hi hi dames we zijn deze maand ondanks de 2e miskraam vorige maand . door gegaan met proberen zwanger te worden.. ik ben na de bloeding netjes ongi geworden,, op 11 en 12 mei een pos ovulatie test..omdat ik niet weet waneer ik nu ongi moet worden ,vroeg ik me af waneer ik eventueel zou kunnen testen ,ik neem aan dat ik mn langste cycl 45 niet hoef aan te houden vanwege mijn vroege ovulatie die ik vaker op dag 19 pas had en nu al op dag 10
Ik zou 14-15 dagen na je positieve ovulatietest gaan testen. Zeg het wel braaf maar ik test altijd eerder...
ohk ja ik wil absoluut niet eerder testen omdat ik daar nare ervaringen mee heb,, is 14-15 dagen SAVE?
Ook ik zou spontaan 14 dgn zeggen. Maar je zegt dat je voorheen een lange cyclus had (45 dgn), en op dag 19 je ei-sprong. Dan zou je nu als je daar vanuit gaat eigenlijk 26 dgn na je eisprong moeten wachten. Dan zou je dus een cylcus van 36 dgn aanhouden. Ik zou dat niet redden, maar dan zit je in ieder geval "veilig" (voor zover dat wat zegt dan).
ook ik zeg na 14 dagen... en heb idd wel vaker gehoord dat eerste cyclus na mk korter is dus eerdere eisprong.. spannend.
oh tis de tweede maand na mk.. nou ja.. kennelijk dan ook een vroege ovulatie.. beter zo dan een ellelange cyclus.. lijkt me vreselijk.. vind 32 dagen al erg.. (nu niet, maar als je zwanger wil worden wel.. )
14 dagen na 11/12 mei kan je er een testje tegen aangooien. Dus ongeveer 25 of 26 mei... S6 en ik hoop dat het positest wordt!
Nee dat klopt niet.. als je een lange cyclus hebt dan heb je ook je ovulatie veel later.. ongeveer (gemiddeld) 14 dagen na je ovulatie komt nl je menstruatie.. (kan afwijken 11 tot 18 dagen na ei) bij een cyclus van 45 dagen heb je dus ongeveer rond dag 30 pas een eisprong.... als je dmv ovutesten zeker bent van je eisprong kun je gerust 14 dagen aanhouden..
weet je trouwens wel zeker dat je op dag 19 toen bij de lange cyclus een eisprong hebt gehad??? sporadisch komt een lange LF van 20 dagen wl eens voor, maar 26 dagen vind ik wel heel erg lang..
Ze schreef zelf dat ze tijdens haar lage cylcus op da 19 een ei-sprong had en op dag 45 ongi werd.... Daar heb ik dus mee gerekend en dan kom je volgens mij dus uit op (45-19=)26 dgn na ei-sprong testen als je voor echt veilig wilt gaan (en dat zou dan dus rond 6 juni zijn).
Spannend hoor! Hou je ons op de hoogte wanneer je weer gaat testen? Hoop voor je dat het raak mag zijn hoor!!