Wat zouden jullie kiezen in mijn situatie?

Discussie in 'Babynamen' gestart door chanti1990, 2 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Hoi allemaal,

Ik kan helaas niet te veel in details gaan ivm meelezers!
    Maar wij verwachten over ongeveer 4 weken onze 2e uk. Onze dochter hebben we vernoemd naar een oma van haar.
    Deze 2e willen we ook graag vernoemen. We waren van plan om ook deze naar 1 opa/oma te vernoemen maar nou kwamen we nog een prachtige naam tegen waar nou net de naam van 1 van de andere opa/oma's volledig in zit.
    Zoiezo hebben we een roepnaam die vast staat en waar geen vernoeming in zit. Dat wordt de eerste naam. Vervolgens 2e naam wordt die van 1 van de opa en oma's. Ook die staat vast want die persoon willen we graag vernoemen.
    Nou twijfelen we dus over een 3e naam.
    Ik hou er zelf meer van om gewoon bij 2 namen te houden maar omdat we nog een naam heel mooi vinden en het met vernoemen naar nog een andere opa/oma niet mooier kan dan met deze naam, twijfelen we dus over een 3e naam.

Wat zouden jullie voor kiezen? 2 of 3 namen? Komen al die voorletters op je paspoort, post etc?
    Als we 2 vernoemingen geven naast de roepnaam, worden het een opa en oma welke ook bij elkaar horen (uit hetzelfde gezin), is dat niet raar??

Of zit ik nou heel moeilijk te denken haha

Hopelijk snappen jullie mijn verhaal een beetje en ben benieuwd wat jullie zouden doen..

Groetjes Chanti

2. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Nee, dat is niet raar. Onze zoon krijgt ook drie namen na zijn roepnaam. Dit ook in verband met vernoemen. Ik heb zelf drie namen incl. voornaam. Mijn voorletters staan altijd allemaal op de post e.d. Zowel mijn man als zus hebben drie namen na hun voornaam en bij hen wordt wel eens de laatste weggelaten. Op het paspoort staan alle namen voluit. Maar wat jij wilt kan dus gerust.

3. mamamama85

mamamama85 Actief lid

5 aug 2014
    281
    0
    0
    ik hou niet van dubbele namen vernoemd of niet. ik heb twee namen en heb n bloedhekel aan mijn tweede naam. Mn vriendin heeft er 3 ze vindt t vreselijk.
    Ik kan je dus niet helpen ;) ik zeg hoe minder namen hoe mooier...

4. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Oke dank jullie wel voor jullie meningen!

@Novastar, je vind het ook niet raar als het een opa en oma betreft die bij elkaar horen?

5. Fides

Fides Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.139
    22
    38
    Ik heb 4 namen (is wel gebruikelijk bij katholieken) en ik ben er heel erg blij mee. Het zijn allemaal vernoemingen en ik ben dankbaar, dat ik naar deze personen vernoemd ben.

Mijn roepnaam is afgeleid van mijn eerrste naam.

6. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Nee hoor. Je kunt vernoemen naar wie je wilt. Volgens mij zijn dingen hierbij niet snel raar. Ik heb eigenlijk nog nooit gedacht bij het vernoemen: wat raar. Gewoon doen!

7. Jo5

Jo5 Niet meer actief

Mijn dochters hebben allemaal 3 namen (mijn zoon 2) Als het ook lekker 'bekt' waarom niet?

8. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ik zou twee namen doen als de oudere zus ook twee namen heeft

9. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik vind dat je best 3 namen kunt geven.

Mijn schoonzus (zus van mijn man) heeft 2 namen (beide namen vernoemd naar oma 1).
    Mijn man heeft 3 namen, vernoemd naar opa 2, oma 2 en opa 1. Zodat iedereen vernoemd is. Kan dus best.

Het is niet gek dat de oma en opa uit hetzelfde gezin vernoemd zijn.

Ik heb er zelf een lichte voorkeur voor om alle kinderen hetzelfde aantal namen te geven, maar ja... omstandigheden veranderen. Je komt die naam nu eenmaal tegen. Ik denk niet dat je 1e daar jaloers van wordt.

Alle namen komen in het paspoort en de voorletters op de officiële op post van de bank etc.

10. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Onze dochter heeft 2 namen (incl roepnaam). Haar eerste naam (vernoeming) is een samenvoegsel van beide oma's namen.

Als dit kindje in mijn buik weer een meisje wordt, krijgt ze 3 namen. Naast een roepnaam en een vernoeming naar haar opa, krijgt ze ook nog een samenvoegsel van de namen van mij en mijn man.

11. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Dank jullie wel voor de reacties!!!

Nou nog 1 ding! De naam die we mooi vinden en als 3e naam willen gebruiken is nou toevallig ook net 1 van de doopnamen van een andere opa/oma. Zou het dan niet overkomen van, we hebben wel je (doop) naam gebruikt maar we hebben je niet vernoemd!

Snappen jullie me nog? Spreek een beetje in raadsels

12. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Maar je vernoemd toch? Want je gebruikt de naam toch?

13. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    De namen die we nu vernoemen zijn naar mijn schoonouders! We hebben hun voornamen gebruikt.
    Maar de naam die we bedacht hebben om mijn schoonmoeder te vernoemen is een naam die ook in een doopnaam van mijn vader voorkomt. Maar hij wordt niet vernoemd. Snap je me nog?

14. Rombely

Rombely Niet meer actief

Juist mooi, zo komt alles weer samen. Doen wat je zelf mooi vind en vooral waar je jezelf goed bij voelt!

15. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Misschien denkt je vader dan dat hij ook vernoemd wordt, zal hij misschien wel leuk vinden.
    Ik zou zelf wel kiezen voor hetzelfde aantal als bij andere kind, maar dat is omdat als je aan mijn zoontje vraagt hoe hij heeft , hij al zijn namen opnoemt en daar veel mee bezig is.

16. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Lastig! Ik zou jullie gevoel volgen, en niet te veel nadenken over wat een ander denkt ,).

Enige wat in mij opkomt, zullen de andere opa en oma zich niet gepasseerd voelen, als de andere beiden vernoemd zijn?!

17. Lauren84

Lauren84 Actief lid

29 nov 2011
    455
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind dat niet raar hoor! Heb zelf drie namen en er komen ook meerdere mensen voor in een vernoeming, terwijl ik naar een specifiek iemand van hun ben vernoemd. Is toch alleen maar mooi. En wat betreft het aantal namen tov jullie oudste: mijn man heeft 3 namen en zijn broer en zus allebei 5. Zelf zou ik proberen om het enigszins gelijk te houden, maar 2 en 3 vind ik heel wat anders dan 3 en 5. Gewoon jullie hart volgen, succes!

18. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Gewoon zeggen dat hij ook venoemd is, is hij ook blij!

19. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik heb vier voornamen en ben er eigenlijk wel blij mee, heeft wel iets origineels en chique vind ik. Dus gewoon de drie namen doen als je dat leuk vind! :)

20. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik heb 4 namen (en dus 4 voorletters) en mijn man ook. Beiden hebben we een 'eigen' voornaam en zijn de rest van onze namen vernoemingen. Zo gaan we het bij onze zoon ook doen.
    Ik ben heel trots op mijn namen en de 2 oma's en een tante waar ik naar vernoemd ben.

Deel Deze Pagina