Tja, ik ken dan weer eigenlijk alleen maar mensen die vanwege 'wilde indianen verhalen' besluiten niet te vaccineren, want 'stel je voor dat mijn kind er autistisch van wordt' En maar blijven roeptoeteren.. Kansloos.
En dat is dus interessant, waarom vaccineren er steeds meer mensen bewust niet? Ik ken er steeds meer en dat zijn echt slimme mensen. In mijn kennissenkring ook een ouder (arts) die nu zijn kind niet vaccineert. Dommigheid? Ik vaccineer deels en dat is echt een bewuste keuze. Zeker niet uit dommigheid.
Omdat het anno 2016 voor een kleine groep mogelijk is om je kinderen niet te vaccineren. De rest vaccineert namelijk wel en daarom steken de ziektes niet direct weer de kop op. Zo kan je veilig dingen blijven roepen dat je zo bewust en kritisch bezig bent over de rug van je eigen kind.
Maar zo ken ik meerdere artsen die juist die hele anti-beweging echt totaal niet begrijpen. Is dat dan dommigheid? Nee. Het is net wat je aanneemt als waarheid. Voor mij is dat de overvloed aan wetenschappelijke onderzoeken die wel vaccineren ondersteunen (of dat nu in een eigen aangepast schema is of het meer reguliere schema). Als een ander daar een andere perceptie op na houdt: prima. Maar ik word wel moe van allerlei anti-prik blogs/posts en weet ik wat die gewoon niet eens van toepassing zijn hier in Nederland, of zo ronduit belachelijk zijn dat ik niet eens weet of ik er nu om moet lachen of huilen. En dat vind ik wel jammer. Bewust kiezen voor aangepast of niet-vaccineren na je echt in te hebben gelezen in wetenschappelijke artikelen/onderzoeken e.d. tot daar aan toe, maar klakkeloos allerlei onzin gaan roeptoeteren, waar vervolgens weer allerlei niet (verder) nadenkende mensen achteraan hobbelen: dat vind ik wel kwalijk.
Ik zie dat niet voorbij komen maar ik snap dat hysterische dingen irritant zijn. Ik zou zelf graag zien dat er wordt gekeken naar de leeftijden wanneer we vaccineren. Het is heel jammer dat de echte echte waarheid moeilijk te vinden is. Mijn kinderen zijn gevaccineerd maar niet volgens het schema. Ik vind een kind van 2 maanden vaccineren echt veel te vroeg en zijn er meer dingen.
waarom steeds meer mensen niet vaccineren?? Omdat er een stel ongelooflijke roeptoeters zijn die anderen gek maken. Er zijn ook heel veel artsen die niet begrijpen waarom je het in je hoofd zou halen om niet te vaccineren.
Er zijn ook artsen die voor obscure redenen homeopathie propageren. Dat wilt niet zeggen dat homeopathie dan plots werkt.
Mijn huisarts laat haar kinderen ook niet vaccineren en dat is toch ook beslist geen dom persoon. In wilde indianenverhalengeloof ik niet, maar heb er een paar van dichtbij meegemaakt en dan piep je toch wel anders. Zeker als die "indianenverhalen" dan ook nog eens nergens geregistreerd worden, terwijl dat wel zou moeten, maakt mij dat op zijn zachtst gezegd achterdochtig. Het blijkt (door contacten op andere fora) ook niet op zichzelf te staan. Ik denk dat, zolang de bijwerkingen van vaccinaties niet eerlijk worden geregistreerd, de groep kritische prikkers alleen maar zal groeien. Het verband tussen vaccinatie en autisme is allang ontkracht, alhoewel ik pas een interessant artikel las (wat overigens niet met vaccineren te maken heeft) dat het helemaal niet zo zeker is dat autisme aangeboren zou zijn.
Ik ben heel benieuwd of je dit ook zou schrijven als jouw kind na een vaccinatie was overleden. Dit is in mijn vriendenkring nl gebeurd, maar ik zal mijn vriendin vooral niet laten "roeptoeteren" hoor!
Vaccineren is op zich ook slecht voor je lijf, even los van het doel. Je kunt achter het doel staan maar feit blijft dat er een hoop gif dat lijfje in gaat. Het lijkt of de meesten hier dat totaal oninteressant vinden?
Gif? Alles is giftig in de juiste hoeveelheid,zelfs water als je teveel neemt. Wat is jouw definitie van gif? Dat iemand er dood van gaat? Als iemand al overlijdt aan een vaccin is het maar goed dat het vaccin geprobeerd is want dan zal deze persoon zeker gestorven zijn aan een werkelijke epidemie van de ziekte( wat voorkomen is door de kudde immuniteit). De hulpstoffen zijn in de kleine hoeveelheden Zeker niet giftig. Ik zou graag eens de artsen spreken waarvan de mensen hier zeggen dat die niet vaccineren want elk ook maar een beetje medisch geschoold persoon die ik gesproken heb is logisch voor vaccineren en ja die hebben er echt wel zelf over nagedacht.
