Wat vinden jullie van de invalskrachten

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Fje1, 15 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ciaransmummy

ciaransmummy Actief lid

1 dec 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL

oh ik geloof dat ook echt wel hoor.. het ligt ook wel een beetje aan mijn kindje hij heeft zoveel meegemaakt al en gister een heel goed gesprek gehad met 1 vd vaste leidsters die gaf ook eerlijk toe dat ze het verkeerd aangepakt hadden maar meestal reageren kinderen heel goed er op(blijkbaar) maar ik had ze bij de intake vereld dat ciaran niet zo makkelijk is (veel aandacht nodig heeft en dat hij in zijn hoofd verderis dan met de rest v zijn lichaam en dus snel gefustreerd is).. nu heeft hij ook last van verlatings angst niet alleen dus met mij en papa maar nu ook met de leidster (oops :)) ..
    maar goed het ging gister redelijk goed en ook al vraagt hij veel van ze , ze zijn helemaal weg van hem.. (gelukkig maar)

2. Fje1

Fje1 Actief lid

10 aug 2010
    275
    0
    0
    Leidster in de Kinderopvang, showbiz en les geven
    Oss
    ja dat weet ik ook! ik ben zelf ook invalskracht geweest en je kan inderdaad meer met de kinderen doen enzo..
    maar toch als je als ouder tegenover staat is het anders.. en toch jammer dat ze vaak de kleine dingetjes vergeten..
    van de ene kant ook wel logisch ze kunne niet alles weten..
    maar ook mijn zoontje heeft er moeite mee als er iemand is die hij niet kent. en voor een ouder is dat dan niet altijd even fijn..
    en vaak is het ook wel dat alle invalskrachten over 1 kam geschoren worden en dat is toch wel erg jammer omdat er ook echt leuke en goeie zijn.

3. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Mijn zoontje is heel eenkennig dus ik ben er zeker niet blij mee. Maar dit ligt dus niet aan de invalkrachten, dat zijn vaak hele lieve meiden maar ze kennen de kindjes totaal niet.
    Mijn zoontje schreeuw moord en brand als ik weg wil gaan, en klampt zich als een aapje aan me vast. Ik bel dan vanuit de auto nog even, maar binnen een paar minuten gaat ie toch lekker spelen.
    Bij ons zijn er alleen maar invalskrachten in de vakantieperiode.

4. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik moest zojuist mijn zoontje achterlaten bij een invalster... Ze was heel lief, maar vond het toch wel heeel moeilijk! Gelukkig is inmiddels de vaste leidster er wel weer, dus het komt vast goed vandaag, maar toch... Vind het maar niks :)

Als een invalster erbij is terwijl de vaste leidster er ook zijn, of als ze later komt, zodat ik de overdracht met één van de vaste meiden kan doen, vind ik dat zelf een stuk prettiger.

Gelukkig heeft mijn zoon er geen last van, want die dook net zo enthousiast op haar af als op dames die hij al (goed) kent :D Dat scheelt wel voor mij. Maar leuk is anders...

5. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    #25 MvLiam, 1 sep 2010
    Laatst bewerkt: 1 sep 2010
    Mvs: Sorry ik moest eerst even heel hard lachen om je onderschrift. Geweldig! Ik moet namelijk ook altijd lachen om de creativiteit van mensen wat het woord sowieso betreft hihi. :D Super.

Ontopic: Ik wilde hier dus net een topic over starten. Het komt hier nu de laatste maanden op het kdv vrij vaak voor dat er 'onbekenden' voor mijn neus staan als ik mijn zoontje kom brengen. Ze zijn hartstikke lief hoor maar ik vind het gewoon niet prettig. Vaak zijn het leidsters van de andere locatie die inspringen wegens ziekte/zwangerschap oid maar het zijn wel altijd anderen en ik heb ze nog nooit eerder gezien.

