Wat vinden jullie van de kinkhoestvaccinatie tijdens zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Myo, 23 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Ik weet dat dit kindje ook te vroeg geboren zal worden zo Rond de 37 ste week.

Ik liet mijn jongste zoontje enten uitgerekende datum plus 8 weken!
    En daarbij gaf ik de entingen eerst de ene en minimaal 2/3 weken later de tweede enting. Verder volgde wij het schema kwa prikken en de hoeveelheid. Enkel krijgen mijn zoontjes hem iets later.

Dat zal ik bij dit kindje ook doen. Omdat ik van mening ben ( ook persoonlijk) dat sommige ziektes enorme schade kunnen aanrichten. En daarbij vind ik het wel noodzaak dat ze de prikken krijgen.
    Als de vaccinaties niet allemaal combinaties zouden zijn zou ik een aantal kinderziektes er wel uit halen. Maar die keus heb je helaas niet.
    Verder zou ik mezelf niet laten enten voor iets waarbij je niet zeker weet of het in die periode heerst. Zoals kinkhoest hoor je in fases heel vaak. Maar soms ook enkele maanden niet.

2. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ik moet het nog even verder opzoeken, maar volgens mij is een eerste vaccin tegen kinkhoest een levend vaccin, en wordt het daarom ook niet aan zuigelingen gegeven (en ook niet aan zwangere vrouwen).

De boostrix die tijdens de zwangerschap gegeven wordt is een herhalingsvaccin en geen levend vaccin, er is dus geen enkel risico dat je kindje de ziekte oploopt, omdat het vaccin enkel je immuunsysteem boost en zorgt voor antistoffen die je via de placenta ook aan je kindje doorgeeft.

Op dat vlak moet je je dus zeker absoluut geen zorgen maken over het vaccin! Er worden geen levende bacterie-deeltjes ingespoten, dus je kindje kan er niet ziek van worden.

Het enige dat je dus kan doen twijfelen, zijn de nevenstoffen die in het vaccin zitten. Maar daar is dus na jaren inenting nog geen enkel negatief geluid over te vinden uit betrouwbare bron.
    En als het bijvoorbeeld gaat om de kleine hoeveelheid aluminium, dat krijg je ook dagelijks sowieso binnen via je voeding... Ik zie zwangere vrouwen ook niet massaal hun pakjes voeding checken op de aanwezigheid van aluminium, dus waarom dan wel die plotse ongegronde schrik bij een vaccin dat wel zoveel positieve effecten heeft...

Overigens een andere vraag aan twijfelende mama's: overwegen jullie dan we cocoonvaccinatie?
    Dit houdt in dat alle mensen die veelvuldig in aanraking zullen komen het het kleintje een herhalingsvaccin kinkhoest krijgen. Jij na de bevalling, de papa, ...

3. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Grappig ik heb eens m'n frustraties uitgesproken tegen mij gyn! Die zei: ik heb 4 dochters maar ze krijgen ze geen een van allen. Wij begrijpen elkaar met een knipoog.... Tevens mijn eigen huisarts die wel vrij snel bijv met antibiotica enzo klaar staat, vaccineert zijn kids niet.

4. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Iets compleet anders ; maar misschien dat je dan begrijpt waarom ik niet veel vertrouwen heb in de personen die onderzoeken doen naar de vaccinaties terwijl ze zelf onderdeel zijn van die farmaceutisch industrie. Als je vaak verder onderzoekt dan kom je bij uitkomsten van die bronnen waarbij deze personen vaak onderdeel zijn van het bedrijf die het betreffende vaccinatie of medicatie produceert, hoe onafhankelijk is zo iemand dan volgens jou?

Veel vrouwen kunnen niet over hormonen. Tevens ( staat in de bijsluiter) kan je van de pil bijv kanker krijgen.
    Met de vraag bij m'n huisarts waarom er niet meer gekeken word naar alternatief zoals onder andere de ladycomp geheel hormoon vrij en even betrouwbaar als de pil, zelfs iets grotere betrouwbaarheid! Antwoorden mijn huisarts, weet je hoeveel miljoenen/ miljarden erom gaan in de anticonceptie industrie??
    Dat ( heb ik ook uitgesproken naar mijn huisarts) bevestigd voor mij dat heeeeel veel om geld draait.

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Alleen de antistoffen van de mama.

6. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Hoe zeker weet je dat shakes??

