Wat vinden jullie van Cheyvano?!

Discussie in 'Babynamen' gestart door 2g4e, 20 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Het maakt helemaal niet uit wat anderes van de naam vinden. Als jullie het leuk vinden, dat is het belangrijkste!!!!!

Ik zelf neig meer naar de scandinavische namen. Moet alleen wel uitkijken dat het dat niet de wc borstel is in de Ikea gids :)

En ik vind sommige namen in het engels erg leuk, maar als je het op zijn nederlands uitspreekt dan is het gelijk niet leuk meer. is toch het gevaar als je in nederland woont

2. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Meid, ik zou het gewoon doen.. jullie vinden het allebei een mooie naam ;) Wat kan jou het bommen wie de naam wel of niet mooi vind?! Als jullie het een mooie naam vinden.. prima toch!! :D
    Succes met kiezen..

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik vind het niks, maar ik hou ook niet van namen in de categorie dylano/desteny enz. En wellicht houd jij niet van de namen die ik mooi vind ;)

4. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Ik vind Cheyvano ook wel een mooie naam hoor!
    Alleen het is inderdaad zo dat het wel een echte buitenlandse naam is. Zelf vind ik dat ook heel moeilijk. Ik vind Zahara bevoorbeeld heel erg leuk voor een meisje maar ja ik ben zelf zo Hollands als wat. Kan dat dan wel?

Aan de andere kant. Het is jouw kind, jouw leven en jij moet de naam leuk vinden. Mensen wennen dr vanzelf aan ;).
    Je moet je kind geen andere naam geven omdat mensen er weleens raar over kunnen denken! Trouwens er zat mensen met echt rare namen...Ik noem een Splinter, een Bikkel, Vlinder :p. Die hebben zich er ook niks van aangetrokken!

5. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik vind dit soort namen echt vreselijk, Cheyvano, Delano, Jayden.
    Maar ik denk dat er ook geboeg mensen zijn die de namen van onze dochters vreselijk vinden. Beetje kaknamen zeg maar. Wat ik wil zeggen is dat je nooit iedereen tevreden kunt houden dus lekker de naam geven die je wilt. Behalve Adolf. Of Saddam. Of Satan. :D:D

6. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Zo is het :D
    Ons zoontje heeft een Italiaanse naam en wij zijn allebei Nederlands.
    Wat maakt mij het nou uit wat een ander daar van vind :)
    Vind het nog steeds een super mooie naam.
    Ons dochtertje krijgt ook geen Hollandse naam.
    Ieder z'n eigen smaak... en das maar goed ook ;)

7. Emmamick

Emmamick Bekend lid

24 okt 2009
    814
    0
    16
    Ik vind het ook niks, maar hou dan ook absoluut niet van hoogblonde hollanders (bij wijze van) met kindjes die de meest exotische en vreemde namen dragen :p
    Maar ieder zijn smaak en ik vind dat je daar aan vast moet houden! Dus gewoon doen! Het moet bij jullie passen, niet bij ons :)

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    :D

on topic: Ik vind Chevano denk ik leuker dan Cheyvano
    qua meisjesnamen ken ik een Ayesha - vrij apart, maar ik ben het gewend nu en vind het dan wel erg leuk. Maar namen gaan ook bij een kindje passen denk ik.

Verder: Valeska
    Lisinka
    Isaura

Jairo
    Veron
    Devano
    Ference
    Kenzo

9. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik vind het een super naam!
    Maar ik hou dan ook niet van de standaard namen.
    Wij hebben ook buitenlandse namen verzonnen voor zowel een jongetje als een meisje maar dit is 95% zeker dat het een jongetje is.

Zelf hebben we mega nederlandse namen vooral de achternamen haha maar ik moet zeggen de namen die we hebben verzonnen klinken super met de achternaam!:D

10. Wilma1978

Wilma1978 Actief lid

27 dec 2009
    249
    0
    0
    Ik ben het eigenlijk wel eens met Athina, Chevano vind ik leuker dan Cheyvano. Vooral omdat het makkelijker geschreven is en je het volgens mij vrijwel hetzelfde uitspreekt. Dat is voor die kleine ook makkelijker om te leren schrijven.

Voor een meisje vind ik trouwens Eylana ook heel leuk.

