Wat vinden jullie opeens heel lekker??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door missX, 25 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjouwtje

sjouwtje Actief lid

10 feb 2006
    198
    0
    0
    Huisje aan het water
    Ja die zijn errug lekker!!! Ik had een periode een speklapjes-tik. Heeft mijn vriendin die hele schap leeggekocht :)
    (heel lekker met witlof en aardappel)

2. mara76

mara76 Lid

24 jul 2006
    59
    0
    0
    tandartsassistente
    leerdam
    haha, dacht altijd dat het een fabeltje was dat zwangere vrouwen augurken eten, maar nu bij deze zwangerschap kan ik wel een hele pot achter mekaar op, mmmmhhhhh. bij de eerste had ik vreselijke behoefte aan raket waterijs, maar nu die augurken, ik denk dat ik gelijk de koelkast maar in duik! :) :) :)

groetjes mara

3. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Mijn verloskundige zei ook dat ik het gewoon kan eten, maar toch neem ik het niet te vaak.
    Ik heb gelezen dat niet het zout de boosdoener is, maar de stof glycyrrhizine, die zorgt dat je vocht vast houdt en de bloeddruk kan stijgen.
    Maar ik heb ook een gewone bloeddruk, dus ik hoef er niet teveel op te letten.
    Maar laatst las ik weer dat een teveel aan glycyrrhizine ervoor kan zorgen dat de zuurstoftoevoer naar de placenta kan verminderen.
    (maar ja, de ene site schrijft dit, de andere dat....)

4. ukkie2007

ukkie2007 Lid

26 jul 2006
    55
    0
    0
    Water ijsjes.... en de Mac donald... :oops:
    en augurken..... :confused: verschikkelijk.....!!!

5. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36

Is dit zo??? weet iemand anders dit misshien?

6. sim

sim Niet meer actief

naar mijn weten niet in kaas, babybell is hele jonge kaas. vit a zit wel in lever en leverkaas, smeerworst, daar mag je maar beperkt van eten, maar kaas? heb daar nog nooit van gehoord :(

7. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    nee ik dacht het ook niet...

8. sim

sim Niet meer actief

bron:natuurlijkwijs.com

Voorzichtig en giftigheid
    Een teveel aan vitamine A als retinol is giftig en mag niet gebruikt worden door vrouwen die in verwachting zijn. Bètacaroteen is niet giftig en men acht dit vitamine veilig voor volwassen en kinderen.

Dosering en natuurlijke bronnen
    De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid aan vitamine A is 0,8 mg (= 800 microgram). Mensen met specifieke behoeften (na ziekte, bij infecties of met diabetes) hebben een hogere hoeveelheid nodig dan de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid. De maximale veilige dosis per dag is 3 mg (= 3000 microgram).
    Belangrijke bronnen van vitamine A zijn alleen dierlijke producten en onder andere: lever, visolie(levertraan), palmolie, boter, margarine en eidooier.

De aanbevolen dagelijks benodigde hoeveelheid bèta-carotine is 2 tot 6 mg, bij zwangerschap meer. De maximale veilige dosis per dag is 25 mg.
    Belangrijke bronnen van bèta-carotine zijn onder andere: groene bladgroenten, wortelen en oranje groenten.

babybell is honderd procent vegatarisch en zit geen dierlijke produkten of verwerking in, dus ik zou zeggen leef je lekker uit ;)

9. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik vond eten bij de mcdonalds altijd al heerlijk, maar sinds ik zwanger ben en ik ook maar richting de mcdonalds rij loopt het water me al in de mond!

Ik heb in 2 weken nog nooit zoveel mcdonalds gegeten :) Heeeeerlijk gewoon! Zelfs 's avonds rijden we effe langs de mac om wat lekkers te halen! (Pfff zelfs nu zou ik zo ernaartoe kunnen rijden, het water loopt me al in de mond... haha)

Gr. Miranda.

10. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    Meiden,
    de frietspeciaal was HEERLIJK, kan er weer een week tegen!!!

11. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36

zelfs om half 11 ´s ochtends al????

12. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36

Jippie!!

13. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Ik zou nu ook wel een lekker Bicmc lusten hoor :) :)

14. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Een whopper van de Burger King! *kwijl*
    Maar het broodje makreel van net was ook erg lekker.

15. sim

sim Niet meer actief

ohh, wopper!!!! heerlijk!

16. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ja zelfs om half 11 's ochtends al! Alleen ga ik niet zo vroeg naar de mac hoor! Moet toch langzaam gezonder gaan eten, eet vaak vette hap, ben niet zo'n gezonde eter! Langzaam komt er verandering in en koop ik steeds meer verse groenten en fruit, wat ik voorheen maar zelden in huis had! :rolleyes: Maar zo gemakkelijk is het toch niet.. had gedacht effe te kunnen veranderen van voeding, maar toch moet je eraan wennen! ;)

Gr. Miranda

17. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Ik vind het ook lastig, om zo goed te eten.
    Voorheen had ik alleen mezelf ermee, maar dat is nu niet meer zo.
    En ik voel me dan ook echt schuldig als ik te weinig groente eet.
    (of zoals gisteren; helemaal geen groenten)
    Gelukkig vind ik fruit wel heel erg lekker, dus daar eet ik veel van.

18. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    het is nu ook met dit wamre weer wel lastiger vind ik...ik eet best gezond, maar nu heb ik echt geen zin in warme groente met aardappelen! Eet nu dus lekker veel salades

19. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Mmm salades!
    Met gerookte kip of tonijn, avocado, pijnboompitten, rode ui, cherrytomaatjes, mozzarella, paprika, olijven, knoflook, gebakken spekjes... (haha zoveel doe ik er echt niet in)
    Maar goed, ik ga straks aan de sperziebonen met een tartaartje, ook wel lekker!

20. Batchie

Batchie Fanatiek lid

6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    hmmm net lekker gedweild... Geur van AJAX is ook heeeeeeerlijk :oops:

Deel Deze Pagina