Ik bedoel alles wat je binne krijgt krijgt je kindje via de placenta ook binnen.

Dus hoe zeker weet je dat je kindje niet de andere middelen binnen krijgt?

Ik had laatst met gyn gesprek ivm zo veel hoofdpijn, zijn advies.
    Hij zei letterlijk. We zeiden vroeger een paracetamol kan geen kwaad, maar daar komen we ook van terug. De onderzoeken ernaar zijn nog niet afgerond maar er zijn wel bewijzen dat het negatieve effecten heeft en de baby het wel degelijk binnen krijgt!
    Een vaccinatie word ook nog rechtstreeks in je lichaam gespoten.

7. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    En, die resultaten van dat onderzoek naar paracetamol heb ik onmiddellijk in de krant gelezen! Er is inderdaad een Spaans onderzoek aan de gang waar uit voorzichtige resultaten blijkt dat er een verband bestaat tussen het veelvuldig gebruik van paracetamol en ADHD. Stond een maandje geleden gewoon in mijn ochtendkrant ;).

Dit toont imo aan dat, als er zo'n onderzoeken gedaan worden en de resultaten daarvan betrouwbaar zijn, dit echt wel bekend gemaakt wordt. Over de negatieve gevolgen van vaccinaties zijn geen betrouwbare onderzoeken te vinden, enkel incidentele gevallen.

Dus, ik blijf erbij, waarom niet vaccineren als er aantoonbaar positieve gevolgen zijn, maar geen aantoonbaar negatieve?

8. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Dit klopt inderdaad: het gaat dan om een heel ander soort (dosering) vaccin. Zwangeren mogen absoluut NIET hetzelfde vaccin krijgen als die aan zuigelingen gegeven wordt.

9. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Die internationale apotheek wilde nog steeds niet antwoorden, aangezien "ze ook geen informatie aan particulieren mogen verstrekken".

Maar mijn eigen apotheker (dus de apotheker zelf), kwam met dit uitgebreide antwoord:

Hartelijk dank voor uw vraag. Helaas ken ik ook geen los kinkhoest vaccin. De vaccinatie met het Dktp-vaccin is voor zover wij weten veilig toe te dienen tijdens de gehele zwangerschap. Zie het onderstaande schema:

Vaccins met ontgifte toxinen of gedode (geïnactiveerde) micro-organismen
    Ruime ervaring;
    kan gebruikt wordenOnvoldoende ervaring;
    risico onbekend
    difterie-, kinkhoest-, tetanus-, poliomyelitis-vaccin (DKTP)
    difterie-, tetanus-,
    poliomyelitis-vaccin (DTP)
    influenza-vaccin, parenteraal
    poliomyelitis-vaccin,
    parenteraal
    tetanus-vaccincholera-vaccin
    haemophilus-influenzae-B-vaccin
    hepatitis-A-vaccin
    hepatitis-B-vaccin
    humaan-papilloma-virus-vaccin (HPV)Japanse encefalitis-vaccin
    meningokokken-vaccin
    pneumokokken-vaccin
    rabiës-vaccin
    tekenmeningo-encefalitis-vaccin
    tyfus-vaccin, parenteraal

Vaccins met ontgifte toxinen kunnen voor zover bekend zonder bezwaar gedurende de zwangerschap worden toegediend.

Welke kinkhoestvaccins zijn geschikt voor zwangere vrouwen?
    De meeste volwassenen hebben al eens een kinkhoestvaccinatie gehad of (ongemerkt) een kinkhoestinfectie doorgemaakt. Daarom is een herhalingsprik voldoende. Dit noemen we een ‘boostervaccinatie’. Een booster bevat een lagere dosering werkzame stoffen (antigenen) dan een vaccin dat bedoeld is voor kinderen die nog niet gevaccineerd zijn. Deze moet wel herhaald worden tijdens iedere zwangerschap. Er bestaat geen vaccin dat alleen beschermt tegen kinkhoest. Het is altijd een combinatievaccin dat ook beschermt tegen difterie en tetanus, en afhankelijk van het vaccin, ook tegen polio. Er is ruime ervaring met het inenten van zwangere vrouwen tegen tetanus, difterie en polio en dit blijkt veilig te zijn voor moeder en ongeboren kind. In Nederland zijn vier boostervaccins geregistreerd. Het gaat om de volgende vaccins:
    Kinkhoestvaccins voor zwangere vrouwenVaccin (merknaam)
    Beschermt tegen

Boostrix®
    Kinkhoest, difterie en tetanus

diTekiBooster®

Triaxis®

Boostrix Polio®
    Kinkhoest, difterie, tetanus en polio

Triaxis Polio®
    Kinkhoest, difterie, tetanus en polio

Mocht u nog vragen hebben dan hoor ik ze graag.

