ruzie met je moeder

Discussion in 'De lounge' started by Belindada, Dec 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Belindada

Belindada Niet meer actief

Dames,

Ik moet hier echt ff me hart luchten. Sinds ik moeder ben kan ik steeds minder dingen van me eigen moeder begrijpen. Ik lig al sinds ik 13 regelmatig met haar overhoop, een knuffel heb ik van mijn moeder nog nooit gehad. Me vader vond me tijdens me puberteit ook geen leuk mens, dat hoorde ik vaak zat, ik was een zwakkeling omdat ik weleens een jointje rookte bijvoorbeeld en omdat ik weleens dronken was, lag ik volgens hem in de goot :( Het begon tijdens me jeugd, ik was anders als de andere, ik kon goed leren maar had duidelijk andere interesses, ik ben en was echt niet de makkelijkste maar bij me moeder was het gras altijd groener aan de overkant en het moest altijd maar beter, op school harder leren, me vrienden waren niet goed, ik droeg niet de kleding die zij graag wilde dat ik die aantrok. En ze weet het altijd beter en ze is stront eigenwijs.

Maar uiteindelijk ben ik heel goed terrecht gekomen, HBO diploma, mooi eigen huis, hele leuke man en begin volgend jaar wordt onze mooie zoon alweer 1 jaar.

De relatie met mijn vader gaat de laatste tijd redelijk goed, soms verbaas ik mezelf er weleens over. Met me moeder ups en downs.

We wonen dik een uur rijden bij elkaar uit de buurt, ze komen altijd samen want alleen vind ze het te ver, wat ik ook vaak jammer vind want het is soms best lastig dat je moeder niet om de hoek woont.

Maar nu zouden we dus aankomend weekend daarheen gaan en zouden ik en me vriend eens lekker samen uit eten gaan. Nu zei ik tegen me moeder dan gaan we wel op de fiets maar als het slecht weer is zouden jullie ons dan willen brengen. Nou het huis was weer te klein. We gaan geen taxi spelen, dan kan je vader niks drinken, wij lopen ook altijd terug (het is 2,5 km lopen) en niemand zou zoiets aan zijn ouders vragen, je kan prima lopen of je belt maar een taxi.
    Nou ik was zo boos, ik doe het heel het jaar alleen, werk drie dagen in de week daarnaast nog huishouden enz. Me moeder is dr hele leven huisvrouw geweest, kan ze niet indenken dat het voor ons heel prettig zou zijn dat we even opgehaald worden, ik doe al staand werk en ga echt niet voor me lol 2,5 km naar huis lopen,dat hun dat wel doen prima. Maar ze zei nu dus dit: je bent zelf volwassen genoeg om te zien hoe je te thuis komt, kortom ze vind me dus onvolwassen:x

Sorry voor me gezeik maar moest het ff van me afschrijven!!!!!!!!

2. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

Aug 15, 2010
    1,885
    399
    83
    Tja ieder zijn mening, ik persoonlijk vind het al lief dat ze een avondje willen oppassen. Dus dan of 1 van jullie rijden en dus niet drinken, of taxi of wandelen.

Snap heel eerlijk gezegt niet zo waarom je er zo een probleem van maakt.

sorry

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nou ik snap het wel. Je vraagt weinig tot niks aan je moeder, en als je dus eens wat vraagt dan is het huis te klein.
    Zo waardeloos, en ik herken het helaas ook wel een beetje van mijn ouders.
    Ik ben er dan heel snel klaar mee, en zeg gewoon 'oké, dan niet. Dan vraag ik wel of iemand anders ons kan brengen en halen'
    Dan krabbelen ze vaak snel terug.

Oh, en anders ga je gewoon lopen toch? 2.5 km is niet zo ver. Dik aankleden en hopen dat het sneeuwt, lekker romantisch wandelen:D

4. Aloe

Aloe Niet meer actief

Wow, heb ik dit nu net geschreven??????
    Nee, ik kan het mij niet herinneren.
    Meid, zo herkenbaar.
    Tja, ik heb nu dingen meegemaakt waardoor ik nu meer weet wat ik aan mijn moeder heb maar hiervoor was het precies hetzelfde.

