Ik kan je man wel begrijpen. Ik heb hetzelfde probleem met mijn man. Wij zijn 2 jaar geleden allebei gestopt, de beste beslissing die we ooit hebben genomen Nu is mijn man inderdaad ook een 'partysmoker'. Ik kan me daar ook echt pissig om maken. Het is niet dat ik jaloers ben, of hem dat sigaretje niet gun, maar ik ben gewoon zo bang dat hij weer gaat roken! En als hij weer fulltime gaat roken, dan ben ik ook zo weer overstag denk ik. Dat zou ik echt verschrikkelijk vinden voor ons beiden. Ik ben ultratrots op hem dat hij het dagelijkse roken kan laten, maar ik vind wel dat hij de verslaving in stand houdt door af en toe op een feestje te roken. Er hoeft maar iets te gebeuren, bijv. veel stress op je werk, en de stap om weer te gaan roken is zo gezet. Natuurlijk is er niks mis mee als jij af en toe je peukie rookt, je weet zelf hoe sterk je in je schoenen staat. Maar ik kan je man dus wel begrijpen. Groetjes, Anakin
Ik vind dat hij gelijk heeft Jullie hadden af gesproken om te stoppen en dan vind ik het wel scheef dat je nu op feestjes nog wel rookt.... Trouwens de meeste mensen die ik ken beginnen juist weer op die manier wil niet zeggen dat jij dat ook doet maar roken en alcohol is toch een slechte combinatie...
Als eerste is het veeeeeeeel viezer om met een roker te zoenen dan met een biertjes drinker. Alle twee ongezond en ja om in de verslaving van roken terug te vallen gaat wel makkelijker lijkt me als je nog "soms" rookt....om s'morgens aan het bier te zitten gebeurt waarschijnlijk minder snel (waarom worden feestjes/verjaardagen gezelliger van rook?)
wat ben ik blij dat er ook op feestjes bij ons niet gerookt wordt, sommige vrienden roken wel, maar staan dan buiten, en geloof me, dat is echt niet gezelliger haha. Ik vind dat je man gelijk heeft, en een vergelijking met alcohol vind ik zelf nogal krom. En inderdaad ieand die rookt stinkt ook echt , en een biertje, ach. Gelukkig rook en drink ik niet, en mijn man rookt gelukkig ook niet
Jij bent op dit moment degene die zich niet aan een gemaakte afspraak houdt. Toen je man hetzelfde deed, was jij daar pissig om. Mag je man dat nu dan ook niet zijn, omdat hij wel eens alcohol drinkt? Maakte jij de vergelijking tussen alcohol en roken voorheen ook al of doe je dat omdat het jou nu goed uitkomt? Als jij roken en alcohol met elkaar vergelijkbaar vind, vraag ik me af of jullie daar toendertijd dezelfde discussie over hebben gehad. Ik vind dat je man gelijk heeft. Het gaat om een afspraak die jullie hebben gemaakt over roken. Jij haalt er nu iets bij waarmee jij het te vergelijken vind omdat het jou goed uit lijkt te komen. Maar dat neemt nog steeds niet weg dat jij je afspraak niet nakomt.
Je leeft maar 1 keer, dus als jij het heel graag zo wilt moet je dat lekker doen. Tuurlijk, als je samen bent moet je af en toe water bij de wijn doen maar je hoeft jezelf of een ander toch niet te veranderen? Ieder zijn ding, ieder happy Het getuigt van respect als je elkaar in zijn/haar waarde laat.
kom op zeg op een feestje, maak je niet zo druk. Straks mag je helemaal niets meer! Steekt ie er toch ook een op... Vind verder dat het niets met volhouden te maken heeft, als jij het bij de feestje kan laten.
ik heb gekozen voor anders want ik vindt het niet relevant of hij gelijk of ongelijk heeft wat ik sneu vindt is dat hij nog steeds drinkt want (en ga me nou niet aanvallen) ik vindt persoonlijk dat je dan beter een sigaretje kan roken dan alcohol drinken alcohol verandert je als je er aan toegeeft en dan kunnen er erge dingen gebeuren (ik zeg niet dat het zo hoeft te zijn met je man maar dat is nou eenmaal bekend over alcohol) van een sigaretje is nog nooit iemand dronken geworden en is er ook nooit iets ge-escaleerd