Ik vind het erg moeilijk om mijn zoontje dan achter te laten omdat ik hem zie kijken van "Wie zijn dit toch? Waar is iedereen?". Hij is dan ineens heel bedeesd en verlegen/verdrietig en ik vind het enorm moeilijk om dan weg te gaan.
    Een paar keer is het al gebeurd dat beide leidsters "invallers" waren en vanochtend was er maar 1 iemand aanwezig en die kenden we dus ook niet. Ze zei wel dat de andere vaste leidster nog zou komen (na het fruit eten) maar toch vond ik het niet fijn dat zij er alleen was, hoe lief ze ook was voor mijn zoontje.
    Dit terwijl de andere groep aan hun vast zit (er zit een verschoonruimte tussen maar ze kunnen zo heen en weer lopen) en daar zaten wel 2 leidsters die hij goed kent. Waarom mag hij dan niet even naar die groep? (Er waren namelijk nog niet zoveel kindjes) Of waarom wisselen ze het niet even zo om dat op die groep 1 vaste leidster en 1 invaller zit en op de andere groep ook even 1 vaste leidster totdat de andere leidster er is.

6. tulip

tulip Niet meer actief

mvliam, ik zou daar zeker wat van zeggen, dat er geen vaste kracht op de groep staat, bij ons is dat veplicht. Als het echt niet anders kan komt er een leidster van de buurgroep. Maar er moet eigenlijk iemand van onze groep zijn. Alleen invalkrachten op de groep gebeurt hier gewoon niet. Vind het ook bijzonder dat de invalkrachten dat allemaal goed vinden, ik zou die verantwoordelijkheid niet willen dragen.

Ik snap wel dat de kindjes niet even in een andere groep mogen, dat wordt te onrustig denk, maar dan moeten ze zorgen dat er een bekend gezicht is op de groep.

7. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Tulip: Nou ze lopen overdag ook gewoon van de ene groep naar de andere groep. Vaak spelen de oudere kindjes namelijk samen op de speelhal en alle deuren staan eigenlijk altijd open na het fruit eten.

Ik snap best dat het 's ochtends natuurlijk niet handig is met het brengen van kindjes omdat je het overzicht een beetje kwijt raakt, maar dan moeten ze ook geen onbekende leidster op de groep zetten.
    Ik snap ook niet dat ze geen vaste invalkrachten hebben. Er komt blijkbaar altijd iemand van de andere locatie maar dat kan dus iedere dag weer iemand anders zijn.

8. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    #28 MvS, 1 sep 2010
    @ MvLiam: het is dat je in Assen woont, anders zou ik denken dat jouw kleine op hetzelfde KDV zat als de mijne :)
    Ik ga overigens vanmiddag of morgenochtend wel even aankaarten dat ik dit niet zo tof geregeld vond. Ik heb er toch de hele dag een beetje een rotgevoel van gehouden en dat vind ik niet normaal. Ik wil gewoon mijn kind met een gerust hart achterlaten.
    Inderdaad hadden ze bij ons ook beter één van de meiden van de buurgroep kunnen neerzetten - die kennen we ook best heel goed, dus daar had ik totaal geen moeite mee gehad (is al vaker gebeurd dat ik Sil bij hun mocht brengen omdat er in zijn eigen groep nog niemand was, ging prima)

9. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    #29 MvLiam, 1 sep 2010
    Waar woon jij dan? Want mijn zoontje gaat naar een kdv in Groningen en niet in Assen. Zou wel heel toevallig zijn :D

10. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Nee, ik woon in Zuid-Holland, dus tis echt niet dezelfde :D

11. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen

Haha nee :D

Dat is net iets te ver!

12. tulip

tulip Niet meer actief

mvliam, o oke dan zal het idd gaan om het overzicht idd. Ze moeten dan wel voor vaste vervanging zorgen. Zouden jullie (ook mvs) de ouderraad niet eens kunnen polsen, als dit een normale gang van zaken is daar. Misschien hebben zij het ook al opgemerkt of zijn er al andere ouders geweest.

13. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Bij ons was het de eerste keer dat het gebeurde, dus kan ook te maken hebben met de leidster die weggaat van 'onze' groep. Ik wil er daarom niet meteen een enorm punt van gaan maken. Ik ga het gewoon bij de overdracht eens ter sprake brengen om te horen of ik dit vaker kan verwachten of dat het een eenmalige (nood)oplossing is geweest.
    Als het de bedoeling is dat het vaker gaat gebeuren, dan zal ik wel heel duidelijk laten blijken dat ik dat geen goed idee vind, maar als het eenmalig is: tja, dan is het wat mij betreft opgelost :)

Deel Deze Pagina