Heel eerlijk....vreselijk. Ik denk gelijk "Ronaldo" erachter aan. Ik vind de klank gewoon echt niet mooi. Zeker voor een blank kindje vind ik het heel lelijk, maar ook voor een getint kindje loop ik er absoluut niet warm voor.
Ik moet inderdaad ook meteen aan die ijdele voetballer denken. Als je kindje (gedeeltelijk) een zuid-Europese achtergrond heeft kan het best maar voor een kindje van Nederlandse afkomst vind ik de naam te volks worden.
Ik vind het een ordi naam. Ik lees hier boven: zeker voor een blank kindje. Maar ik vind het voor zowel blanke als bruine kindjes niets: ongeacht dus welk kleurtje. Voor mij hoort deze naam in het rijtje van Ricardo, Patrick, (D)Jayden etc.
Ik ken een cristiano, maar das een italiaan. Dat is dan ook gelijk de enige manier waarop ik het wel leuk zou vinden, als het een italiaans kindje zou zijn
Als voornaam vind ik het niet zo mooi. De naam op zich vind ik wel mooi.Het is de derde naam van Finley (Finley Liam Cristiano).
Ik denk meteen: Ronaldo. En dat vind ik een kwal Vind het ook wel echt heel erg Portugees / Italiaans (/ Spaans) voor in NL. En inderdaad zoals hiervoor ook al meer genoemd wordt is mijn associatie ook ordinair. Andere ideetjes misschien: Chris / Kris Christer Christian / Cristian / Kristian, Christiaan Daniel Emilio, Emilian, Emil / Emiel Karsten / Carsten Kresten, Kristen Kristan / Christan Leandro, Leander Lino, Linus Manuel Mauro, Maurus, Maurick Raul, Ralph Silvian, Silvio
Niet mijn ding, maar wel een redelijk algemeen geaccepteerde naam lijkt me. Er zullen in ieder geval geen mensen zijn die het niet uit kunnen spreken en het lijkt ook geen geknutselde naam. Dus als jullie het mooi vinden, gewoon doen.
Het is niet mijn smaak. Ik vind hem ook ordinair, plus daarbij dat ik meteen aan Ronaldo moet denken. Ik vind Christian beter. Maar het is geen 'vreemde' naam. Dus als jullie hem echt mooi vinden....