Jouw moeder zit zelf ook nog erg vast in de moeder/kind rol. Zou ze ook zo reageren als een vriendin haar dit gevraagd had? Ze reageert nu alsof jij nog een puber bent die vraagt of ze naar een feestje mag op haar 12de.

Tja, wat doe je er aan. Je kunt het haar zeggen dat je haar reactie erg vervelend vindt of je negeert het en vraagt haar niets meer en gaat gewoon fietsen.

Vervelend is het.

5. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik zie het probleem niet. Je stelt een vraag en dan weet je ook dat het antwoord nee kan zijn. Wees blij dat ze willen oppassen.

6. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    sja het is een gunst he geen verplichting...
    en kom op 2,5 km is toch helemaal niks... dat kan je makkelijk lopen en anders neem je een taxi.

7. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    1,701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    aan de reactie hierboven ben ik niet de enige die het een beetje overdreven vind. ik werk ook en doe kind en huishouden ernaast.
    zoals vele andere hier ook. en 2,5 kilometer samen lopen. tja ik zie het probleem niet zo. is toch juist goed voor je lichaam en ook gezellig samen met je man. tenminste zo zie ik dat.
    ik loop het regelmatig als ik naar me schoonouders ga. even een lekker stukkie wandelen terwijl we ook met de fiets of auto kunnen.

en over je verleden. ja pubers zijn niet altijd de makkelijkste en kan me voorstellen dat je ouders soms met hun handen in het haar hebben gezeten. zou het ook niet leuk vinden als mijn dochter zou blowen en drinken en der schoolwerk zou verpesten. gelukkig ben je uiteindelijk goed terecht gekomen maar dat wisten ze toen nog niet anders hadden ze waarschijnlijk anders gereageerd. dus wees blij dat ze zich daar mee bemoeide en zich zorgen maakte lijkt me helemaal erg als ze helemaal niks deden. is namelijk wel een teken dat ze veel om je geven.

geniet lekker van jullie etentje samen. en wees dankbaar dat je ouders willen oppassen. dat is niet altijd vanzelfsprekend. ruzie maken om zulke dingen is zonde van je energie.

8. Flipske

Flipske Fanatiek lid

Mar 25, 2011
    1,330
    0
    36
    overijssel
    Ik vind ook dat je je een beetje aanstelt. Je gaat daarheen, zij moeten/mogen oppassen en dan ook nog eens verwachten dat ze wel taxi spelen? Dat ze zegt dat je volwassen genoeg bent om het zelf te regelen is wat anders dan zeggen dat je onvolwassen bent. Ze vind je duidelijk wel volwassen en misschien is ze daar wel heel blij mee zodat ze niet meer voor je hoeft te zorgen.

Dat ze niet alleen komt snap ik ook, ga jij wel eens daarheen zonder je man en kind?

Ik vind ook niet dat je haar kwalijk kan nemen dat ze haar hele leven huisvrouw is geweest. Dat zijn keuzes die je maakt en zeker 30 jaar geleden heel normaal dat de vrouw voor der kinderen zorgde. Dat jij nu wel werkt en druk bent heeft daar niks mee te maken. Wees blij dat je zo zelfstandig en op eigen benen staat. Wees blij dat je niet afhankelijk bent van je man. Dat heeft je moeder waarschijnlijk niet en de kans is ook heel erg groot aanwezig dat ze die keuze nooit zelf heeft kunnen maken.

Misschien moet je eens bij jezelf kijken wat je eigen aandeel is in jullie relatie. Ligt dat echt aan je moeder dat je er zo overdenkt of kan jij zelf ook wel iets meer meedenken? Ik lees nu natuurlijk alleen jouw kant van het verhaal en dat is natuurlijk lang niet alles en dit is waarschijnlijk een druppel in een volle emmer. Maar dit is wat ik er een uithaal.

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Hier ben ik het mee eens. Het zou niet eens in me opkomen dat te vragen, laat staan dat het me een ruzie waard zo zijn. Ik zou lekker met de taxi gaan :)

10. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Je kunt toch gewoon zelf met de auto. Wij spreken sowieso altijd af dat er maar een van de twee drinkt. Of dit nu thuis is of ergens anders.

Ik zou me er niet zo druk om maken hoor.

11. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    wat ik denk is dat je in het verleden vaak gekwetst bent. en dat je nu dus een hoop ook nog op die weegschaal legt. dus als ze dan een opmerking maken over je bent volwassen genoeg om zelf thuis te komen bedoelen ze niet je bent onvolwassen. maar meer kom op.. je bent toch geen klein kind meer dat wij het moeten regelen?

ik snap echter ook niet waarom dat zou moeten. kan je zelf geen auto rijden? gewoon op de fiets als het mooi weer is en anders zelf rijden?

ik snap de isseus ook niet helemaal.
    je moeder reageert ook overtrokken. maar jij ook. sorry.

12. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik vind het ook een beetje onzin dat je je ouders laat rijden. Zou er zelf eerlijk gezegd ook niet opkomen om mijn ouders te vragen. Ik vind het eerder niet netjes van jou, je gaat een weekend naar je ouders omdat je ze een tijdje niet gezien hebt en gaat uiteten ipv bij hen te zijn.

Dat je 3 dagen werkt en het huishouden doet, Tsja.... Dat doen een hoop moeders. Mijn moeder was ook huismoeder en ik moet haar er keer op keer op wijzen dat dat soms pittig is. Ze ziet dat niet omdat ze dat zelf nooit zo heeft meegemaakt. Maar eerlijk gezegd is dat niet jouw moeders probleem. Drink of niet en ga zelf met de auto of (als je perse wil drinken)bel een taxi. Laat jouw keuze niet jouw moeders probleem zijn.

13. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

Feb 9, 2012
    2,244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Ik zou gewoon een taxi pakken, ook geen gezeur!

14. tikigo

tikigo Bekend lid

Oct 16, 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jouw frustaties komen voort uit je verleden. Dat begrijp ik wel. Ik heb ook geen goede band met mijn moeder (ben nu 22 weken zwanger en ze heeft nog niet 1 berichtje gestuurd met de vraag hoe het gaat :() Dit vind ik heel jammer en soms is het dan moeilijk om in zo een situatie te reageren als dat je normaal zou doen als iemand anders dit zou zeggen.

En zoals de rest zegt wat is 2,5 kilometer nou?? Loop je gelijk het toetje eraf ;).
    En anders 1 van de twee niet drinken.....

Daarnaast zijn er inderdaad velen die naast de opvoeding van de kids een baan hebben. En ook nog het huishouden doen.

15. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik denk dat je gefrustreerde niet gaat om het feit dat ze jullie niet willen brengen, maar dat dit het bekende druppeltje is.
    Probeer je er bij neer te leggen dat de band nu eenmaal zo is. Sterkte meid.

16. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik zou denken dat een opdringerige puber dit zegt.

Ik zou al blij zijn dat mijn ouders oppassen willen oppassen, dan ga ik ze niet verplichten om ook voor taxi te spelen...

17. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Wij gaan altijd op de fiets. Zo'n klein stukje is zo gefietst, ook in slecgt weer. Ik reageer ook overdreven op mijn moeder af en toe dus herken het wel, denk echter wel dat ze gelijk heeft ;)

18. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik snap je ouders ook wel.. Overigens ben ik huismoeder maar zit echt niet te chillen met 3 kleintjes ofzo, ben aan het einde van de dag ook gewoon moe. Ik zou al superblij zijn dat ze willen oppassen, is ook niet vanzelfsprekend. Die 2,5 km zou ik inderdaad zelf oplossen

19. Niboma

Niboma Fanatiek lid

Nov 20, 2008
    1,439
    0
    36
    Female
    Veluwe
    +1 mee eens

20. Bri

Bri Niet meer actief

Heel eerlijk: je post komt op mij een klein beetje puberaal over.
    Je ouders hebben hun eigen leven, jullie ook. Wees blij met wat je elkaar te bieden hebt, en klaag niet over wat de ander niet voor je wil doen.

Nou weet ik natuurlijk niet hoe ze het heeft gezegd, maar ik vind dat ze alle recht heeft om Nee te zeggen op de vraag of ze jullie willen rijden die avond. Ik snap ook niet waarom je niet een half uurtje zou kunnen wandelen, veel langer doe je niet over 2,5 km.

Share This Page