Wat vinden jullie van de naam: "Thelo"

Discussie in 'Babynamen' gestart door barend, 27 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. barend

barend Nieuw lid

27 nov 2016
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste allen,

Ik ben met een Franse vrouw, en wij krijgen een dezer dagen een zoon of dochter. We zitten al weken te pijnzen over de jongensnaam. We willen graag een naam die fonetisch hetzelfde is in het Frans en in het Nederlands. Daar komt nog bij dat de hippe Franse namen een beetje ouderwets zijn in Nederland, en andersom.

Nu hebben we de naam Thelo, deze werkt goed in Frankrijk, maar in Nederland weet ik het eerlijk gezegd niet. Ik zou graag van jullie willen weten wat jullie Nederlanders van de naam vinden.

Ik ben benieuwd!
    Dank jullie wel.

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

nee, sorry ik vind het niks....Vind het net "Theo" uitgesproken met een spraakgebrek :)

3. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Ik vind hem wel leuk juist! Hij is me geheel onbekend in Nederland, maar geen verkeerde klank. Denk wel dat mensen vaak Theo zullen horen.

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Wat vinden jullie van namen als Emile, Laurent, Leonard, Lucien, Samuel? Zowel in het Nederlands als Frans goed uit te spreken.

5. barend

barend Nieuw lid

27 nov 2016
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor jullie reacties :)
    Je hebt in het Frans al snel net een andere uitspraak voor die namen. Alleen Emile en Samuel hebben dezelfde klank in beide talen. Lucien vinden we leuk, maar denk je dat veel Nederlanders die naam op zn Frans uit zullen spreken?

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nee absoluut niet (weet ik uit ervaring ;)) Hij wordt in Nederland niet op de volledige franse manier uitgesproken, meer als Luusjen. Het neigt wel naar de franse uitspraak, maar dus niet volledig. De klank is niet dusdanig anders dat het kind zijn naam niet zal herkennen.

7. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik moet er even aan wennen maar ik vind em best leuk!

8. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.902
    5.158
    113
    Nee ik vind het niks. Terwijl ik echt heel veel Franse namen mooi vind.

9. Merell90

Merell90 Bekend lid

30 jul 2015
    995
    227
    43
    Vrouw
    Ik vind hem niet zo. Wat vinden jullie anders van Thibeau/Thibo? Of anders Timo?

10. Suutje87

Suutje87 Lid

23 nov 2016
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    In Suriname is het een gerecht met cassave, niet echt mijn smaak als naam..

11. nosilla

nosilla Fanatiek lid

31 okt 2016
    1.584
    981
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Grappig, ik ben Nederlandse en mijn man is Frans. Wij zitten met hetzelfde 'probleem'. Wij willen ook een naam die zowel in het Nederlands, Frans als Engels ongeveer hetzelfde wordt uitgesproken. Wij hebben wel al namen inmiddels waarbij dit redelijk hetzelfde is.

Ik vind Thelo persoonlijk niks, wij wonen in Frankrijk en heb de naam hier nog nooit gehoord. Maar als jullie het maar mooi vinden toch?

12. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Thelo ken ik niet en vind ik gek klinken. Thilo ken ik wel, vind ik ook logischer.
    Thelo klinkt als een vernoeming naar de muzikant Thé Lau ;) Ik vind het niet zo mooi.

13. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Ik moet direct denken aan de zanger van dat liedje Ai se tu...... uuhhh hoe je het ook schrijft haha! Michel T(h)elo heet hij dacht ik? Vind het dus een achternaam.

14. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Ik vind het helemaal niks

15. loirinha

loirinha Bekend lid

12 feb 2015
    504
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel erg leuk,

16. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Wij hebben hetzelfde dilemma TS. Alleen naast het Nederland en het Frans hebben wij ook nog een derde taal. Wat een gedoe he?

Ik heb nog nooit van de naam Thelo gehoord (autocorrect maakt er ook direct 'Theo' van) maar zowel in het Frans als in het Nederlands bekt hij wel lekker.

17. jongmama

jongmama Fanatiek lid

1 jun 2008
    1.476
    0
    36
    Hmm rare naam vind ik het.

18. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ik vind de naam niet mooi, sorry

19. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Niet mijn smaak maar roos winter lente en bloem zijn tegenwoordig ook namen en daar is de wereld ook al aan gewend ;)

20. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat dus.

Deel Deze Pagina