij me Gewoon nog even aankijken denk ik en als je ervan af wilt kan je altijd weer de pil gebruiken. (er zijn volgens mij ook speciale die het BV niet stoppen maar weet ik niet zeker)
Mijn menstruatie kwam pas terug nadat ik met de BV gestopt was. Toen ben ik gelijk weer met de pil begonnen, vanaf toen heb ik dus weer een regelmatige menstruatie. Maar wat ik van vriendinnen hoor kan het, zeker als je nog BV geeft, best nog wel even onregelmatig blijven.