Wetend dat onze zoon een volledige schisis heeft. Lip, kaak, harde en zachte gehemelte. (Kans op nasale spraak en slissen) Wat zouden jullie kiezen?
Kan eigenlijk alledrie wel! Maar vind Wieb wat onaf, Wiebren vind ik normaler. Die schisis zou mij niet tegenhouden bij het uitkiezen van een naam. Ik vind Ties en Jort beiden erg leuker. Ties eigenlijk nog iets leuker omdat ik bij Jort aan die kwal Jort Kelder moet denken, maar zou uiteindelijk tóch voor Jort gaan, zodat ze alledrie een o in de naam hebben en het mooi matcht. Jort gestemd dus.
Wiebren vind ik dan weer heel raar. Doet mij denken aan dat iemand moet wieberen (weg gaan, oprotten etc) Ik vind bij de andere namen Jort het beste passen. Maar in principe passen alle namen wel. En ik zou geen rekening houden met de schisis.
Wieb vind ik persoonlijk geen naam. Bij Ties bestaat de kans dat je zoon gaan slissen bij de s-klank. Vandaar dat ik gekozen heb voor Jort. Stoer en makkelijk uit te spreken.
Dat zou mijn enige reden zijn ook Ties-kattenpies is vies niet te doen... Qua Wieb, we hebben een buurmannetje, oude man, die heet Wiep en zijn vrouw Jantje. Zulke schattige mensen, maar is dan weer een associatie he..
Wieb iig niet. Maar dat is meer omdat wiebke bij ons in het dialect iemand is die niet helemaal 100 is dus daar denk ik aan. De andere namen zijn niet mijn smaak maar dan vind ik Jort het leukst.
Jaa Sieb staat absoluut op 1!! Zo zou hij zeker hebben geheten als hij niet van het puntje van zijn neus tot zijn huig gespleten was geweest En onze achternaam begint met een S, dus Sieb S.... wordt wel een heel slissend verhaal en werd door het amc afgeraden. Ties wordt eigenlijk ook afgeraden maar kan het moeilijk loslaten Jort is mijn B-keuze, maar eigenlijk als ik heel eerlijk ben.. wel de verstandigste
Jort is ook een mooie stoere naam. Staat mooi bij je andere twee. Is Stan nog een optie ? Of slist dat ook teveel ?