Beste allen, Ik ben met een Franse vrouw, en wij krijgen een dezer dagen een zoon of dochter. We zitten al weken te pijnzen over de jongensnaam. We willen graag een naam die fonetisch hetzelfde is in het Frans en in het Nederlands. Daar komt nog bij dat de hippe Franse namen een beetje ouderwets zijn in Nederland, en andersom. Nu hebben we de naam Thelo, deze werkt goed in Frankrijk, maar in Nederland weet ik het eerlijk gezegd niet. Ik zou graag van jullie willen weten wat jullie Nederlanders van de naam vinden. Ik ben benieuwd! Dank jullie wel.
Ik vind hem wel leuk juist! Hij is me geheel onbekend in Nederland, maar geen verkeerde klank. Denk wel dat mensen vaak Theo zullen horen.
Wat vinden jullie van namen als Emile, Laurent, Leonard, Lucien, Samuel? Zowel in het Nederlands als Frans goed uit te spreken.
Dank je wel voor jullie reacties Je hebt in het Frans al snel net een andere uitspraak voor die namen. Alleen Emile en Samuel hebben dezelfde klank in beide talen. Lucien vinden we leuk, maar denk je dat veel Nederlanders die naam op zn Frans uit zullen spreken?
Nee absoluut niet (weet ik uit ervaring ) Hij wordt in Nederland niet op de volledige franse manier uitgesproken, meer als Luusjen. Het neigt wel naar de franse uitspraak, maar dus niet volledig. De klank is niet dusdanig anders dat het kind zijn naam niet zal herkennen.
Grappig, ik ben Nederlandse en mijn man is Frans. Wij zitten met hetzelfde 'probleem'. Wij willen ook een naam die zowel in het Nederlands, Frans als Engels ongeveer hetzelfde wordt uitgesproken. Wij hebben wel al namen inmiddels waarbij dit redelijk hetzelfde is. Ik vind Thelo persoonlijk niks, wij wonen in Frankrijk en heb de naam hier nog nooit gehoord. Maar als jullie het maar mooi vinden toch?
Thelo ken ik niet en vind ik gek klinken. Thilo ken ik wel, vind ik ook logischer. Thelo klinkt als een vernoeming naar de muzikant Thé Lau Ik vind het niet zo mooi.
Ik moet direct denken aan de zanger van dat liedje Ai se tu...... uuhhh hoe je het ook schrijft haha! Michel T(h)elo heet hij dacht ik? Vind het dus een achternaam.
Wij hebben hetzelfde dilemma TS. Alleen naast het Nederland en het Frans hebben wij ook nog een derde taal. Wat een gedoe he? Ik heb nog nooit van de naam Thelo gehoord (autocorrect maakt er ook direct 'Theo' van) maar zowel in het Frans als in het Nederlands bekt hij wel lekker.
Niet mijn smaak maar roos winter lente en bloem zijn tegenwoordig ook namen en daar is de wereld ook al aan gewend