Hallo allemaal, Even benieuwd naar de populariteit van deze naam. Ik zou graag weten hoeveel meisjes/vrouwen met de naam Alice jullie kennen? En welke leeftijden hebben zij? Ik ken er zelf geen, maar ik zie dat hij toch vrij hoog op de ranglijsten staat... Bedankt!
Ik ken er eentje, uitgesproken als Alies. Prima naam. Leeftijd 40 plus, maar ik vind het een klassieke naam.
Mooie naam! Ik ken niemand die zo heet. Je kunt trouwens bij het Meertens instituut opzoeken hoeveel vrouwen deze naam hebben gekregen in de loop der jaren en ook de verspreiding over Nederland. Google: Meertens instituut voornamen.
Ik ken een Alice uitgesproken als Alies, 50+. En tweemaal een Ellis, 1 40+ en m'n dochter, vind de naam zo dus prachtig.
Ik ken er eentje van rond de 60, uitgesproken als Alies. En ik ken twee Ellis-en, van rond de 30. Ik vind Ellis ook een stuk mooier dan Alice, maar het is sowieso niet echt mijn smaak.
Ik kende een meisje van 11 met die naam, uitgesproken als Alies. Ik vind Alice echt en hele mooie naam!
Ik ken een paar vrouwen die Alice heten, maar dan spreek je het uit op zijn Nederlands: Alies of Alise. Ik ken geen meisjes/vrouwen die de naam hebben met de Engelse uitspraak.
Ik ken er 1 van ongeveer 25 jaar. Alice in het Engels dan. Vind het een geweldige naam. Doet me altijd denken aan Alice in Wonderland.