Hi, Vorige week bloed afgenomen omdat er een kans was zwanger te zijn en 3 maanden niet menstrueer. Maar dat is niet het geval. Nu moet ik van mijn huisarts nog 2 maanden wachten voor ik doorgestuurd word naar de gynaecoloog (6maanden grens). Note: verleden een cortisolziekte, menstruatie liep goed uiteindelijk en nu niet meer, cyclus in de war, momenteel geen plan voor kinderen (uiteindelijk wel, door ziekte al opgeschoven) ivm opbouwen met werk en herstel lichaam etc etc: nu dus echt om cyclus etc vast te stellen. Ik heb van de huisarts een kaartje gehad. Nu ben ik hier erg onbekend mee. Ik wil morgen ochtend beginnen, dit is een willekeurige dag, dus officieel niet dag 1 van cyclus. Maakt dat uit verder? (Mocht mijn menstruatie ineens komen, word dat natuurlijk weer een andere dag 1...en dan is ook meteen weer de vergezochte menstruatie gevonden ) Kan ik dit op een, neem ik aan, vaste tijd oraal doen, of moet dit echt rectaal? En voor het aflezen, wat zijn de tempratuursveranderingen in je cyclus? Alle uitleg is welkom!
Smorgens voordat je ook maar iets hebt gedaan, dus niet eerst opstaan of naar de wc gaan, elke dag op het zelfde tijdstip. Rectaal is het beste, veel nauwkeuriger. De dag na je eisprong stijgt je temperatuur drie dagen lang, blijft daarna hoog tot hij bij de menstruatie weer daalt. Tenzij je zwanger bent, dan blijft hij hoog.
Dank voor je antwoorden! Tot heden meet ik dagelijks 36.1 graden. Ben benieuwd wat ik zie na 1 en 2 maanden. Tot op heden geen menstruatie. Wachten alles geduldig af.