Ik vraag mij af of jij dit ook nog roept als jouw kind difterie, polio of meningokokken krijgt. Maar dat gebeurd niet he..vanwegw de groepsimmuniteit. Daarom kun jij je veroorloven niet te prikken..ben benieuwd of je ook zo stoer bent als dit soort ziektes gewoon weer voorkomen.
Ik zie dat helemaal niet als gif...maar even uitgaande van jouw visie vind ik het dan totaal oninteressant ja en kan ik dit niet los van het doel zien.
Nou je hebt in elk geval weer een discussie aangewakkerd over het wel of niet vaccineren. En het wel of niet inspuiten van "giftige" stoffen. Ik vind er vrij weinig van. Ouders die er heilig van overtuigd zijn dat hun kind beter niet gevaccineerd kan worden gaan hierdoor echt niet ineens overstag. Die blijven toch wel bij hun standpunt. Mijn dochter word gewoon gevaccineerd volgens schema. De baby die onderweg is zal ook gevaccineerd gaan worden. Het is overigens ook nooit in me opgekomen om dit niet te doen. Wat mij betreft is vaccineren de normaalste zaak van de wereld en hoort het er gewoon bij.
Mijn kinderen zullen geen ziektes krijgen waar ik aan twijfel of ze dat zullen overleven want daar zijn ze nl tegen gevaccineerd. Mijn kinderen hebben een goed immuunsysteem en daarom ben ik absoluut niet bang als ze de ziektes zullen krijgen waar ze niet tegen gevaccineerd zijn. Dat heeft niets met groepsimmuniteit te maken. Wij zaten ten tijde van de "mazelenepidemie" tussen de dorpen waar het heerste. Itt tot ouders van gevaccineerde kinderen die in de hoogste boom zaten, zijn wij hier geen seconde bang voor geweest. Ik heb dus geen idee waar jij over kletst.
Ik sites als wijwordenwakker.nl niet bepaald kritisch nadenken. Ik zie het regelmatig gebeuren, een persoon post een lap tekst (vol spelfouten en dubieuze bronnen), wat flink inspeelt op de angst van ouders, ander persoon reageert erop en ontvangt nog meer dubieuze links in de trant van bovenstaande site, en een paar weken later is diegene spontaan ook antivaxer en heeft 'zo kritisch nagedacht'. Sommigen slaan daarin nog verder door en gaan illuminatie-oogjes zoeken op een beker cup-a-soup. Het kritisch nadenken geldt daarin vooral voor sites van de overheid, maar iedere vorm van kritiek verdwijnt zodra er een site wordt geopend die gericht is op angst en 'wakker worden'. Dat bedoel ik met klok-klepel-volgers, en dat is het enige wat ik in ieder geval in mijn omgeving zie.
Dan heb jij blijkbaar een andere omgeving dan ik. Ook wij zijn niet over een nacht ijs gegaan om te beslissen of en et waarvoor we wel of niet zouden laten vaccineren. Het lastige is dat wetenschap hoe dan ook feilbaar is en dat statistieken die gebruikt worden niet kloppen. Daarom is het voor ons (en voor degenen met wie ik in contact sta) een kwestie van afwegen geworden: Hoe groot schatten we de kans op het krijgen van de betreffende ziekte en hoe erg zou het zijn als onze kinderen deze ziekte krijgen. Daardoor zijn er veel vaccinaties afgevallen.
Dat is heel leuk voor jou. Maar in dit soort topics antwoorden anti-vaccinatiemama's nogal vaak met 'maar op vaccinvrij staat dit' en 'maar autisme dat'. En dan kan je volgens mij toch écht niet spreken van doordachte, intelligente beslissingen.
Er staan op vaccinvrij anders hele nuttige dingen. Al ben ik het ook lang niet met alles eens. Dat vaccineren autisme zou kunnen veroorzaken is allang achterhaald en dat heb ik hier op het forum ook al heeeeel lang niet meer gelezen. Ook in de reguliere wetenschap wordt soms eerst ten stelligste het een beweerd, terwijl dat 2 jaar later toch weer niet zo blijkt te zijn. Zo gaat dat.
De 'wijwordenwakker'- sites staan uiteraard vol kloppende feiten Simpel voorbeeldje: een aantal maanden terug is het kindje van een vriend van mij overleden, dit heeft ook verschillende nieuwsberichten gehaald. Daarop werden verschillende reacties gepost 'dat het waarschijnlijk wel door vaccinaties zou komen', en na een aantal posts flink opstoken was het overduidelijk, het kindje is overleden na complicaties na een vaccinatie, en het zoveelste bewijs hoe schadelijk vaccineren is! Het is een statistiek geworden! Saillant detail, in het nieuwsbericht werd duidelijk de leeftijd van dit kindje vermeld, en deze was overduidelijk nog te jong om überhaupt te prikken. Maar het idee dat een kindje zou kunnen overlijden zonder dat dit voorkomen had kunnen worden is gewoon vreselijk en kan iedereen overkomen, en het is een stuk makkelijker om hiervoor een schuldige aan te wijzen en op die manier de illusie van controle te kunnen bewaren. De anti-vax-sites bestaan niet uit kloppende feiten, wel op angst, controle en opstoken, vaak ten koste van onschuldige situaties.