Met vriendelijke groet,

10. Zoesje

Zoesje Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.241
    25
    38
    Vrouw

Ja dat bedoel ik. Hoe klein zijn die deeltjes en in hoeverre laat de placenta dat direct door. Lijkt me snel, als het zo klein en relatief onschuldig is dat de placenta dat ook als zodanig ziet..

Maar, af en toe paracetamol lijkt me geen kwaad kunnen?
    Alles met "te" is nooit goed..

11. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Ik heb net een email met het antwoord van de apotheker hier neergezet, maar blijkbaar moet dat eerst gecontroleerd worden door zp:(

12. Zoesje

Zoesje Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.241
    25
    38
    Vrouw

Nog nooit van gehoord cocoonvaccinatie!
    Eerste ingeving nee ga ik niet doen. Misschien tenzij er een enorme uitbraak komt hier in de regio en op de school van m'n oudste..

13. Zoesje

Zoesje Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.241
    25
    38
    Vrouw

Denk even alle apenstaartjes enz eruit halen als je dat nog niet hebt?
    Enkel de tekst kopiëren? Misschien!

14. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Maar welke deeltjes en hoe zo zouden ze kwaad kunnen voor je kindje? Waar haal je dat?
    Natuurlijk laat de placenta alles door, maar er zit gewoon niet in zo'n vaccin dat aantoonbaar schadelijk is!

Begrijp me niet verkeerd, van mij hoef je je niet te laten vaccineren. Maar het gaat er bij mij niet in dat je je eerder zou laten beïnvloeden door stemmingmakerij zonder enige wetenschappelijke basis, dan door gedegen wetenschappelijk onderzoek.

Natuurlijk weten we niet alles over langetermijn effecten, maar dat geldt voor alles! Men weet op dit moment bijvoorbeeld ook niet wat de langetermijneffecten van echografieen zijn...

En de resultaten over paracetamol leg je dan wel gewoon naast je neer? Waarom? Omdat een paracetamolletje op z'n tijd wel handig is en je niet meteen een alternatief weet?
    Eerlijk gezegd, ik.vind die hele anti vaccinatie lobby dikke onzin, en heb zonder twijfel een boostrix laten zetten, maar ik neem voor alle zekerheid geen paracetamol meer sinds ik dat krantenartikel gelezen heb...

15. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    En waarom niet?

Als er een uitbraak is, is het voor vaccinatie mogelijk te laat he...

16. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Nee helaas, moet ook gecontroleerd worden :p, dus het komt straks ws dubbel.

Maar goed, de samenvatting is:

- er is bestaat geen los kinkhoest vaccin
    - de genoemde combinatievaccins kunnen gewoon veilig gegeven worden tijdens de zwangerschap

17. Zoesje

Zoesje Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.241
    25
    38
    Vrouw

Precies omdat ik zeg dat alles met het woordje "te" vaak niet goed is.

Ik haal helemaal niks nergens vandaan, ik zeg gewoon dat het me geen prettig idee lijkt dat er iets ingespoten wordt wat bij m'n ongeboren kindje terecht komt. Ik geloof niet dat het goed is op die manier "alvast" antistoffen aan te maken/mee te geven

Ik laat me niets wijsmaken door zogenaamd stemmingmakerij maar ook niet door zogenaamd wetenschappelijk onderzoek

18. Zoesje

Zoesje Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.241
    25
    38
    Vrouw

Oww haha we zullen zien dan!

Klopt idd losse vaccins bestaan niet.. Jammer!

19. vd21

vd21 Niet meer actief

"Autisme is een aangeboren..." Daar gaat je statement
    En een gezond kind met een normaal immuunsysteem kàn niet overlijden aan een vaccinatie. Gewoon niet, onmogelijk.

20. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Zogenaamd wetenschappelijk onderzoek... nouja... :-s

Wat is dan echt betrouwbaar onderzoek?
    Neem jij foliumzuur? Waarom? Komt bij je kindje terecht he...

Deel Deze Pagina