Voor mijn zwangerschap had ik ongeveer 2 á 3 keer per jaar last van een vaginale schimmelinfectie. Niets bijzonders dus. Tijdens mijn zwangerschap had ik er één keer last van en tijdens mijn borstvoedingsperiode (14 maanden) had ik geen last!! Maar.... de laatste 7 maanden heb ik maandelijks een schimmelinfectie te pakken! En niet zo zuinig ook! Ik gebruik 3 vaginale capsules van Daktarin (zo'n kuur) maar moet altijd een 2e kuur halen . Ik word gek van de jeuk (en het doet mijn sexleven geen goed snik snik...). Ik heb het idee dat het met mijn hormomen te maken heeft omdat het meestal een week voor of tijdens mijn menstruatie komt. Verder doe ik naar mijn idee ALLES om het te voorkomen namelijk: -ik draag katoenen ondergoed (geen strings!) wat op 60 graden met Neutral wordt gewassen -probeer strakzittende broeken te vermijden/minimaliseren -was mezelf nooit met zeep -let op hygiëne (van voor naar achter afvegen ed) -verschoon mezelf regelmatig en draag inlegkruisjes ed alleen tijdens mijn menstruatie. Maar toch is het iedere maand raak! IK WORD ER GEK VAN!!! Zou het met mijn voeding te maken kunnen hebben? Ik heb gehoord dat suiker een boosdoener is want zou ervoor zorgen dat mijn zuurgraad niet optimaal is. Weet iemand met welke voedingsmiddelen ik mijn zuurgraad weer uuuh nou ja, zuur krijg? Alle tips zijn welkom!!!!!!!!!!!!!!!
Ik had er juist nog nooit last van gehad en heb juist bij mijn 2e zwangerschap er 9 maanden lang last van gehad. Nu na de bevalling van mijn 2e kindje heb ik er dus weer nooit meer last van gehad. Een lang verhaal kort....ik blijf erbij dat het met hormonen te maken heeft gehad bij mij.
als jij de oplossing hebt, regi.. mag je mij ook pb´en. Heb het nu zelfs 2 keer in de maand. Dus 1 week af, 1 week gaat het weer beter, 1 week af.. Vermoeiend!
Is je man/vriend al een behandeld? Dat werkte hier goed. Had ook om de week wel weer een infectie en toen zijn we beide eens goed behandeld. Een paar dagen met van die orale pilletjes.
Wup, hier al 2 keer. Heb verschillende uitstrijkjes gehad, eitjes, pillen, zalfjes.. pff . Draag katoenen ondergoed, spoel na de daad, spoel na het toilet met water, verwissel meerder keren per dag mijn ondergoed, geen strakke broeken, zelfs met condooms heb ik er last van of zelfs wanneer ik helemaal geen seks heb gehad. Denk echt door de hormonen. Ga denk ik maar aan een suikerloos dieet, las ook dat 2 maal daags cranberry(bruis)tabletten ook kan helpen (dus niet alleen bij blaasonstekingen).. ga dat ook maar eens proberen.
Ik zou zeker eens een suikerloos dieet proberen. Heb daar wel het een ander over gelezen op internet. Vervelend hé zo'n infectie. Ik hoop voor je dat je er toch snel weer (voor langere tijd) vanaf bent.
op de tv is zo'n serie met vervelende kwaaltjes. een hele tijd terug was er een dame met hetzelfde probleem. Wat denk je... ze was te schoon. Ze waste zich te vaak. Hierdoor ontbraken de goede bacterien die de ph waarde op peil houden. Ik heb het nog nooit gehad, maar het lijkt me vreselijk vervelend. De gouden tip heb ik dus niet voor je... Hoop dat je er snel vanaf bent!!
Ik kreeg toen de tip van de HA om lactacyd te gebruiken en idd hier werd het meteen minder, en de lactacyd heb ik na maanden weer afgebouwd. gewoon de wasgel overigens.