Groetjes

11. Stippeltje

Stippeltje Bekend lid

14 okt 2009
    612
    0
    0
    NULL
    NULL

Hmmmm ik vind dat ze daar eigenlijk wel gelijk in heeft, vind het ook een beetje een 'kampnaam'.
    En iedereen is het er denk ik ook over eens dat bijv. Hugo-Jan-Frederick echt een 'hockeynaam' is, dus waarom zou het nergens op slaan?
    Maar ja, zoveel mensen, zoveel meningen.
    Daarbij, wat is er mis mee je kind een hockey- of sjonnie-naam te geven?
    Als je dat mooi vindt, moet je dat lekker doen!
    Gelukkig vindt niet iedereen hetzelfde kaliber namen mooi, maar dat wil niet zeggen dat het stom is om je kind zo'n naam te geven.

On-topic: Ik zou er ook niet voor kiezen. Maar zoals hier al eerder gezegd is: Wat ik dan wel mooi vind, zou jouw keuze niet zijn waarschijnlijk.

Succes en lekker je eigen gevoel volgen!! :)

12. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    ieuw.. nee.. echt niet mijn smaak
    MAAR het is ook niet mijn kindje!
    Namen zijn zo persoonlijk, als jullie het eens zijn dan gewoon doen.

13. Makkie

Makkie Niet meer actief

ook niet mijn smaak, maar lekker doen als jullie het mooi vinden! Gaat toch om jullie kindje!!

14. Loe

Loe Niet meer actief

tis ook niet mijn smaak. Vind trouwens dat je best mag zeggen dat je t niet mooi vind omdat het voor jou een hoog sjonnie-gehalte heeft. Ze vraagt toch om de mening? En iemand die deze naam wel mooi vindt, ziet het helemaal niet als sjonnie-gehalte. Nou, mooi toch. Iedereen lekker kiezen wat ze zelf willen. TS vraagt onze mening, nou zoveel mensen zoveel meningen.:)

15. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ik vind het een super leuke naam!

En die reacties van een kampnaam moet je je niks van aantrekken.
    Net alsof een kampnaam meteen negatief moet zijn???

Vooroordelen houd je toch wel, ook over namen.

16. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Idd meteen weer kampnaam :s

17. Stippeltje

Stippeltje Bekend lid

14 okt 2009
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Natuurlijk moet je je daar niks van aantrekken! Lekker doen wat jij mooi vindt.
    Vind het alleen wel jammer dat wanneer het over 'kampnamen' gaat, sommigen zich toch aangevallen voelen.
    Zoals ik al eerder schreef, er is niks negatiefs aan, maar gewoon een categorie net als hockey- en kaknamen.
    Hoevaak ik wel niet gehoord heb 'oh jij gaat zeker voor een kak-naam' Nou ik ben er trots op en ik trek me er niks van aan. Moet jij ook niet doen hoor! :)

Daar ben ik het mee eens!

18. Elisia

Elisia Lid

15 apr 2010
    86
    0
    0
    Hey Heyyyy

Ik vind het wel een leuke naam hoor!!!!
    Ik weet sinds kort ook dat ik zwanger ben... Mijn kindje word een half bloedje half antilliaans half nederlands dus bij word het waarschijnlijk ook geen Nederlandse naam..

Lastig he een naam bedenken waar je het allebei mee eens bent.....
    Maar ik vind deze naam erg mooi!

19. sas2008

sas2008 Actief lid

24 nov 2009
    159
    0
    0
    Eindhoven
    Zou ook niet direct mijn keuze zijn maar idd ieder zijn smaak gelukkig maar!

Wel vind ik dat je bij het horen van een naam een beeld van iemand in je hoofd hebt en bij Cheyvano zou ik niet direct denken aan een hoogblond kind. Maar dat is iets wat vanzelf zal wennen denk ik...

Succes bij het kiezen van een naam het is moeilijk genoeg!

20. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    als jullie het een mooie naam vinden en niet twijfelen, gewoon doen!
    mijn broertje heeft onlangs zijn zoontje chendo genoemd, en zijn dochter heet chimene.

ze passen wel mooi bij elkaar die namen, maar is onze stijl kwa namen ook niet. ieder zo zijn ding toch?

Deel Deze Pagina