Ouderwets middeltje.......veel yoghurt eten en eenmaal per week een vaginaalbadje nemen in de volle yoghurt (is geen grap).
Heb ik ook zo vaak last van pff om gek van te worden,ben hiervoor al zo vaak bij de huisdokter geweest,dat ik me nu zelfs schaam als ik voor een andere klacht bel.. Regi mag mij ook wel een pb sturen haha,als DE tip daar in zit.. Ik dacht altijd dat het door me diabetes kwam,als ik hoog met mn suiker zat ofzo,maar zelfs als ik normaal zit , krijg ik het!
ja dat laatste hoor ik vaker maar zou ik toch echt iedereen afraden. Heb ik zelf nooit gedaan maar ben doktersassistente en daar kwamen regelmatig meiden langs met een compleet geirriteerde onderkant omdat ze dat gedaan hadden.
Trouwens het enige wat hier wel helpt is Clearblue Balance Active Gel, maar eigenlijk wil ik daar gewoon vanaf.
nog een tipje erbij voor sex even je man zijn penis laten wassen en jiij even met een was handje (klinkt stom maar helpt echt vooral op de lange duur ) xxx hoop dat je er snel vanaf bent
jammer dat er over dit onderwerp ge-pb't wordt, en tip is toch iets waar misschien iedereen iets aan heeft? hier even mijn verhaal; ik weet het nog heel goed ik zat in de auto met mijn moeder was een jaar of 10 en vroeg voorzichtig of het normaal was dat ik altijd jeuk had in mijn kruis, mijn moeder keek me een btje raar aan en zei natuurlijk niet. ze vertelde dat ze zelf heel vaak last had van een schimmelinfectie en dat ik dat misschien ook wel had. afspraak gemaakt bij de HA en ja ik had het ook. pas toen ik sexueel actief werd had ik hier vaker last van, dit was toen ik 14jaar was, geen probleem gewoon vaker zalf gebruiken. toen ik 16 was had ik het continue, uit eindelijk naar de gyno geweest maar ze konden niets vinden, ik kreeg een nieuw vriendje op mijn 17de nu werden de klachten erger zelfs mijn werk/hobby (paardrijden) kon ik niet meer zonder pijn uitoefenen ik was altijd kapot en kon maximaal 1 keer perweek sex hebben. uiteindelijk hebben ze een biopt gedaan en daaruit kwam naar voren dat ik VIN1 had Vulvaire intraepitheliale neoplasieën. een verkoogte kans op kanker, soa's en nog een aantal andere dingen. gelukkig sta ik nu onder strak toezicht het umcg en zijn veel problemen verbeterd alleen de schimmel blijft. heb er medicatie voor geslikt tot ik er immuum voor werd. ik gebruik nu canesten en soms een capsule, andere dingen kan ik niet tegen. elke dag douchen soms 2 keer per dag na de sex douche elke dag schoon ondergoed aan (kartoen) geen strakke broeken bijna elke dag canasten smeren na de sex altijd en direct plassen (heeft ook met mijn blaas temaken) en als ik ook maar iets voel direct smeren of voor de nacht een capsulen in brengen. ik heb altijd zalf bij me en heb vast nog meer aanpassingen maar die schieten me zo niet tebinnen succes iedereen mocht jullie klacht telang aan houden gewoon naar de huisarts gaan.
Slik je een anticonceptiepil? Want dit soort (terugkerende) klachten komen idd vaak door hormonen (volgens mijn HA, aangezien ik er tijdens de zwangerschap meer last van had) Hij vertelde me ook dat de pil ook een boosdoener kan zijn, en dat bij herhaalde klachten een andere pil of ander voorbehoedsmiddel kunnen helpen. En misschien vreemd, maar misschien reageer je ook op je partner? Ik heb in verleden vaak blaasontsteking en schimmelinfecties gehad, maar toen de relatie met mn ex voorbij was, waren mn klachten ook weg...